RB 14:Zmiany w składzie Rady Nadzorczej
Firma: ING BANK ŚLĄSKI SASpis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | ||||||||||||
| Raport bieżący nr | 14 | / | 2006 | | |||||||
Data sporządzenia: | 2006-04-27 | |||||||||||
Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
INGBSK | ||||||||||||
Temat | ||||||||||||
Zmiany w składzie Rady Nadzorczej | ||||||||||||
Podstawa prawna | ||||||||||||
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe | ||||||||||||
Treść raportu: | ||||||||||||
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy ING Banku Śląskiego S.A. w dniu 27 kwietnia 2006r. przyjęło do wiadomości rezygnację Pana Andrzeja Wróblewskiego z funkcji Przewodniczącego Rady Nadzorczej, Pana Jerzego Rokity z funkcji Sekretarza Rady Nadzorczej, oraz Panów Lecha Węclewskiego i Hansa van der Noordaa z funkcji Członków Rady Nadzorczej. Jednocześnie do Rady Nadzorczej powołani zostali Panowie Ralph Hamers, Jerzy Hausner, Mirosław Kośmider i Wojciech Popiołek. RALPH HAMERS Wykształcenie: Uniwersytet w Tilburgu, Holandia Stopień magistra w zakresie ekonometrii biznesowej/ badania naukowe w obszarze operacji Holenderski Instytut Bankowości: Kilka modułów Instytut Finansów w Amsterdamie: Finanse korporacyjne dla zaawansowanych ABN Amro Bank: 5-miesięczny kurs w zakresie międzynarodowej bankowości korporacyjnej Uniwersytet Oxford: Ekonomika finansowania sektora energetycznego ING Barings: Finansowanie handlu zagranicznego a rynki wschodzące; Marketing oraz sprzedaż usług finansowych; Zarządzanie dla bankowców; Restrukturyzacja kredytów i kredyty zagrożone INSEAD:4-tygodniowy program InterAlpha Banking Szkoła Biznesu ING: Międzynarodowy kurs biznesu Grupy ING, Program podnoszenia kompeten-cji w zakresie IT, Sztuka ubezpieczeń Doświadczenie zawodowe: 04. 2005 – nadal ING Bank Holandia Prezes Zarządu 04.2002 - 04.2005 ING Bank Holandia Członek Zarządu nadzorujący sieć oddziałów oraz zarządzanie ryzykiem 07.2001 - 04.2002 ING Rumunia i Jugosławia Prezes Zarządu oraz Przewodniczący Krajowej Rady Zarządzającej 08.1999 - 07.2001 ING Barings, Rumunia Dyrektor Generalny, Dyrektor Zarządzający, Członek Krajowej Rady Zarządzającej 12.1997 - 07.1999 ING Barings Amsterdam Zarządzanie ryzykiem globalnym, Dyrektor, Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Zarządzania Globalnym Ryzykiem Kredytowym 04. 1995 - 11. 1997 ING Barings, Amsterdam Finansowanie projektów, handlu zagranicznego oraz finansowanie strukturalne Menadżer: Grupa ds. finansowania mediów 11.1991 - 03.1995 ING (Barings), Amsterdam Pion Klientów Globalnych / Finansowanie projektów, handlu zagranicznego oraz finansowanie strukturalne Starszy doradca ds. finansowania strukturalnego 11.1989 - 10.1991 (ABN) Amro Bank, Amsterdam Grupa ds. sektorów specjalnych Stażysta / Doradca ds. finansowania projektów 01.1989 - 06.1989 Dunwoody & Company, Biegli Księgowi, Thunder Bay, Kanada 01.1988 - 07.1988 General Motors, Antwerpia, Belgia Zarządzanie logistyką 08. 1987 - 12. 1988 Uniwersytet w Tilburgu, Holandia Asystent naukowy JERZY HAUSNER Wykształcenie: 1994 profesor nauk ekonomicznych 1988 doktor habilitowany nauk ekonomicznych, Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1980 doktor nauk ekonomicznych, Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1972 magister ekonomii, Akademia Ekonomiczna w Krakowie Doświadczenie zawodowe: Stanowiska akademickie: 1998 - profesor zwyczajny, Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1994 - kierownik Katedry Gospodarki i Administracji Publicznej, Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1994-1998 profesor nadzwyczajny 1988-1994 docent, Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1980-1988 adiunkt, Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1974-1980 starszy asystent, Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1972-1974 asystent, Akademia Ekonomiczna w Krakowie Funkcje publiczne: 2005 społeczny doradca Prezesa Rady Ministrów ds. Narodowego Planu Rozwoju 2004-2005 Minister Gospodarki i Pracy 2004 pełniący obowiązki Ministra Zdrowia 2004 pełniący obowiązki Ministra Skarbu Państwa 2003-2005 Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Wiceprezes Rady Ministrów RP 2003-2004 Minister Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej 2001-2003 Minister Pracy i Polityki Społecznej 2001-2005 Poseł na Sejm RP 1997 podsekretarz stanu, pełnomocnik rządu ds. reformy zabezpieczenia społecznego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów 1994-1996 dyrektor generalny w Urzędzie Rady Ministrów, szef zespołu doradców wicepremiera ds. gospodarczych 1986-1989 KK PZPR, sekretarz ds. nauki i oświaty Działalność organizacyjna: 1991-1997 European Association of Evolutionary Political Economy - member of the Steering Committee 1993-1997 Kierownik Biura University Council for Economic and Management Educational Transfer (UCEMET) 1994-2003 zastępca redaktora EMERGO. Journal of Transforming Economies and Societies 1995-1997 Członek Rady Naukowej Zakładu Badań Statystyczno-Ekonomicznych GUS/PAN 1995-1996 Dyrektor sekretariatu Zespołu Zadaniowego ds. Rozwoju Regionalnego w Polsce 1996-1997 Dyrektor sekretariatu Zespołu Zadaniowego ds. Polityki Strukturalnej w Polsce 1996-2001 Członek Zespołu Doradców Ekonomicznych Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 1996 Członek Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju przy Prezydium PAN 1996 Członek Rady Programowej "Review of International Political Economy" 1997-2001 Przewodniczący Rady Programowej Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej Akademii Ekonomicznej w Krakowie 1998 - Członek International Advisory Board University of Durham International Centre for Regional Regeneration and Development Studies 1998-2001 Członek Rady Nadzorczej PTE Nationale-Nederlanden 1999-2001 członek Rady Akademickiej Collegium Budapeszt 2000-2001 Członek Rady Polityki Regionalnej Państwa 2001 Członek Rady Nadzorczej ComArch S.A. 2002 - Członek Rady Programowej "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2002-2005 Prezes Stowarzyszenia "Kuźnica" 2003 - Członek Rady Programowej Międzynarodowego Centrum Kultury MIROSŁAW KOŚMIDER Wykształcenie: 1980-1985 Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1987-1988 Studium podyplomowe rachunkowości organizowane przy Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 1990-1991 Polsko-Amerykańska Szkoła Biznesu - ekonomia, zarządzanie, finanse i księgowość,; 1991-1994 Szkolenie w zakresie finansów, rachunkowości i auditingu prowadzone przez Bristol Bussines Consortium, Uczestnictwo w programach edukacyjnych i konferencjach organizowanych m.in. przez: Uniwersytet w Manchester, London Bussines School. Biegły rewident – uprawnienia uzyskane w marcu 1999. Doświadczenie zawodowe: 2002 – nadal 11. 2005- nadal Przewodniczący Krajowej Komisji Nadzoru Krajowej Izby Biegłych Rewidentów Ekspert Ministerstwa Finansów w procesie organizowania systemu nadzoru publicznego nad biegłymi rewidentami oraz podmiotami audytorskimi. Zaproszony jako ekspert do Europejskiej Grupy Organów Nadzoru nad Audytorami (EGAOB). 06.2002 -11.2005 Sekretarz Krajowej Komisji Nadzoru Krajowej Izby Biegłych Rewidentów. 08.2002 - nadal PRO AUDIT Kancelaria Biegłych Rewidentów Spółka z o.o. Prezes Zarządu Biegły rewident (pełny nadzór nad pracami audytorskimi i doradczymi Firmy) 1994 - 2002 Deloitte & Touche, 1995 – 2002 Dyrektor Biura Deloitte & Touche w Krakowie odpowiedzialny za całokształt funkcjonowania i rozwój biura i regionu w tym nadzór nad wykonywanymi projektami. 1990-1994 "Prodcor" Project Development and Industrial Service Corporation Sp. z o.o., Kraków Dyrektor Zarządu d/s Finansowo-Księgowych. 1985-1990 "Naftobudowa" Przedsiębiorstwo Inwestycyjno - Remontowe Przemysłu Chemicznego, Kraków, Kierownik Działu Księgowości i Finansów Biura Handlu Zagra-nicznego Kierownik Działu Finansowego w biurze NB w Iraku (Bagdad) i w Niemczech (Ratingen) WOJCIECH POPIOŁEK Wykształcenie: - Uniwersytet Śląski w Katowicach - Wydział Prawa i Administracji Doświadczenie zawodowe: 1972 – nadal Profesor Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach – Katedra Prawa Cywilnego i Katedra Prawa Prywatnego Międzynarodowego, doradztwo prawne. Zatrudniony na tym samym Wydziale najpierw jako asystent, a następnie jako wykładowca i profesor. Partner w Kancelarii Prawniczej Popiołek, Adwokaci i Doradcy, Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych, Spółka Komandytowa. Informacje dodatkowe: Członek rady redakcyjnej następujących wydawnictw: "Rejent", "Problemy Prawne Handlu Zagranicznego" i "Przegląd Prawa Handlowego". Współautor Komentarza do Kodeksu Cywilnego (C.H. Beck), Kodeksu Spółek Handlowych (C.H. Beck, Wydawnictwo Prawnicze), Wiedeńskiej Konwencji Międzynarodowej Sprzedaży Towarów (Zakamycze). Autor licznych monografii, wielu artykułów naukowych, publikacji i opracowań. Uczestniczył w wielu projektach legislacyjnych, na przykład: Kodeks Spółek Handlowych, Prawo swobody prowadzenia działalności gospodarczej, Prawo bankowe i Ustawa o łączeniu banków – we współpracy z Komisją Kodyfikacyjną w zakresie reformy Prawa Cywilnego, Ministerstwem Finansów, Ministerstwem Sprawiedliwości, Ministerstwem Gospodarki i Sejmem. Specjalizuje się w: prawie cywilnym (zobowiązania umowne), prawo spółek i prawo prywatne międzynarodowe. Arbiter Sądu Arbitrażowego przy Polskiej Izbie Handlowej, Sądu Arbitrażowego przy Stowarzyszeniu Banków Polskich i Sądu Arbitrażowego przy Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach. Działalność wykonywana przez powołanych Członków Rady Nadzorczej nie będzie konkurencyjna w stosunku do działalności ING Banku Śląskiego S.A. Nie figurują również w rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym. Ponadto, na pierwszym posiedzeniu Rady Nadzorczej, które odbyło się bezpośrednio po obradach ZWZA, Rada Nadzorcza określiła swoją organizację wewnętrzną. I tak, Przewodniczącą Rady Nadzorczej i jednocześnie Przewodniczącą Komitetu ds. Compliance i Wynagrodzeń została pani Anna Fornalczyk Sekretarzem Rady Nadzorczej został pan Wojciech Popiołek, Przewodniczącym Komitetu Audytorskiego został pan Mirosław Kośmider. |
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
2006-04-27 Report No. 14/2006: Changes to the Composition of the Supervisory BoardThe General Shareholders Meeting of ING Bank Śląski S.A. acknowledged on 27 April 2006 the resignation tendered by: Mr. Andrzej Wróblewski who resigned from his capacity as Chairman of the Supervisory Board; Mr. Jerzy Rokita from his capacity as Secretary of the Supervisory Board, and Messrs. Lech Węclewski and Hans van der Noordaa who held the functions of Supervisory Board Members. At the same time, the following individuals were appointed to the Supervisory Board: Ralph Hamers, Jerzy Hausner, Mirosław Kośmider and Wojciech Popiołek. RALPH HAMERS Education: Tilburg University, NetherlandsMasters of Science in Business Econometrics / Operations ResearchNetherlands Institute for Banking: Several modulesAmsterdam Institute of Finance: Advanced Corporate FinanceABN Amro Bank: a 5 month International Corporate Banking CourseOxford University: Economics of Power FinanceING Barings: Trade Finance & Emerging Markets, Marketing & Selling Financial Services, Management Skills for Bankers, Credit Structuring and Problem LoansINSEAD: a 4 week InterAlpha Banking ProgrammeING Business School: ING Group International Business Course, IT Competence Programme, Art of Insurance Professional experience: 04.2005 – present ING Bank NetherlandChief Executive Officer 04. 2002 to 04.2005 ING Bank NetherlandsMember of Board of Directors in charge of branch network and risk management 07.2001 to 04.2002 ING Romania & Yugoslavia CEO and Chairman Country Management Council 08. 1999 to 07.2001 ING Barings, RomaniaGeneral Manager, Managing DirectorMember Country Management Council 12.1997 to 07. 1999 ING Barings AmsterdamGlobal Risk Management, DirectorDeputy General Manager Global Lending Risk Management 04.1995 to 11.1997 ING Barings, AmsterdamProject, Trade & Structured Finance, DirectorManager Media Finance Group 11. 1991 to 03.1995 ING (Barings), AmsterdamGlobal Clients Division / Project, Trade & Structured FinanceSenior Account Manager Structured Finance 11.1989 to 10.1991 (ABN) Amro Bank, AmsterdamSpecial Industries Group Management-trainee / Account Manager Project Finance 01.1989 to 06.1989 Dunwoody & Company, Chartered Accountants, Thunder Bay, Canada 01.1988 to 07.1988 General Motors, Antwerp, BelgiumLogistics Management 08.1987 to 12.1988 Tilburg University, NetherlandsResearch Assistant JERZY HAUSNER Education: 1994 Professor of Economics 1988 Habilitated Doctor (Economics), Cracow University of Economics 1980 Ph.D. (Economics), Cracow University of Economics 1972 M.A. (Economics), Cracow University of Economics Academic Appointments: 1994- Professor, Cracow University of Economics 1993- Head of the Department of Public Economy and Administration, Cracow University of Economics 1988-1994 Associate Professor, Cracow University of Economics 1980-1988 Assistant Professor, Cracow University of Economics 1972-1980 Assistant, Cracow University of Economics Professional experience: 2005 Chancellery of the Prime Minister, Voluntary Adviser of the Prime Minister for National Development Plan 2004-2005 Ministry of Economy and Labour, Minister 2003-2005 Council of Ministers, Deputy Prime Minister 2003-2004 Ministry of Economy, Labour and Social Policy, Minister 2001-2003 Ministry of Labour and Social Policy, Minister 1997 Chancellery of the Prime Minister, Undersecretary of State, Plenipotentiary of Government for Reform of Social Security 1994-1996 Council of Ministers Office, Chief of Advisors for the Deputy Prime Minister 1986-1989 KK PZPR, Secretary for Science Professional service: 1991-1997 European Association for Evolutionary Political Economy - member of the Steering Committee 1993-1997 Head of the Office of the University Council for Economic and Management Educational Transfer (UCEMET) 1994-2003 Co-editor of “EMERGO. Journal of Transforming Economies and Societies” 1995-1997 Member of the Scientific Board of Statistic and Economic Research National Statistic Office/ Polish Academy of Sciences 1995-1997 Director of the Secretariat of Task Force for Regional Development in Poland 1996-1997 Director of the Secretariat of Task Force for Structural Policy in Poland 1996- Member of Economic Adviser Team of President of the Republic of Poland 1996- Member of Committee for Space Economy and Regional Planning, Polish Academy of Sciences 1996- Review of International Political Economy (RIPE) Member of International Editorial Board 1997-2001 Chairman of the Program Board, Małopolska School of Public Administration, 2005- Cracow University of Economic 1998-2001 Member of Supervisory Board Pension Society Nationale-Nederlanden 1998- Member of the International Advisory Board University of Durham International Centre for Regional Regeneration and Development Studies 1999- Academic Advisory Board, Collegium Budapest 2000- Member of National Board of Regional Policy 2001 Member of Supervisory Board ComArch S.A. 2001-2005 Member of Parliament, Sejm of the Republic of Poland 2002-2005 President of Kuźnica Foundation 2002- Member of Editorial Board ”Human Resource Management” 2003- Member of Program Board, International Cultural Centre MIROSŁAW KOŚMIDER Education: 1980 – 1985 Cracow University of Economics, Faculty of Industry Economics, 1987 –1988 Cracow University of Economics, Post-graduate Programme in Accounting, 1990 – 1991 Polish-American Business School organized by the Cracow Industrial Society (Economics, Management, Finance and Accounting), 1991 – 1994 Course in Finance, Accounting and Auditing offered by Bristol Business Consortium,Trainings and conferences organized by: University in Manchester; London Business School. 03.1999 Certified Statutory Auditor Professional experience: 2002 - present 11. 2005 - present Chairman of National Supervisory Committee of National Chamber of Statutory Auditors Expert of Ministry of Finance to assist in the process of setting-up the public oversight system for statutory auditors and audit firms. Invited as an expert to the European Group of Auditors’ Oversight Bodies (EGAOB) – a new body established by the European Commission. 06. 2002 – 11.2005 Secretary of the National Supervisory Committee of National Chamber of Statutory Auditors 08. 2002 – present PRO AUDIT Kancelaria Biegłych Rewidentów Spółka z o.o. President of the Management Board Certified Statutory Auditor (full oversight of the audit- and advisory work of theCompany) 1994 – 2002 Deloitte & Touche 1995 – 2002 Director in charge of Cracow Office; Responsibilities: administration of the office,regional development of the practice, sales and marketing,Accounting and Audit development and supervision. 1990 – 1994 “Prodcor” Project Development and Industrial Service Corporation Sp. z o.o., CracowFinance and Accounting Director. 1985 – 1990 “Naftobudowa” Przedsiębiorstwo Inwestycyjno – Remontowe Przemysłu Chemicznego, CracowManager of Accounting and Finance Department in the Foreign Trade Office, Accountant and Financier in Naftobudowa office in Ratingen, Germany and in Baghdad, Iraq. WOJCIECH POPIOŁEK 1972 Graduated from the Faculty of Law and Administration at the University of Silesia in Katowice Professional experience: Since 1972, employed in the same Faculty – first as a lecturer, and afterwards as a senior lecturer and professor. Professor of the University of Silesia in Katowice in the Chair of Civil Law and Private International Law; legal counsel.Partner of Kancelaria Prawnicza Popiołek, Adwokaci i Doradcy, Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych, Spółka Komandytowa (Popiołek, Advocates and Legal Counsels, Office of Advocates & Legal Counsels, Limited Partnership) Miscellaneous: Member of Editorial Boards of the following journals: „Rejent” (‘Notary’), "Problemy Prawne Handlu Zagranicznego" (‘Legal Problems of Foreign Trade’) and "Przegląd Prawa Handlowego" (‘Review of Commercial Law’). Co-author of Comments to the Civil Code (C.H. Beck), Polish Commercial Companies Code (C.H. Beck, Legal Publisher), Vienna Convention on the International Sale of Goods (Zakamycze). Author of several monographs, numerous scientific papers, publications and published abstracts. Participated in many legislative projects, including: Polish Commercial Companies Code, Law on Free Economic Activity, Banking Law, and Bank Merger Law – in cooperation with the Codifying Commission for the reform of the Civil Law; Ministry of Finance; Ministry of Justice; Ministry of Economy and the Sejm (Parliament). Specialized in: civil law (contractual obligations), companies law and private international law. Arbiter of the Court of Arbitration at the Polish Economic Chamber, the Arbitration Court at the Polish Banks Association and the Court of Arbitration at the Regional Economic Chamber in Katowice. Business activity conducted by the newly appointed members of the Supervisory Board is not competitive with the business of ING Bank Śląski S.A. The new members are not listed in the Register of Insolvent Debtors maintained under the National Court Register Act of 20 August 1997. Furthermore, during its first meeting, which took place immediately after the General Shareholders Meeting, the Supervisory Board established its structure as follows: Ms. Anna Fornalczyk became the Chairwoman of the Supervisory Board and at the same time the Chairwoman of the Compliance and Remuneration Committee,Mr. Wojciech Popiołek was selected the Secretary of the Supervisory Board,Mr. Mirosław Kośmider became the Chairman of the Audit Committee. |
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2006-04-27 | Brunon Bartkiewicz | Prezes Zarządu Banku |
Cena akcji Ingbsk
Cena akcji Ingbsk w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Ingbsk aktualnie.
W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Ingbsk.