RB 12:Zmiany w składzie Rady Nadzorczej
Firma: ING BANK ŚLĄSKI SASpis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
| Raport bieżący nr | 12 | / | 2009 | | |||||||
Data sporządzenia: | 2009-04-03 | |||||||||||
Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
INGBSK | ||||||||||||
Temat | ||||||||||||
Zmiany w składzie Rady Nadzorczej | ||||||||||||
Podstawa prawna | ||||||||||||
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe | ||||||||||||
Treść raportu: | ||||||||||||
W związku z upływem kadencji Rady Nadzorczej, Walne Zgromadzenie ING Banku Śląskiego S.A. w dniu 03.04.2009 r. powołało nową Radę Nadzorczą Banku w składzie: Anna Fornalczyk, Ralph Hamers, Jerzy Hausner, Nicolaas Cornelis Jue, Tom Kliphuis, Mirosław Kośmider, Cornelis Leenaars, Wojciech Popiołek. Wszyscy nowo powołani członkowie Rady Nadzorczej pełnili funkcje w Radzie poprzedniej kadencji. Anna Fornalczyk Wykształcenie: Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno – Socjologiczny Doświadczenie zawodowe: 2008 – nadal Członek Międzynarodowej Rady Programowej, Instytut Konsumenckich Badań Antymonopolowych, Chicago 2008 – nadal Członek Rady Programowej Centrum Stosowania Nowoczesnych Technologii, Warszawa 2008 – nadal Członek Rady Zarządzającej Centrum Polityki Europejskiej, Bruksela 2008 – nadal Profesor, Wydział Zarządzania Politechnika Łódzka 2004 – nadal Partner-Założyciel COMPER, Fornalczyk i Wspólnicy Spółka Jawna 2003 – 2005 Członek Rady Naukowej Fundacji Dyplomacji Publicznej, 2003 – 2004 Członek Zespołu Doradców przy Ministrze Finansów 2003 - 2008 Profesor WSB-NLU w Nowym Sączu 2002 – 2003 Członek Zespołu Ekspertów do Spraw Ochrony Konkurencji i Konsumentów przy Prezesie UOKiK 2001- nadal Członek Rady Dyrektorów Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności 2001 – 2004 Członek Konsultacyjnej Rady Naukowej przy Prezesie Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych 1998- 2001 Członek Zespołu Doradców Głównego Negocjatora przystąpienia Polski do Unii Europejskiej 1998- 2004 Właściciel Competition Development Center COMPER, Łódź 1998 – 2000 Szefowa Gabinetu Politycznego Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Finansów 1998 – 1999 Członek Rady Konsultacyjnej przy Prezesie Urzędu Regulacji Energetyki 1998 –1999 Członek Rady do Spraw Reform Ustrojowych Państwa przy Premierze RP 1995 – 1997 Wiceprezes CDC Sp. z o.o. Łódź 01.1997 – 02.1997 Wykładowca na Central European University w Budapeszcie 09.1995 – 02.1996 Konsultant Rosyjskiego Urzędu Antymonopolowego - komisja Unii Europejskiej –Moskwa, Bruksela 1993 – 2002 Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny 1990 – 1995 Prezes Urzędu Antymonopolowego 1969 - 1993 Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny – funkcje od Asystenta do Docenta Rady Nadzorcze: 2004 – nadal Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris – Członek Rady Nadzorczej 2002 - 2005 AGORA SA – Członek Rady Nadzorczej 2000 – 2001 SOFTBANK S.A. – Członek Rady Nadzorczej 1998 – 01.2000 BIG S.A. – Członek Rady Nadzorczej 1996 –1999 Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego - Przewodnicząca 1995 – 1997 "Delecta" S.A. - Przewodnicząca 1994 – 1997 Powszechny Bank Gospodarczy S.A. - Wiceprzewodnicząca 1995 – 1996 Spółka Akcyjna Polskie Radio – Rozgłośnia Regionalna w Łodzi Organizacje i stowarzyszenia zawodowe: 1990 -1992 Rada Naukowa Instytutu Ekonomicznego Polskiej Akademii Nauk; 1991 – do nadal Rada Fundacji Centrum Analiz Społecznych i Ekonomicznych – Warszawa 1994 -1995 Rada Naukowa Instytutu Ochrony Własności Przemysłowej i Intelektualnej Uniwersytetu Jagiellońskiego - Kraków 1994 - 2002 Rada Polskiej Fundacji Promocji Kadr, przewodnicząca - Warszawa 1995 – 2003 Rada Naukowa Instytutu Spraw Publicznych, przewodnicząca - Warszawa 1996 - 2007 Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk- Warszawa 2001 - 2004 Rada Naukowa przy Prezesie Polskiej Izby Towarzystw Emerytalnych – Warszawa Ralph Hamers Wykształcenie: Uniwersytet w Tilburgu, Holandia Tytuł magistra w zakresie ekonometrii biznesowej / badania naukowe w obszarze operacji Holenderski Instytut Bankowości: Kilka modułów Instytut Finansów w Amsterdamie: Finanse korporacyjne dla zaawansowanych ABN Amro Bank: 5-miesięczny kurs w zakresie międzynarodowej bankowości korporacyjnej Uniwersytet Oxford: Ekonomika finansowania sektora energetycznego ING Barings: Finansowanie handlu zagranicznego a rynki wschodzące; Marketing oraz sprzedaż usług finansowych; Zarządzanie dla bankowców; Restrukturyzacja kredytów i kredyty zagrożone INSEAD: 4-tygodniowy program InterAlpha Banking Szkoła Biznesu ING: Międzynarodowy kurs biznesu Grupy ING, Program podnoszenia kompetencji w zakresie IT, Sztuka ubezpieczeń Doświadczenie zawodowe: 04. 2005 – nadal ING Bank Holandia Prezes Zarządu 04.2002 - 04.2005 ING Bank Holandia Członek Zarządu nadzorujący sieć oddziałów oraz zarządzanie ryzykiem 07.2001 - 04.2002 ING Rumunia i Jugosławia Prezes Zarządu oraz Przewodniczący Krajowej Rady Zarządzającej 08.1999 - 07.2001ING Barings, Rumunia Dyrektor Generalny, Dyrektor Zarządzający, Członek Krajowej Rady Zarządzającej 12.1997 - 07.1999 ING Barings Amsterdam Zarządzanie ryzykiem globalnym, Dyrektor Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Zarządzania Globalnym Ryzykiem Kredytowym 04.1995 - 11.1997 ING Barings, Amsterdam Finansowanie projektów, handlu zagranicznego oraz finansowanie strukturalne, Dyrektor Menadżer: Grupa ds. finansowania mediów 11.1991 - 03.1995 ING (Barings), Amsterdam Pion Klientów Globalnych / Finansowanie projektów, handlu zagranicznego oraz finansowanie strukturalne Starszy doradca ds. finansowania strukturalnego 11.1989 - 10.1991 (ABN) Amro Bank, Amsterdam Grupa ds. sektorów specjalnych Stażysta / Doradca ds. finansowania projektów 01.1989 - 06.1989 Dunwoody & Company, Biegli Księgowi, Thunder Bay, Kanada 01.1988 - 07.1988 General Motors, Antwerpia, Belgia Zarządzanie logistyką 08.1987 - 12.1988 Uniwersytet w Tilburgu, Holandia Asystent naukowy Jerzy Hausner Wykształcenie: - 1994 profesor nauk ekonomicznych - 1988 doktor habilitowany nauk ekonomicznych, Akademia Ekonomiczna w Krakowie - 1980 doktor nauk ekonomicznych, Akademia Ekonomiczna w Krakowie - 1972 magister ekonomii, Akademia Ekonomiczna w Krakowie Doświadczenie zawodowe: Stanowiska akademickie: 1998 profesor zwyczajny, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie 1994 kierownik Katedry Gospodarki i Administracji Publicznej, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie 1994 - 1998 profesor nadzwyczajny 1988 - 1994 docent, Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1980 - 1988 adiunkt, Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1974 - 1980 starszy asystent, Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1972 - 1974 asystent, Akademia Ekonomiczna w Krakowie Funkcje publiczne: 2005 społeczny doradca Prezesa Rady Ministrów ds. Narodowego Planu Rozwoju 2004 - 2005 Minister Gospodarki i Pracy 2004 pełniący obowiązki Ministra Zdrowia 2004 pełniący obowiązki Ministra Skarbu Państwa 2003 - 2005 Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Wiceprezes Rady Ministrów RP 2003 - 2004 Minister Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej 2001 - 2003 Minister Pracy i Polityki Społecznej 2001 - 2005 Poseł na Sejm RP 1997 podsekretarz stanu, pełnomocnik rządu ds. reformy zabezpieczenia społecznego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów 1994 - 1996 Dyrektor Generalny w Urzędzie Rady Ministrów, szef zespołu doradców wicepremiera ds. gospodarczych 1986 - 1989 KK PZPR, sekretarz ds. nauki i oświaty Działalność organizacyjna: 2008 – nadal Członek Komitetu Nauk Ekonomicznych PAN 2003 Członek Rady Programowej Międzynarodowego Centrum Kultury 2002 - 2005 Prezes Stowarzyszenia "Kuźnica" 2002 Członek Rady Programowej "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2001 Członek Rady Nadzorczej ComArch S.A. 2000 - 2001 Członek Rady Polityki Regionalnej Państwa 1999 - 2001 Członek Rady Akademickiej Collegium Budapeszt 1998 - 2001 Członek Rady Nadzorczej PTE Nationale-Nederlanden 1998 Członek International Advisory Board University of Durham International Centre for Regional Regeneration and Development Studies 1997-2001 przewodniczący Rady Programowej Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej Akademii Ekonomicznej w Krakowie 1996 Członek Rady Programowej "Review of International Political Economy" 1996 Członek Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju przy Prezydium PAN 1996 - 2001 Członek Zespołu Doradców Ekonomicznych Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 1996 - 1997 Dyrektor sekretariatu Zespołu Zadaniowego ds. Polityki Strukturalnej w Polsce 1995 - 1996 Dyrektor sekretariatu Zespołu Zadaniowego ds. Rozwoju Regionalnego w Polsce 1995 - 1997 Członek Rady Naukowej Zakładu Badań Statystyczno-Ekonomicznych GUS/PAN 1994 - 2003 Zastępca Redaktora EMERGO. Journal of Transforming Economies and Societies 1993 - 1997 Kierownik Biura University Council for Economic and Management Educational Transfer (UCEMET) 1991 - 1997 European Association of Evolutionary Political Economy – Członek Komitetu Sterującego Nicolaas Cornelis Jue Wykształcenie: 1989 Uniwersytet Erazmusa w Rotterdamie - tytuł magistra w dziedzinie zarządzania biznesem (MBA) 1998 Uniwersytet w Tilburgu - tytuł magistra marketingu (z wyróżnieniem) Doświadczenie zawodowe: Obecnie: Prezes Zarządu ING Netherlands; członek Zarządu obszaru detalicznego Grupy ING, dyrektor zarządzający Rady Detalu, dyrektor zarządzający Central Works Council 2003 główny menadżer ds. Komunikacji Korporacyjnej i Public Relations Grupy ING Od 1993 na stanowisku szefa marketingu w dziale produktów oszczędnościowych w Postbanku, a następnie wiele różnych stanowisk kierowniczych w Postbanku oraz w ING w Holandii i Belgii Tom Kliphuis Wykształcenie: 1988 Uniwersytet w Groningen, Holandia - tytuł magistra ekonomiki biznesu Doświadczenie zawodowe: Od 2006 Prezes ING Insurance Central Europe odpowiedzialny za ubezpieczenia na życie i fundusze emerytalne w dziewięciu krajach 2003 Prezes ING Chile 2000 Generalny Menadżer ING Afore (meksykański fundusz emerytalny) Od 1997 r. Menadżer Regionalny ING-FSI Europe & South America. Zajmował się również marketingiem na rzecz ING Insurance Argentina oraz był odpowiedzialny za ING VIDA Chile Od 1995 Dyrektor ds. Marketingu w indywidualnych ubezpieczeniach na życie 1990 – 1992 menadżer kraju w ING International Division. Następnie towarzystwo ubezpieczeń na życie Nationale-Nederlanden w Rotterdamie 1989 Nationale-Nederlanden Holandia - stażysta 1988 oddelegowany na trzy miesiące do pracy w podmiocie zależnym Nationale-Nederlanden w Singapurze Mirosław Kośmider Wykształcenie: 1980 - 1985 Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1987 - 1988 Studium podyplomowe rachunkowości organizowane przy Akademii Ekonomicznej w Krakowie 1990-1991 Polsko-Amerykańska Szkoła Biznesu - ekonomia, zarządzanie, finanse i księgowość 1991-1994 Szkolenie w zakresie finansów, rachunkowości i auditingu prowadzone przez Bristol Bussines Consortium Uczestnictwo w programach edukacyjnych i konferencjach organizowanych m.in. przez: Uniwersytet w Manchester, London Bussines School Biegły rewident – uprawnienia uzyskane w marcu 1999 Doświadczenie zawodowe: 11. 2005 – nadal Przewodniczący Krajowej Komisji Nadzoru Krajowej Izby Biegłych Rewidentów Ekspert Europejskiej Grupy Organów Nadzoru nad Audytorami (EGAOB) 06.2002 -11.2005 Sekretarz Krajowej Komisji Nadzoru Krajowej Izby BiegłychRewidentów 08.2002 - nadal PRO AUDIT Kancelaria Biegłych Rewidentów Spółka z o.o. Prezes Zarządu, Biegły rewident (pełny nadzór nad pracami audytorskimi i doradczymi Firmy) 1994 - 2002 Deloitte & Touche, 1995 – 2002 Dyrektor Biura Deloitte & Touche w Krakowie odpowiedzialny za całokształt funkcjonowania i rozwój biura i regionu w tym nadzór nad wykonywanymi projektami 1990-1994 "Prodcor" Project Development and Industrial Service Corporation Sp. z o.o., Kraków, Dyrektor Zarządu d/s Finansowo-Księgowych 1985-1990 "Naftobudowa" Przedsiębiorstwo Inwestycyjno - Remontowe Przemysłu Chemicznego, Kraków, Kierownik Działu Księgowości i Finansów Biura Handlu Zagranicznego Kierownik Działu Finansowego w biurze NB w Iraku (Bagdad) i w Niemczech (Ratingen) Cornelis Leenaars Wykształcenie: Uniwersytet Katolicki w Nijmegen, Holandia; prawo cywilne, magister prawa Instytut Uniwersytetu Europejskiego, Florencja, Włochy, magister prawa Insead, Fontainebleau, Francja, Program Inter-Alpha Banking Szkoła Handlowa Harvard, Boston, USA, PMD Doświadczenie zawodowe: Obecnie: Członek Zarządu Grupy ING z dniem 28 kwietnia 2004 05.2004 Członek Komitetu Wykonawczego ING Europe i Przewodniczący Regionu Europy Centralnej Członek Rady Nadzorczej ING Lease Holding N.V. 07.2002-08.2003 ING South West Europe: - Członek Komitetu Zarządzającego i Dyrektor ds. Usług Finansowych dla Klientów Detalicznych - Członek Zarządu Banku Brussels Lambert - Prezes Zarządu Arbor Private Asset Management - Wiceprezes Zarządu Record Bank - Członek Zarządu ING Insurance Belgium - Członek Zarządu Crédit Européen Luxembourg 2000-06.2002 ING Americas: - Dyrektor Generalny i Dyrektor Naczelny ING Latin America - Prezes Aetna International, Inc (USA) - Dyrektor, Amerykańskie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Aetna (ALICA) (USA) - Prezes ING Chile S.A. (Chile) - Członek Zarządu Seguros Comercial America (Meksyk) - Członek Zarządu Sul America Aetna Seguros (Brazylia) - Członek Zarządu ING Fatum Holding (Antyle Holenderskie) 1999 ING Americas: - Wiceprezes ds. Inicjatyw Strategicznych 1997-1999 ING Polska: - Menedżer na Kraj w ING Barings Polska 1991-1996 ING Bank: - Menedżer ds. Zarządzania Relacjami z Klientami Globalnymi - Dyrektor ds. Międzynarodowej Bankowości Korporacyjnej 1987 Amsterdam-Rotterdam Bank N.V. (ABN AMRO Bank) - Stażysta w zakresie Zarządzania Międzynarodowego Wojciech Popiołek Wykształcenie: Uniwersytet Śląski w Katowicach - Wydział Prawa i Administracji Doświadczenie zawodowe: 1972 – nadal Profesor Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach – Katedra Prawa Cywilnego i Katedra Prawa Prywatnego Międzynarodowego. Zatrudniony na tym samym Wydziale najpierw jako asystent, a następnie jako adiunkt i profesor. Partner w Kancelarii Prawniczej Popiołek, Adwokaci i Doradcy, Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych, Spółka Komandytowa. Informacje dodatkowe: Członek rady redakcyjnej następujących wydawnictw: "Rejent", "Problemy Prawa Prywatnego Międzynarodowego" i "Przegląd Prawa Handlowego". Współautor Komentarza do Kodeksu Cywilnego (C.H. Beck), Kodeksu Spółek Handlowych (C.H. Beck, Wydawnictwo Prawnicze), Wiedeńskiej Konwencji Międzynarodowej Sprzedaży Towarów (Zakamycze). Autor licznych monografii, wielu artykułów naukowych, publikacji i opracowań. Uczestniczył w wielu projektach legislacyjnych, na przykład: Kodeks Spółek Handlowych, Prawo swobody prowadzenia działalności gospodarczej, Prawo bankowe i Ustawa o łączeniu banków – we współpracy z Komisją Kodyfikacyjną w zakresie reformy Prawa Cywilnego, Ministerstwem Finansów, Ministerstwem Sprawiedliwości, Ministerstwem Gospodarki i Sejmem. Specjalizuje się w: prawie cywilnym (zobowiązania umowne), prawo spółek i prawo prywatne międzynarodowe. Arbiter Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej, Sądu Arbitrażowego przy Związku Banków Polskich i Sądu Arbitrażowego przy Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach. Działalność wykonywana przez powołanych Członków Rady Nadzorczej nie będzie konkurencyjna w stosunku do działalności ING Banku Śląskiego S.A. Nie figurują również w rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym. |
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
2009-04-03 Report no. 12/2009: Changes to the Composition of the Supervisory Board In view of the expiry of the Supervisory Board’s term of office, on 3 April 2009, the General Meeting of ING Bank Śląski S.A. appointed the new Supervisory Board of the Bank composed of: Anna Fornalczyk, Ralph Hamers, Jerzy Hausner, Nicolaas Cornelis Jue, Tom Kliphuis, Mirosław Kośmider, Cornelis Leenaars, Wojciech Popiołek. All the newly appointed Supervisory Board Members have performed their functions during the previous term of office of the Supervisory Board. Anna Fornalczyk Education: University of Łódź Faculty of Economics and Sociology Professional experience: 2008 – present Member of the International Program Board, Institute for Consumer Antitrust Studies, Chicago 2008 – present Member of the Program Board, Center for Application of Advanced Technologies, Warsaw 2008 – present Member of the Management Board, European Policy Center, Brussels 2008 – present Professor, Faculty of Management, Technical University of Lodz 2004 – present Partner-Founder of COMPER, Fornalczyk and Partners Registered Partnership 2003 – 2005 Member of the Council to the Foundation of Public Diplomacy 2003 – 2004 Member of the Team of Advisors to the Minister of Finance 2003 – 2008 WSB – NLU-Professor, Nowy Sącz 2002 – 2003 Member of the Team of Advisors to the President of the Office for Competition and Consumers’ Protection 2001 – present Polish–American Freedom Foundation, Member of the Board of Directors 2001 – 2004 Member of the Consulting Scientific Council to the President of the Pension Insurance Companies’ Chamber 1998 – 2001 Member of the Team of Advisors to the Minister-Negotiator of Polish accession to the European Union 1998 – 2004 Owner of the Consulting Company Competition Development Center COMPER, Lodz 1998 – 2000 Chairperson of the Political Cabinet of the Deputy Prime Minister, Minister of Finance 1998 – 1999 Member of the Team of Advisors to the President of the Office for Regulation of the Energy Sector 1998 – 1999 Member of the Council for Political Reforms by the Prime Minister of the Republic of Poland 1995 – 1997 Vice-President of CDC LTD, Lodz 01.1997 – 02.1997 Lecturer at the Budapest Central European University 09.1995 – 02.1996 Consultant of the Russian State Committee for Antitrust Policy; EU Commission Moscow – Brussels 1993 – 2002 Professor at the University of Lodz Faculty of Economics and Sociology 1990 – 1995 President of the Antitrust Office 1969 – 1993 Tutor at the University of Lodz Faculty of Economics and Sociology; [performing subsequent functions from the Junior Tutor to the Assistant Professor] Additional functions: Supervisory Boards 2004 – present Member of the Supervisory Board of Cosmetics Laboratory Dr Irena Eris SA 2002 – 2005 Member of the Supervisory Board of AGORA SA 2000 – 2001 Member of the Supervisory Board of SOFTBANK SA 1998 – 01.2000 Member of the Supervisory Board of BIG SA 1996 – 1999 Chairperson of the Supervisory Board of Lodz Agency for Regional Development 1995 – 1997 Chairperson of the Supervisory Board of “Delecta “ SA 1994 – 1997 Deputy Chairperson of the Supervisory Board PBG SA 1995 – 1996 Local Radio Station in Lodz – Polish Radio Professional organizations and associations: 1990 – 1992 Scientific Council of the Institute of Economics of the Polish Academy of Science 1991 - present Council of the Center for Economic and Social Analysis in Warsaw 1994 – 1995 Scientific Council of the Institute of Industrial and Intellectual Property Protection of the Jagiellonian University in Cracow 1994 – 2002 President of the Council of the Polish Foundation for HR Promotion in Warsaw 1995 – 2003 Chairperson of the Scientific Council of the Institute of Public Affairs in Warsaw 1996 – 2007 Committee of Science, Organization and Management of the Polish Academy of Sciences in Warsaw 2001 – 2004 Scientific Council to the President of the Pension Insurance Companies’ Chamber Ralph Hamers Education: - Tilburg University, Netherlands - Masters of Science in Business Econometrics/ Operations Research Netherlands Institute for Banking: Several modules - Amsterdam Institute of Finance: Advanced Corporate Finance - ABN Amro Bank: a 5 month International Corporate Banking Course - Oxford University: Economics of Power Finance - ING Barings: Trade Finance & Emerging Markets, Marketing & Selling Financial Services, Management Skills for Bankers, Credit Structuring and Problem Loans - INSEAD: a 4 week InterAlpha Banking Program - ING Business School: ING Group International Business Course, IT Competence Program, Art of Insurance Professional experience: 04.2005 – present ING Bank Netherlands, Chief Executive Officer 04.2002 to 04.2005 ING Bank Netherlands, Member of the Board of Directors in charge of branch network and risk management 07.2001 to 04.2002 ING Romania & Yugoslavia CEO and Chairman Country Management Council 08.1999 to 07.2001 ING Barings, Romania General Manager, Managing Director Member Country Management Council 12.1997 to 07.1999 ING Barings Amsterdam Global Risk Management, Director Deputy General Manager Global Lending Risk Management 04.1995 to 11.1997 ING Barings, Amsterdam Project, Trade & Structured Finance, Director Manager Media Finance Group 11.1991 to 03.1995 ING (Barings), Amsterdam Global Clients Division/ Project, Trade & Structured Finance Senior Account Manager Structured Finance 11.1989 to 10.1991 (ABN) Amro Bank, Amsterdam Special Industries Group Management-trainee/ Account Manager Project Finance 01.1989 to 06.1989 Dunwoody & Company, Chartered Accountants, Thunder Bay, Canada 01.1988 to 07.1988 General Motors, Antwerp, Belgium Logistics Management 08.1987 to 12.1988 Tilburg University, Netherlands Research Assistant Jerzy Hausner Education: -1994 Professor of Economics -1988 D.Sc (Economics), Cracow University of Economics -1980 Ph.D. (Economics), Cracow University of Economics -1972 M.A. (Economics), Cracow University of Economics Academic Appointments: 1998 Professor, Cracow University of Economics 1994 Head of the Department of Public Economy and Administration, Cracow University of Economics 1994 – 1998 Associate Professor, Cracow University of Economics 1988 – 1994 Assistant Professor, Cracow University of Economics 1980 – 1988 Senior Research Assistant, Cracow University of Economics 1974 – 1980 Senior Assistant, Cracow University of Economics 1972 – 1974 Assistant, Cracow University of Economics Professional experience: 2005 Chancellery of the Prime Minister, Voluntary Advisor to the Prime Minister for National Development Plan 2004 – 2005 Ministry of Economy and Labor, Minister 2004 acting Minister of Health 2004 acting Minister of State Treasury 2003 – 2005 Council of Ministers, Deputy Prime Minister 2003 – 2004 Ministry of Economy, Labor and Social Policy, Minister 2001 – 2003 Ministry of Labor and Social Policy, Minister 2001 – 2005 Member of Parliament of the Republic of Poland, 1997 Chancellery of the Prime Minister, Undersecretary of State, Plenipotentiary of Government for Reform of Social Security 1994 – 1996 Council of Ministers Office, Chief of Advisors to the Deputy Prime Minister 1986 – 1989 KK PZPR, Secretary for Science Professional service: 2008 – present Member of the Committee of Economics, Polish Academy of Science 2003 Member of Program Board, International Cultural Centre 2002 – 2005 President of Kuźnica Foundation 2002 Member of Editorial Board, ”Human Resource Management” 2001 Member of Supervisory Board, ComArch S.A. 2000 – 2001 Member of National Board of Regional Policy 1999 – 2001 Academic Advisory Board, Collegium Budapest 1998 – 2001 Member of Supervisory Board, Pension Society Nationale-Nederlanden 1998 Member of the International Advisory Board, University of Durham International Centre for Regional Regeneration and Development Studies 1997 – 2001 Chairman of the Program Board, Małopolska School of Public Administration 1996 Review of International Political Economy (RIPE), Member of International Editorial Board 1996 Member of Committee for Space Economy and Regional Planning, Polish Academy of Sciences 1996 – 2004 Member of Economic Advisor Team of President of the Republic of Poland 1996 – 1997 Director of the Secretariat of Task Force for Structural Policy in Poland 1995 – 1996 Director of the Secretariat of Task Force for Regional Development in Poland 1995 – 1997 Member of the Scientific Board of Statistic and Economic Research, National Statistic Office/ Polish Academy of Sciences 1994 – 2003 Co-editor of “EMERGO Journal of Transforming Economies and Societies” 1993 – 1997 Head of the Office of the University Council for Economic and Management Educational Transfer (UCEMET) 1991 – 1997 European Association for Evolutionary Political Economy - member of the Steering Committee Nicolaas Cornelis Jue Education: 1989 Master’s degree in Business Administration at the Erasmus University in Rotterdam 1998 Master’s degree in Marketing (cum laude) at the University of Tilburg Professional experience: Presently: Chairman of ING Netherlands, CEO of ING Retail NL, Managing Director of the Retail Works Council and Managing Director of the Central Works Council 2003 General Manager for Corporate Communications & Affairs at ING Group Since 1993 Head of Marketing for Savings at Postbank and subsequently various other management positions at Postbank and ING in the Netherlands and Belgium Tom Kliphuis Education: 1988 Master’s degree in Business Economics at the University in Groningen, the Netherlands Professional experience: Since 2006 CEO of ING Insurance Central Europe responsible for the life insurance and pension businesses in nine countries 2003 CEO of ING Chile 2000 General Manager at ING Afore (Mexican pension fund business) Since 1997 Regional Manager at ING-FSI Europe & South America. Also focused on marketing for ING Insurance Argentina and responsible for ING VIDA Chile Since 1995 Head of Marketing Individual Life 1990 – 1992 Country Manager for ING International Division. Then transferred to the life company of Nationale-Nederlanden in Rotterdam. 1989 Nationale-Nederlanden, the Netherlands – management trainee 1988 3-month assignment at a subsidiary of Nationale-Nederlanden in Singapore Mirosław Kośmider Education: 1980 – 1985 Cracow University of Economics, Faculty of Industry Economics 1987 – 1988 Cracow University of Economics, Post-graduate Programme in Accounting 1990 – 1991 Polish-American Business School organized by the Cracow Industrial Society (Economics, Management, Finance and Accounting) 1991 – 1994 Course in Finance, Accounting and Auditing offered by Bristol Business Consortium Trainings and conferences organized by the University in Manchester, London Business School 03.1999 Certified Statutory Auditor Professional experience: 11. 2005 – present Chairman of National Supervisory Committee of National Chamber of Statutory Auditors Expert to the European Group of Auditors’ Oversight Bodies (EGAOB) 06. 2002 – 11.2005 Secretary of the National Supervisory Committee of National Chamber of Statutory Auditors 08. 2002 – present PRO AUDIT Kancelaria Biegłych Rewidentów Spółka z o.o. President of the Management Board, Certified Statutory Auditor (full oversight of the audit- and advisory work of the Company) 1994 – 2002 Deloitte & Touche 1995 – 2002 Director in charge of Cracow Office Responsibilities: administration of the office, regional development of the practice, sales and marketing, accounting and Audit development and supervision. 1990 – 1994 “Prodcor” Project Development and Industrial Service Corporation Sp. z o.o., Cracow Finance and Accounting Director. 1985 – 1990 “Naftobudowa” Przedsiębiorstwo Inwestycyjno – Remontowe Przemysłu Chemicznego, Cracow Manager of Accounting and Finance Department in the Foreign Trade Office, Accountant and Financier in Naftobudowa office in Ratingen, Germany and in Baghdad, Iraq. Cornelis Leenaars Education: - Catholic University in Nijmegen, the Netherlands; Civil Law, M.A. in Law, - European University, Florence, Italy; M.A. in Law, - Insead, Fontainebleau, France; Inter-Alpha Banking Program, - Harvard Business School, Boston, USA; PMD Professional career: Present position: 05.2004 Member of the Executive Board of ING Group as per 28 April 2004 Member of the Executive Committee of ING Europe and Chairman of the Central Europe Region Member of the Supervisory Board of ING Lease Holding N.V. 07.2002 – 08.2003 ING South West Europe: - Member of the Management Committee and Head of Retail Financial Services - Member of the Management Board of Bank Brussels Lambert - President of the Management Board of Arbor Private Asset Management - Vice-President of the Management Board of Record Bank - Member of the Management Board of ING Insurance Belgium - Member of the Management Board of Crédit Européen Luxembourg 2000 – 06.2002 ING Americas: - General Manager and Chief Executive Officer of ING Latin America - President of Aetna International, Inc (USA) - Director, Aetna Life Insurance Company of America (ALICA) (USA) - President of ING Chile S.A. (Chile) - Member of the Management Board of Seguros Comercial America (Mexico) - Member of the Management Board of Sul America Aetna Seguros (Brasil) - Member of the Management Board of ING Fatum Holding (Netherland Antilles) 1999 ING Americas: - Vice-President for Strategic Initiatives 1997 – 1999 ING Poland: - Country Manager for ING Barings Poland 1991 – 1996 ING Bank: - Relationship Manager for Global Customers - Senior Manager for International Corporate Banking 1987 Amsterdam-Rotterdam Bank N.V. (ABN AMRO Bank) - International Management Trainee Wojciech Popiołek Education: Faculty of Law and Administration at the University of Silesia in Katowice Professional experience: 1972 – present employed in the same Faculty – first as a lecturer, and afterwards as a senior research assistant and professor. Professor of the University of Silesia in Katowice in the Chair of Civil Law and Private International Law; legal counsel. Partner of Kancelaria Prawnicza Popiołek, Adwokaci i Doradcy, Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych, Spółka Komandytowa (Popiołek, Advocates and Legal Counsels, Office of Advocates & Legal Counsels, Limited Partnership) Miscellaneous: Member of Editorial Boards of the following journals: “Rejent” (‘Notary’), "Problemy Prawa Prywatnego Międzynarodowego" (‘Problems of Private Foreign Law’) and "Przegląd Prawa Handlowego" (‘Review of Commercial Law’). Co-author of Comments to the Civil Code (C.H. Beck), Polish Commercial Companies Code (C.H. Beck, Legal Publisher), Vienna Convention on the International Sale of Goods (Zakamycze). Author of several monographs, numerous scientific papers, publications and published abstracts. Participated in many legislative projects, including: Polish Commercial Companies Code, Law on Free Economic Activity, Banking Law, and Bank Merger Law – in cooperation with the Codifying Commission for the reform of the Civil Law; Ministry of Finance; Ministry of Justice; Ministry of Economy and the Parliament. Specialized in: civil law (contractual obligations), companies law and private international law. Arbiter of the Court of Arbitration at the Polish Chamber of Commerce, the Arbitration Court at the Polish Banks Association and the Court of Arbitration at the Regional Economic Chamber in Katowice. The activity performed by the appointed Supervisory Board Members will not be competitive with the business pursued by ING Bank Śląski S.A. They are not listed in the Register of Insolvent Debtors maintained under the National Court Register Act of 20 August 1997. |
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2009-04-03 | Brunon Bartkiewicz | Prezes Zarządu Banku |
Cena akcji Ingbsk
Cena akcji Ingbsk w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Ingbsk aktualnie.
W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Ingbsk.