Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

mBank S.A.: Powołanie członków RN (2024-03-27)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 14:XXXVII ZWZ - wybór Rady Nadzorczej mBanku S.A. nowej kadencji

Firma: mBank Spółka Akcyjna
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 14 / 2024
Data sporządzenia: 2024-03-27
Skrócona nazwa emitenta
mBank S.A.
Temat
XXXVII ZWZ - wybór Rady Nadzorczej mBanku S.A. nowej kadencji
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Zarząd Spółki mBank S.A. podaje do wiadomości, że XXXVII Zwyczajne Walne Zgromadzenie mBanku S.A. dokonało dnia 27 marca 2024 r. wyboru 8-osobowej Rady Nadzorczej mBanku S.A. na wspólną kadencję trzech lat, w następującym składzie:

Profesor Agnieszka Słomka-Gołębiowska
Niezależny członek rad nadzorczych i doradca spółek w zakresie ładu korporacyjnego oraz agendy zrównoważonego rozwoju. Posiada blisko 20-letnie, bogate doświadczenie w zarządach dużych spółek publicznych i prywatnych, a także organizacji międzynarodowych takich jak m.in. UN WFP, UNAIDS. Obecnie pełni funkcję Przewodniczącej Rady Nadzorczej mBanku S.A. i Przewodniczącej Komisji ds. Wynagrodzeń i Nominacji. Dodatkowo jest Członkiem Komisji ds. Ryzyka i Komisji ds. Audytu. Jest członkiem Rady Nadzorczej oraz Komisji ds. Audytu w Grupie Pracuj.pl - wiodącej w Europie platformy technologicznej HR, a także w Ghelamco Invest - ramieniu finansowym jednej z najbardziej znaczących firm z branży nieruchomości komercyjnych.
Jej wcześniejsze doświadczenie obejmuje pełnienie funkcji kierowniczych m.in. w spółkach z branży analityki biznesowej, przemysłu lotniczego i obronnego (A&D), a także infrastruktury i budownictwa. Jest członkiem Europejskiej Platformy ds. Zrównoważonego Finansowania (EU Platform on Sustainable Finance), która doradza Komisji Europejskiej we wprowadzaniu agendy na rzecz zrównoważonego rozwoju, a także Rady Programowej Sustainable Investment Forum Poland (POLSIF).
Agnieszka Słomka-Gołębiowska jest profesorem w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej skupiając swoje zainteresowania badawcze wokół ładu korporacyjnego i zrównoważonego rozwoju. Posiada stopień doktora nauk ekonomicznych oraz z wyróżnieniem zdobyła tytuł magistra na kierunku Finanse i Bankowość w SGH. Ukończyła również studia magisterskie na kierunku Biznes międzynarodowy w Copenhagen Business School. Jest laureatką prestiżowych nagród, w tym Stypendium Alexandra von Humboldta na Uniwersytecie w Muenster oraz polsko-amerykańskiego stypendium Fulbrighta na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, gdzie współpracowała
z profesorem Olivierem Williamsonem - laureatem Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii. Jest autorką licznych artykułów w czasopismach JCR, książek oraz prelegentką na konferencjach biznesowych i ekonomicznych. W 2019 otrzymała wyróżnienie Corporate Governance Personality Award.
Jest mentorką w Hertie School of Governance w Berlinie oraz ambasadorką Programu Vital Voices na rzecz przedsiębiorczości kobiet i wzmacniania ich roli.

Dr Bettina Orlopp
Bettina Orlopp ukończyła Uniwersytet w Ratyzbonie z dyplomem MBA (finanse i produkcja). Na tym samym Uniwersytecie uzyskała stopień doktora.
Swoją karierę zawodową rozpoczęła jako Management Consultant w McKinsey w 1995 roku (od 2002 roku jako partner). W 2014 roku rozpoczęła karierę w Commerzbank AG, jako dyrektor zarządzający ds. rozwoju i strategii grupy.
Od marca 2020 powołana na Członkinię Zarządu ds. Finansów, a od lipca 2021 pełni funkcję Zastępcy Prezesa Zarządu Commerzbank AG. Kieruje Departamentem Finansów, Podatków, Relacji inwestorskich i Skarbu. Przed objęciem funkcji CFO, Bettina Orlopp była odpowiedzialna w Zarządzie za sprawy prawne, Compliance i HR.
Jest również Członkinią komitetów w Commerzbank AG: Komitetu ds. zarządzania aktywami i pasywami (ALCO), Komitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju w Grupie, Komitetu ds. Wynagrodzeń oraz Komitetu ds. Ryzyka Rynkowego w Grupie.

Aleksandra Gren
Aleksandra Gren ukończyła Harvard Business School (negocjacje), London School of Economics (polityka europejska) oraz University of British Columbia (stosunki międzynarodowe). Aleksandra Gren jest związaną z sektorem finansowym i sektorem technologii bankowych i fintech’owych od ponad 25 lat. Karierę rozpoczęła w Royal Bank of Canada w Vancouver w 1995 roku. Po rocznej przerwie na studia magisterskie w London School of Economics, rozpoczęła prace dla Banku ING we Włoszech, gdzie brała udział w przygotowaniach wejścia na rynek ING Bank Direct. Dalszą karierę związała z amerykańskimi firmami fintech działającymi w EMEA, w roli analityka, doradcy i przez wiele lat w roli menadżera i członka zarządu.
Aleksandra Gren ma udokumentowane osiągnięcia w zakresie udanych partnerstw i inicjatyw transformacyjnych w sektorze bankowym. Uznana przez londyńskie jury Banking Technology Awards i PayTech Leadership Awards jako jedna z 10 najistotniejszych kobiet w dziedzinie technologii w 2016 roku i w 2018 roku.
Nazwana Globalnym Ambasadorem i Mentorem przez Bank of America GAP Global Leadership Development and Mentoring Program dla przedsiębiorców w USA w marcu 2019 roku.

Dr Hans-Georg Beyer
Dr Hans-Georg Beyer studiował na Uniwersytecie Witten/Herdecke na kierunku Business Economics & General Management oraz w SKEMA Business School (finanse międzynarodowe). W 2020 roku uzyskał stopień doktora na Uniwersytecie w St. Gallen (HSG) na podstawie rozprawy doktorskiej dotyczącej zarządzania ryzykiem na szczeblu zarządów europejskich banków.
Dr Beyer posiada wieloletnie doświadczenie w Grupie Commerzbanku m.in. na stanowiskach związanych z zarządzaniem obszarem compliance oraz obszarem audytu wewnętrznego. Pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego jako Group Chief Compliance Officer w Commerzbanku AG oraz Członka Zarządu ds. Compliance i odpowiada za wszystkie jednostki compliance grupy, w tym jej zagraniczne oddziały i spółki zależne.

Thomas Schaufler
Pan Thomas Schaufler ukończył w 2002 r. wyższe studia magisterskie na kierunku zarządzanie i przedsiębiorczość na Uniwersytecie Nauk Stosowanych (FHW-Fachhochschule) w Wiedniu. Posiada liczne kursy zawodowe i certyfikaty, w tym certyfikat analityka finansowego (Certificated European Financial Analyst CEFA).
Thomas Schaufler posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe w sektorze bankowym, w tym czternastoletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w sektorze bankowym. Obecnie pełni funkcję członka Zarządu w Commerzbank AG odpowiedzialnego za segment biznesowy klientów indywidualnych i małych przedsiębiorstw. Wcześniej pełnił funkcję członka zarządu w Erste Group Bank AG kierując obszarem Group Retail Board.
Thomas Schaufler posiada doświadczenie kierownicze w obszarach sprzedaży bankowości detalicznej, sprzedaży produktów skarbowych, zarządzania produktami w krajach europejskich oraz zarządzania aktywami.

Bernhard Spalt
Pan Spalt jest absolwentem Uniwersytetu Wiedeńskiego, gdzie otrzymał tytuł magistra prawa europejskiego. Posiada ponad trzydziestoletnie doświadczenie zawodowe w sektorze finansowym, od 1999 roku piastował stanowiska kierownicze i zarządcze. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarach zarządzania ryzykiem, które zdobył pracując dla międzynarodowych instytucji finansowych w Austrii, Rumunii, Słowacji, Węgrzech oraz w Czechach.
W ostatnich latach pełnił funkcję Prezesa Zarządu Erste Group Bank AG, wcześniej pełnił funkcję Członka Zarządu odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem w Erste Bank der Oesterreichischen Sparkassen AG, Banca Comerciala Romana SA, Slovenska Sporitelna SA and Erste Bank Hungary ZRT.

Mirosław Godlewski
Mirosław Godlewski posiada dyplom mgr inż. Wydziału Zarządzania Przemysłem Politechniki Warszawskiej. Jest również absolwentem MBA Ashridge Management College i AMP Harvard Business School. Obecnie jest Senior Advisorem w BCG, pełni funkcję Członka Zarządu w spółce Eubioco Sp. z o.o., jest Członkiem Rady Nadzorczej spółki ONDE S.A., a także Partnerem w Hedgehog Fund.
Mirosław Godlewski był Członkiem Rady Nadzorczej w Netia S.A., Celon Pharma S.A., Absolvent.pl, ABC Data S.A., a także członkiem Komitetu ds. Nominacji i Wynagrodzeń. W latach 2007-2014 pełnił funkcję Prezesa i CEO w Netia S.A. Zajmował kierownicze stanowiska w Opoczno S.A., DEC Sp. z. o.o. oraz Pepsi-Cola Polska i MEMRB Polska.

Tomasz Bieske
Tomasz Bieske jest magistrem ekonomii, absolwentem Uniwersytetu w Kolonii, Niemcy. Po studiach przez sześć lat pracował w centrali Dresdner Bank AG we Frankfurcie w obszarze kredytowania międzynarodowych klientów korporacyjnych i handlu długami państw na rynku wtórnym. Od 1988 roku Tomasz Bieske pracował w biurze Arthur Andersen we Frankfurcie, jako Manager odpowiedzialny za usługi consultingowe dla instytucji finansowych. Dwa lata później wraca do Warszawy i jest współzałożycielem firmy Artur Andersen w Polsce, partnerem, dyrektorem Grupy Rynków Finansowych. Odpowiadał za współpracę z klientami z sektora finansowego, m.in. za badanie sprawozdań finansowych wiodących banków w Polsce, transakcje sprzedaży bankowych portfeli kredytów nieregularnych oraz wycenę akcji prywatnych banków. Uczestniczył w procesach due diligence na zlecenie inwestorów zagranicznych i projektach consultingowych w sektorze rynków finansowych.
Po połączeniu firm Artur Andersen i Ernst & Young w roku 2002 kontynuował pracę jako partner, dyrektor Grupy Rynków Finansowych. Kierował większością najistotniejszych projektów w sektorze usług finansowych, m.in. w przygotowaniu oferty publicznej PKO BP S.A. i Kredyt Bank S.A., badaniu sprawozdań finansowych: Narodowego Banku Polskiego, PKO BP S.A., Pekao S.A., Getin Holding i szeregu innych banków oraz ZUS. Kierował projektami doradczymi w sektorze bankowym (min. opracowanie koncepcji prywatyzacji GPW, przygotowanie planu zmian operacyjnych w Ministerstwie Finansów oraz połączenie czterech banków państwowych w Pekao SA przed jego prywatyzacją).
W 2011 roku brał udział w pracach zespołu do spraw zmian regulacji prawnych i biznesowych sektora bankowości spółdzielczej.
Ściśle współpracuje ze Związkiem Banków Polskich i Krajowym Związkiem Banków Spółdzielczych. Posiada licencję polskiego biegłego rewidenta. W 2011 roku otrzymał złoty medal Związku Banków Polskich za udział w rozwoju bankowości w Polsce w latach 1991–2011. Od czerwca 2013 roku członek Rad Nadzorczych spółek notowanych na GPW (min. Masterlease S.A., Kruk S.A., mBank S.A.).
W roku 2019 ukończył 3-miesięczny Oxford Fintech Programme, a w 2020 3-miesięczny Venture Capital Programme na Uniwersytecie Oxfordzkim. Od 2019 roku należy do Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych. W 2023/2024 jest coachem zespołu studentów na podyplomowych studiach „Profesjonalna Rada Nadzorcza” w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Według posiadanych przez mBank S.A. informacji ww. osoby nie wykonują działalności konkurencyjnej względem mBanku S.A.

Ww. osoby nie figurują w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

Zgodnie ze stosowanymi przez Bank kryteriami członkami niezależnymi Rady Nadzorczej Banku są:

1. Agnieszka Słomka-Gołębiowska,
2. Aleksandra Gren,
3. Mirosław Godlewski,
4. Tomasz Bieske.

Ponadto w dniu 27 marca 2024 r. Rada Nadzorcza wybrała Panią Agnieszkę Słomkę-Gołębiowską na Przewodniczącą Rady, a Panią Bettinę Orlopp na Zastępczynię Przewodniczącej Rady.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

XXXVII OGM - Election of the Supervisory Board of mBank S.A. for a new term of office


The Management Board of mBank S.A. hereby announces that on March 27,
2024, the XXXVII Annual General Meeting of mBank S.A. elected eight
members of the Supervisory Board for a joint term of office for three years as
follows:

Professor Agnieszka Słomka-Gołębiowska
is a purpose-driven Non-Executive Director and Board Advisor helping companies in navigating sustainability journey to net zero economy. Ms. Słomka-Gołębiowska has nearly 20 years of extensive experience on boards of large publicly listed and private companies, as well as international organizations such as UN WFP, UNAIDS. Currently, she is a Chairwoman of mBank, where she also serves as Chair of the Remuneration and Nomination Committee, and a member of Risk and Audit Committee. She has been appointed also as Board Member and Chair of Audit Committee in Grupa Pracuj, a European leading HR technology platform as well as Ghelamco Invest, a finance arm of a top-tier commercial real estate company.
Her past board experiences include companies from SaaS businesses, aerospace and defense (A&D) industries as well as infrastructure and construction. She holds seat at the EU Platform on Sustainable Finance, assisting the European Commission on Sustainable Finance Framework, as well as Advisory Board of Sustainable Investment Forum Poland (POLSIF).
Agnieszka Słomka-Gołębiowska is
a Professor at the Warsaw School of Economics with research focus on governance and sustainability. She holds PhD in Economics and MSc. in Finance and Banking from the Warsaw School of Economics (with distinction), completing Master Program in International Business at the Copenhagen Business School. She received prestigious awards including the Alexander von Humboldt Fellowship at Muenster University and the Polish-American Fulbright Fellowship at the University of California, Berkeley (Haas), where she cooperated with prof. Oliver Williamson - Nobel Prize winner in economics. She is an author of numerous articles in JCR journals, books as well as a speaker at business and academic conferences. In 2019, she received the Corporate Governance Personality Award.
She is a mentor at the Hertie School of Governance, Berlin and an ambassador of Vital Voices Partnership Program on women entrepreneurship and empowerment.

Dr. Bettina Orlopp

Bettina Orlopp holds a degree in business administration awarded by the University of Regensburg, where she also received a PhD degree.
She began her professional career as a Management Consultant at McKinsey & Company in 1995, where she was elected Partner in 2002. In 2014, she started her career at Commerzbank as Divisional Board Member of group development and strategy.
Bettina Orlopp has been CFO since March 2020 and Deputy CEO since July 2021 at Commerzbank AG. She leads the departments Finance, Tax, Investor Relations, and Treasury and has been member of the Board of Managing Directors since 2017. Before working as CFO, she was responsible in the Board for Legal, Compliance, and Human Resources.
She is a Member of the following committees of Commerzbank AG: Asset and Liability Committee (ALCO), Group Sustainability Board, Executive Pension Committee and Group Market Risk Committee. 

Aleksandra Gren

Graduated from Harvard Business School (Negotiations), London School of Economics (European Policy and Politics) and University of British Columbia (International Relations). FinServ technology executive with 25+ years of professional experience in banking technology and banking. Started her career at the Royal Bank of Canada in Vancouver. After a year-long break for master's studies at the London School of Economics, she started working for ING Bank in Italy, where she participated in the preparations for entering the ING Bank Direct market. She continued her career with American fintech companies operating in EMEA, as an analyst, advisor and for many years as a manager and board member.

Proven track record of high-value, successful partnerships and transformational initiatives in the banking sector. Recognized by London-based Banking Technology Awards and PayTech Leadership Awards in Top 10 women in tech in 2016 and 2018.

Named Global Ambassador and Mentor by Bank of America GAP Global Leadership Development and Mentoring Program for emerging entrepreneurs in the US in March 2019.

Dr. Hans-Georg Beyer

Dr. Hans-Georg Beyer studied at the Witten/Herdecke University (Business Economics & General Management) and SKEMA Business School (International Finance). In 2020, he received a PhD at the University of St. Gallen (HSG) based on a doctoral thesis on risk governance at board level of European banks. 

Dr. Hans-Georg Beyer has many years of experience in Commerzbank Group, among others in positions related to managing the compliance area and the internal audit area. He holds the function of Chief Compliance Officer and Divisional Board Member Group Compliance at Commerzbank AG. He is responsible for all compliance units of Commerzbank Group, including the compliance units in its foreign branches and subsidiaries. 

Thomas Schaufler

Thomas Schaufler graduated in 2002 from the University of Applied Sciences (FHW-Fachhochschule) in Vienna with a master's degree in management and entrepreneurship. Thomas Schaufler finished professional courses and has professional certificates (e.g. Certificated European Financial Analyst CEFA). 

Thomas Schaufler has more than twenty years of professional experience in the banking sector, including fourteen years in managerial positions in the banking sector. Currently he is the Member of the Board of Managing Directors of Commerzbank AG responsible for business segment of private and small-business customers. Previously, he sat on the Board of Managing Directors of Erste Group Bank AG, acting as Head of the Group Retail Board.

Thomas Schaufler has managerial experience in retail banking sales, Treasury sales, product management in European countries and asset management

Bernhard Spalt

Bernhard Spalt graduated from the University of Vienna with a master's degree in law with a specialization in European law. Bernhard Spalt has more than thirty years of professional experience in the financial sector, and he has held management and board positions since 1999. He has many years of experience in all areas of risk management, working for international financial institutions, including in Austria, Romania, Slovakia, Hungary and the Czech Republic. In recent years, he served as Chairman of the Management Board at Erste Group Bank AG, having previously served as a Member of the Management Board responsible for risk management at Erste Bank der Oesterreichischen Sparkassen AG, Banca Comerciala Romana SA, Slovenska Sporitelna SA and Erste Bank Hungary ZRT. 

Mirosław Godlewski

Mr. Godlewski has a Master diploma from Industry Management Faculty, Warsaw University of Technology and he has MBA from Ashridge Management College and AMP from Harvard Business School. Currently Mr. Godlewski is Senior Advisor with BCG, Board Member at Eubioco Sp  z o.o., Supervisory Board Member of ONDE S.A. and a Partner in the Hedgehog Fund.

Mirosław Godlewski was Supervisory Board Member at Netia S.A., Celon Pharma S.A., Absolvent.pl, ABC Data S.A. and also a Member of Remuneration and Nomination Committee. In the period of 2007–2014 he was the President and CEO at Netia S.A. Mr. Godlewski held managerial positions at Opoczno S.A., DEC Sp. z o.o., Pepsi-Cola Polska and MEMRB Polska.

Tomasz Bieske

Tomasz Bieske holds a master's degree in Economics from the University of Cologne, Germany. For six years after graduation he worked in the head office of Dresdner Bank AG in Frankfurt, where his main responsibilities included lending to international corporate clients and trading in sovereign debt on the secondary market.  From 1988, he worked for Arthur Andersen in Frankfurt as Manager in charge of business consulting for financial institutions. Two years later he moved back to Warsaw to co-found Arthur Andersen in Poland, where he served as Partner and Head of Financial Markets Group. He was responsible for working with clients from the financial sector, which included auditing the financial statements of leading banks in Poland, sale of banks’ non-performing loan portfolios and valuation of private banks' shares. He participated in a number of due diligence processes commissioned by foreign investors and in consulting projects in the financial markets sector.
Following the merger of Arthur Andersen and Ernst & Young in 2002, Tomasz Bieske continued as Partner and Head of Financial Markets Group. He led the majority of key projects in the financial services sector, including the preparation of public offerings of PKO BP S.A. and Kredyt Bank S.A. and auditing of the financial statements of the National Bank of Poland, PKO BP S.A., Pekao S.A., Getin Holding and a number of other banks, and the Social Insurance Institution (ZUS). He also led a number of advisory projects in the banking sector (including the development of the concept of the GPW privatisation, preparation of the operational change plan for the Ministry of Finance and the merger of four state-owned banks into Pekao S.A. prior to its privatisation). In 2011, he participated in the work of the committee for regulatory and business changes in the cooperative banking sector.
Tomasz Bieske works closely with the Polish Bank Association and the National Association of Cooperative Banks. He holds a licence of a Polish statutory auditor. In 2011, he was awarded the gold medal of the Polish Bank Association for his contribution to the development of banking in Poland in 1991–2011.  Since June 2013, he has been a member of the supervisory boards of several GPW-listed companies (including Masterlease S.A., Kruk S.A. and mBank S.A.).
He completed the three-month Oxford Fintech Programme in 2019 and the three-month Venture Capital Programme at the University of Oxford in 2020. Since 2019, he has been a member of the Association of Independent Non-Executive Directors. In the academic year 2023/2024, he serves as a coach for students taking the post-graduate course “Professional Supervisory Board” at Kozminski Academy in Warsaw.


According to the information available to mBank S.A., the aforementioned persons are not involved in any business competitive with mBank S.A. and have no records in the Register of Insolvent Debtors maintained under the National Court Register Act.

In accordance with the criteria applied by the Bank, the following persons are independent members of the Supervisory Board of the Bank:


1. Agnieszka Słomka-Gołębiowska,
2. Aleksandra Gren,
3. Mirosław Godlewski,
4. Tomasz Bieske.

Additionally, on March 27 2024, Ms. Agnieszka Słomka-Gołębiowska was elected as the Chairwoman of the Supervisory Board, and Ms. Bettina Orlopp as the Deputy Charwoman of the Supervisory Board.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2024-03-27 Agata Paluch Menedżer kierujący Wydziałem nadzoru inwestycyjnego, Departament Compliance

Cena akcji Mbank

Cena akcji Mbank w momencie publikacji komunikatu to 740.18 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Mbank aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Mbank.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama