Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Energa S.A.: Powołanie Zarządu na nową kadencję (2022-03-30)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 10:Powołanie Członków Zarządu Energa SA na nową wspólną kadencję

Firma: ENERGA SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 10 / 2022
Data sporządzenia: 2022-03-30
Skrócona nazwa emitenta
ENERGA S.A.
Temat
Powołanie Członków Zarządu Energa SA na nową wspólną kadencję
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Zarząd spółki Energa SA („Spółka") informuje, że w dniu 30 marca 2022 roku Rada Nadzorcza Spółki podjęła uchwałę o powołaniu do Zarządu Spółki na nową wspólną VII kadencję następujących osób:

- Pani Iwony Waksmundzkiej-Olejniczak na stanowisko Prezesa Zarządu,

- Pana Michała Perlika na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Finansowych,

- Pani Adrianny Sikorskiej na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Komunikacji,

- Pana Janusza Szurskiego na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Korporacyjnych,

- Pana Dominika Wadeckiego na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Operacyjnych.

Powołanie wyżej wymienionych osób do Zarządu Energa SA VII kadencji nastąpi w dniu następnym po dniu odbycia Walnego Zgromadzenia Spółki zatwierdzającego sprawozdanie finansowe Spółki za rok obrotowy 2021.

Spółka poniżej przekazuje informacje dotyczące powołanych Członków Zarządu Spółki VII kadencji:

Pani Iwona Waksmundzka-Olejniczak – Prezes Zarządu

Profesjonalna menadżerka z wieloletnim doświadczeniem w realizacji działań biznesowych oraz zarządzaniu dużymi zespołami i strukturami korporacyjnymi, w szczególności w sektorze oil & gas oraz w sektorze bankowym. Dysponuje dogłębną wiedzą w zakresie zasad funkcjonowania rynku finansowego i kapitałowego, corporate governance, zarządzania dużymi projektami oraz budowania i wdrażania strategii spółek.
Od 7 maja 2020 roku w Zarządzie Energa SA. Związana jest także z PKN ORLEN S.A. od lutego 2018 roku, najpierw jako dyrektor Biura Relacji Inwestorskich, a następnie od lutego 2019 roku jako Dyrektor Wykonawczy ds. Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich. W ramach pełnionej funkcji odpowiedzialna jest m.in. za opracowanie i realizację strategii PKN ORLEN (w tym strategii R&D), nadzór nad realizacją projektów strategicznych, przygotowanie i realizację projektów integracyjnych, współtworzenie i wdrażanie strategii spółki w zakresie inwestycji kapitałowych, a także kształtowanie i prowadzenie polityki informacyjnej oraz relacji z uczestnikami rynku kapitałowego.
Pani Iwona Waksmundzka-Olejniczak posiada również szerokie doświadczenie w sektorze bankowym. W latach 2016-2017 na stanowiskach menadżerskich w Banku Ochrony Środowiska S.A. nadzorowała obszar bankowości prywatnej, a następnie bankowości korporacyjnej. W latach 2013-2016 jako menadżer w Plus Banku S.A. odpowiadała za budowę, kształtowanie i realizację strategii marketingowej oraz polityki komunikacji zewnętrznej. Z kolei w latach 2002-2012 w Invest Banku S.A. zarządzała bankowością detaliczną i odpowiadała za kształtowanie oferty produktowej oraz budowę i realizację strategii banku. Od 2001 do 2002 była menadżerem ds. kluczowych klientów w ComputerLand. Wcześniej pracowała w Banku Współpracy Europejskiej odpowiadając za relacje z kluczowymi klientami Banku.
Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (Zarządzanie i Marketing) oraz Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie (Finanse i Bankowość). Posiada dyplom Executive MBA przyznany przez Wyższą Szkołę Handlu i Usług w Poznaniu. Ukończyła także studia podyplomowe „Project Management” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest Certyfikowanym Doradcą Finansowym European Financial Planning Association. Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu funkcjonowania rynku finansowego, zarządzania projektami oraz umiejętności menedżerskich.
Zasiada w radach nadzorczych UNIPETROL, a.s., ORLEN Upstream Sp. z o.o. i jest Wiceprzewodniczącą Rady Nadzorczej Baltic Power sp. z o.o.

Pan Michał Perlik – Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych

Posiada 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu obszarami rachunkowości, sprawozdawczości, kontrolingu, skarbu, strategii, M&A oraz relacji inwestorskich.
W marcu 2018 roku dołączył do Grupy ORLEN. W okresie od lutego 2019 roku do kwietnia 2020 roku sprawował funkcje Dyrektora Biura Strategii w PKN ORLEN S.A., gdzie odpowiadał za koordynację projektów strategicznych realizowanych w koncernie. Od 2020 roku zajmuje stanowisko Dyrektora Wykonawczego ds. Zarządzania Finansami w PKN ORLEN S.A., w ramach którego jest odpowiedzialny za zarządzanie rachunkowością i sprawozdawczością, skarbem, ryzykiem rynkowym oraz compliance w odniesieniu do regulacji finansowych, takich jak AML czy sankcje. Ponadto jest odpowiedzialny za koordynację procesu integracji obszarów finansów Grupy Energa i Grupy ORLEN.
Przed dołączeniem do Grupy ORLEN sprawował funkcje kierownicze w wielu firmach i instytucjach finansowych. W latach 2016-2018 jako Dyrektor ds. Finansów i Rozwoju Biznesu w Cosmedica Sp. z o.o. odpowiadał m.in. za zarządzanie finansami grupy oraz koordynację i implementację projektów strategicznych. Będąc dyrektorem w PKO Banku Hipotecznym S.A. w latach 2015-2016 zarządzał obszarami kontrolingu i relacji inwestorskich. W latach 2008-2015 pracował w CEPD N.V. Holding, gdzie był odpowiedzialny m.in. za zarządzanie finansami holdingu, koordynację i aktywny udział w procesach M&A oraz prowadzenie projektów z zakresu wzrostu efektywności sprzedaży. Był szefem zespołów relacji inwestorskich w PZU S.A. (w latach 2002-2007) oraz ING Banku Śląskim S.A. (w latach 2007-2008).
Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego (Rachunkowość i Finanse oraz Podyplomowe Studium Ubezpieczeń) i Uniwersytetu im. Łazarskiego.

Pani Adrianna Sikorska – Wiceprezes Zarządu ds. Komunikacji

Od 17 grudnia 2019 roku na stanowisku Wiceprezesa Zarządu Energi. Odpowiedzialna za komunikację, społeczną odpowiedzialność biznesu, sponsoring oraz marketing.
Menadżer z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym w obszarach informacji, analiz i bezpieczeństwa. Dysponuje praktyczną wiedzą z zakresu budowania strategii komunikacji oraz wiedzą związaną z mechanizmami finansowymi występującymi w podmiotach gospodarczych. Posiada doświadczenie w kluczowych obszarach zarządzania operacyjnego przedsiębiorstwem, tj. w komunikacji, bezpieczeństwie, finansach, logistyce i zasobach ludzkich.
W latach 2016-2019 na stanowiskach zarządczych i kierowniczych w sektorze energii, związana zawodowo z podmiotami Grupy Kapitałowej PKN ORLEN. W latach 2013-2016 prowadziła działalność konsultingową w zakresie wykrywania ryzyk, nieprawidłowości w biznesie i ich eliminacji. W latach 2007-2013 ekspert CBA ds. analiz gospodarczych. W latach 1993-2007 na stanowiskach specjalistycznych i eksperckich w Policji.
Ukończyła studia podyplomowe Executive MBA w Wyższej Szkole Handlu i Usług w Poznaniu. Absolwentka Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości w Warszawie, Politechniki Lubelskiej oraz Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie.

Pan Janusz Szurski – Wiceprezes Zarządu ds. Korporacyjnych

W Zarządzie Energa SA od 15 listopada 2021 roku. Menedżer zarządzający złożonymi projektami i zespołami, a także radca prawny posiadający ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe związane z zapewnianiem profesjonalnej obsługi prawnej, korporacyjnej i regulacyjnej na rzecz dużych podmiotów prawa handlowego oraz instytucji publicznych.
Od 2018 roku związany z PKN ORLEN jako dyrektor Biura Prawnego, gdzie odpowiada za zapewnienie obsługi prawnej ponad 30 spółek Grupy Kapitałowej ORLEN, prowadzących działalność w Europie, Azji oraz Ameryce Północnej. Przewodniczący Rady Nadzorczej ANWILU SA oraz Energi Operatora SA, a także wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej ORLEN Unipetrol a.s.
Od lipca 2017 r. do lutego 2018 r. zajmował stanowisko dyrektora Biura Prawnego Energi SA. W latach 2004-2017 zatrudniony jako radca prawny, zastępca dyrektora oraz dyrektor Departamentu Prawnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, gdzie odpowiadał za zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej i procesowej na rzecz największej akredytowanej agencji płatniczej w Europie realizującej procesy przemian i działań służących rozwojowi polskiego rolnictwa i obszarów wiejskich. W latach 1999-2003 zatrudniony na stanowiskach obsługi prawnej obszarów organizacji, inwestycji i eksploatacji PTC Sp. z o.o. (obecnie T-Mobile Polska SA).
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ukończył aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawych w Warszawie. Posiada dyplom Executive MBA przyznany przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów we współpracy z Uniwersytetem Gdańskim oraz walidowany przez IAE Aix-en-Provence Graduate School of Management. W grudniu 2019 został wymieniony w gronie najlepszych prawników Europy Środkowej i Wschodniej (ranking Legal 500 / GC Powerlist) w kategorii „Energy & Utilities in Poland".

Pan Dominik Wadecki – Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych

W Zarządzie Energa SA od 31 maja 2019 roku. Absolwent Wydziału Prawa Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Z wyróżnieniem ukończył aplikację kontrolerską w Najwyższej Izbie Kontroli oraz studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej - Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie. Posiada dyplom Executive MBA przyznany przez Collegium Humanum.
Karierę zawodową rozpoczął w 1997 roku w sektorze bankowym w pierwszym Komercyjnym Banku S.A. w Lublinie. W latach 1999-2007 był pracownikiem Najwyższej Izby Kontroli, gdzie odpowiadał za badanie m.in.: wykonania budżetu państwa, realizacji założeń polityki pieniężnej, prywatyzacji banków, funkcjonowania nadzoru nad rynkiem kapitałowym, działalności inwestycyjnej banków, efektywności systemu ulg i zwolnień podatkowych. Od 2008 roku związany z sektorem energetycznym. Realizując funkcję audytora wewnętrznego w Polskiej Grupie Energetycznej badał pełne spektrum działalności spółek należących do grupy, uczestniczył również w opracowywaniu modelu operacyjnego PGE. W 2010 roku pełnił funkcję członka Rady Nadzorczej, a także członka Zarządu PGE Zamojskiej Korporacji Energetycznej S.A. Doświadczenie menedżerskie zdobywał w PGE Polskiej Grupie Energetycznej, a także w Polskiej Spółce Gazownictwa sp. z o.o. oraz w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Z Grupą Kapitałową Energa związany jest od 2017 roku. W spółce Energa Logistyka Sp. z o.o. pracował na stanowiskach dyrektora zarządzającego, członka zarządu, a w ostatnim okresie realizował funkcję prezesa zarządu tej Spółki.

Żadna z wyżej wymienionych osób nie wykonuje działalności konkurencyjnej wobec działalności Spółki, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej wobec Energi SA jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej oraz nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organów, jak również nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

Current Report No. 10/2022

Date: 30 March 2022

Subject: Appointment of the Management Board of Energa SA for the new common term of office

Legal basis: Art. 56 section 1 point 2 of the Act on Offerings - current and periodic information

The Management Board of Energa SA (“Company”) informs that on 30 March 2022 the Supervisory Board of the Company appointed the following persons to the Company’s Management Board for the new common 7th term of office:

- Ms. Iwona Waksmundzka-Olejniczak to the position of the President of the Management Board,

- Mr. Michał Perlik to the position of the Vice-President of the Management Board for Finance,

- Ms. Adrianna Sikorska to the position of the Vice-President of the Management Board for Communication,

- Mr. Janusz Szurski to the position of the Vice-President of the Management Board for Corporate Affairs,

- Mr. Dominik Wadecki to the position of the Vice-President of the Management Board for Operations.

The appointment of the above mentioned persons to the Management Board of the Company of the 7th term of office will become effective on the day following the day the General Meeting of the Company approving the Company's financial statements for the financial year 2021.

The Company below provides information on Members of the Company’s Management Board of the 7th term of office:

Ms. Iwona Waksmundzka-Olejniczak – President of the Management Board

Ms. Iwona Waksmundzka-Olejniczak is a professional manager with long-standing experience in implementing business activities as well as managing large teams and corporate structures, in particular in the oil & gas and banking sectors. She has an in-depth knowledge of the rules of the financial and capital markets, corporate governance, management of large projects as well as building and implementing company strategies.
She has been a Member of the Energa SA’s Management Board since 7 May 2020. She joined PKN ORLEN S.A. in February 2018, first as director of the Investor Relations Office, and since February 2019 as Executive Director for Strategy, Innovation and Investor Relations. Her responsibilities in this position include, among others, the development and implementation of the PKN ORLEN strategy (including R&D strategy), supervision over the implementation of strategic projects, preparation and execution of integration projects, co-creation and implementation of the company's strategy in the field of capital investments as well as the design and execution of the information policy and relations with capital market participants.
Ms. Iwona Waksmundzka-Olejniczak has also an extensive experience in the banking sector. In 2016-2017, in managerial positions at Bank Ochrony Środowiska S.A., she supervised the bank’s private banking and subsequently corporate banking business. From 2013 to 2016, as manager at Plus Bank S.A., she was responsible for the creation, design and execution of the marketing strategy and external communication policy. In 2002-2012, she worked for Invest Bank S.A., where she managed the retail banking and was responsible for the development of the product offer as well as design and execution of the bank’s strategy. From 2001 to 2002 she was the key account manager at ComputerLand. Earlier she worked for Bank Współpracy Europejskiej, where she was responsible for key account relationships.
She is a graduate of the Cracow University of Economics (Management and Marketing) and the University of Insurance and Banking in Warsaw (Finance and Banking). She holds an Executive MBA diploma awarded by the University of Commerce and Services in Poznań. She also completed a postgraduate Project Management programme at the Warsaw School of Economics. She is certified as a Financial Adviser by the European Financial Planning Association. She completed a wide range of courses and trainings in the field of financial market, project management and managerial skills.
She serves on the supervisory boards of UNIPETROL, a.s., ORLEN Upstream Sp. z o.o. and is the Vice Chairperson of the Supervisory Board at Baltic Power sp. z o.o.
Ms. Iwona Waksmundzka-Olejniczak is not engaged in any form of business activity competitive to Energa SA, does not participate in a competitive company or partnership, as a partner of a civil law partnership, a partnership or as a member of a company body and does not participate in any other competitive legal person as a member of its body as well as she is not listed in the Register of Insolvent Debtors maintained under the National Register Court Act.

Mr. Michał Perlik to the position of the Vice-President of the Management Board for Finance

He has 20 years of experience in management of accounting, reporting, controlling, treasury, strategy, M&A and investor relations areas.
He joined the ORLEN Group in March 2018. From February 2019 to April 2020, he held the position of Director of the Strategy Office at PKN ORLEN S.A., where he coordinated strategic projects implemented in the Group. Since 2020, he has held the position of Executive Director of Financial Management at PKN ORLEN S.A., and he is responsible for managing accounting and reporting, treasury, market risk and compliance in relation to financial regulations such as AML and sanctions. In addition, he is responsible for coordinating the process of integrating the finance areas of the Energa Group and the ORLEN Group.
Prior to joining the ORLEN Group, he held managerial positions in many companies and financial institutions. From 2016 to 2018, as Director of Finance and Business Development at Cosmedica Sp. z o.o., he was responsible for, among others, the financial management of the group and the coordination and implementation of strategic projects. Being a director at PKO Bank Hipoteczny S.A. between 2015 and 2016, he managed the areas of controlling and investor relations. From 2008 to 2015, he worked at CEPD N.V. Holding, where he was responsible, inter alia, for the management of the holding's finances, coordination and active participation in M&A processes and carrying out projects in the field of sales efficiency growth. He was the head of investor relations teams in PZU S.A. (in 2002-2007) and ING Bank Śląski S.A. (in 2007-2008).
He is a graduate of the University of Warsaw (Accounting and Finance and Postgraduate Studies in Insurance) and Łazarski University.

Ms. Adrianna Sikorska to the position of the Vice-President of the Management Board for Communication

Vice-President of the Management Board of Energa since 17 December 2019. In charge of communication, corporate social responsibility, sponsorship and marketing activities.
Ms. Adrianna Sikorska is a manager with about a dozen years' professional experience in the areas of information, analysis and security. She has hands-on knowledge of building communication strategies, and knowledge of the financial mechanisms of businesses. Adrianna has experience in the key areas of operational business management, i.e. communication, security, finance, logistics and human resources.
In the years 2016 to 2019, she held board and managerial positions in the energy sector, being professionally associated with PKN ORLEN Capital Group entities. In the years 2013 to 2016, she provided consulting services in the areas of risk detection, business irregularities and their elimination. In the years 2007 to 2013, she was an economic analysis expert with the Central Anti-Corruption Bureau (CBA). From 1993 to 2007, she held specialist and expert positions with the Police.
She completed her postgraduate Executive MBA studies at the University of Commerce and Services in Poznań. She graduated from the School of Entrepreneurship in Warsaw, the Lublin University of Technology, and the Police Academy in Szczytno.

Mr. Janusz Szurski to the position of the Vice-President of the Management Board for Corporate Affairs

He has been a Member of the Energa SA’s Management Board since 15 November 2021. Manager responsible for handling complex projects and teams, and attorney-at-law with over 20 years’ professional experience in providing professional legal, corporate, and regulatory services to major commercial law entities and public institutions.
Professionally associated with PKN ORLEN S.A. since February 2018 as Director of the Legal Office, with responsibilities including the provision of legal services to over 30 ORLEN Capital Group companies operating in Europe, Asia and North America. Chairman of the Supervisory Board of ANWIL S.A. and ENERGA-OPERATOR S.A. as well as Deputy Chairman of the Supervisory Board of ORLEN Unipetrol a.s. Director of the Legal Office at Energa SA between July 2017 and February 2018.
From 2004 to 2017, he held the position of attorney-at-law, Deputy Director, and Director of the Legal Department at the Agency for Restructuring and Modernization of Agriculture, where he was responsible for providing comprehensive legal and litigation services to Europe's largest accredited paying agency implementing transformation processes and pursuing activities oriented towards the development of Polish agriculture and rural areas. Between 1999 and 2003, employed as a legal advisor in the area of organization, investment and operation at PTC Sp. z o.o. (currently T-Mobile Polska S.A).
Graduate of the Faculty of Law and Administration, University of Warsaw; completed his attorney-at-law training at the District Bar Association of Attorneys-at-Law in Warsaw. Holder of an Executive MBA diploma awarded by the Gdańsk Foundation for Management Development in cooperation with the University of Gdańsk; validated by IAE Aix-en-Provence Graduate School of Management. In December 2019, he was recognized among the best lawyers in Central and Eastern Europe (Legal 500/GC Powerlist ranking) in the "Energy & Utilities in Poland" category.

Mr. Dominik Wadecki to the position of the Vice-President of the Management Board for Operations

He has been a Member of the Energa SA’s Management Board since 31 May 2019. Graduate of the Faculty of Law of the Catholic University of Lublin. Completed controller apprenticeship at the Supreme Audit Office with honours and postgraduate studies at the Collegium of Business Administration of the SGH Warsaw School of Economics. Holder of an Executive MBA diploma awarded by Collegium Humanum.
He began his professional career in 1997 in the banking sector, working for Pierwszy Komercyjny Bank S.A. in Lublin. From 1999 to 2007, he worked for the Supreme Audit Office, where he was responsible for examining the implementation of the state budget and monetary policy, privatization of banks, operation of capital market supervision authorities, the investment operations of banks, and the effectiveness of the tax relief and exemptions system. Has been involved in the energy sector since 2008. As an internal auditor at Polska Grupa Energetyczna, he examined the full range of operations of the companies belonging to the group, and participated in the development of the PGE operating model. In 2010, he was a member of the Supervisory Board and of the Management Board of PGE Zamojska Korporacja Energetyczna S.A. He gained executive experience at PGE Polska Grupa Energetyczna, as well as at Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o. and the National Fund for Environmental Protection and Water Management. Has worked for the Energa Group since 2017. He worked at Energa Logistyka Sp. z o.o. as the managing director, a management board member and, most recently, as the president of the management board.

None of the above mentioned persons is engaged in any activities competitive to the business of the Company, participates in any competitive company as a partner of a partnership or as a member of a body of a corporation, or participates in any other competitive legal person as a member of its corporate bodies, neither is any of them listed in the Registry of Insolvent Debtors maintained pursuant to the Act on the National Court Register.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2022-03-30 Adrianna Sikorska Wiceprezes Zarządu Energi SA ds. Komunikacji
2022-03-30 Dominik Wadecki Wiceprezes Zarządu Energi SA ds. Operacyjnych

Cena akcji Energa

Cena akcji Energa w momencie publikacji komunikatu to 7.3 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Energa aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Energa.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama