Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Cyfrowy Polsat S.A.: Niestosowanie niektórych zasad określonych w Dobrych Praktykach Spółek Notowanych na GPW (2015-01-21)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 6:Informacja dotycząca niestosowania niektórych zasad określonych w Dobrych Praktykach Spółek Notowanych na GPW

Firma: CYFROWY POLSAT SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO









Raport bieżący nr 6 / 2015





Data sporządzenia: 2015-01-21
Skrócona nazwa emitenta
CYFROWY POLSAT S.A.
Temat
Informacja dotycząca niestosowania niektórych zasad określonych w Dobrych Praktykach Spółek Notowanych na GPW
Podstawa prawna
Inne uregulowania
Treść raportu:

Zarząd Cyfrowego Polsatu S.A. ("Spółka"), w wykonaniu obowiązku wynikającego z § 29 ust. 3 Regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. informuje, że wymienione poniżej zasady ładu korporacyjnego zawarte w "Dobrych Praktykach Spółek Notowanych na GPW", stanowiących załącznik do uchwały nr 19/1307/2012 Rady Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 21 listopada 2012 roku, obejmujących zmiany dotychczasowych zasad ładu korporacyjnego obowiązujące od dnia 1 stycznia 2013 roku, nie będą stosowane w sposób trwały:

Zasada I.5: "Spółka powinna posiadać politykę wynagrodzeń oraz zasady jej ustalania. Polityka wynagrodzeń powinna w szczególności określać formę, strukturę i poziom wynagrodzeń członków organów nadzorujących i zarządzających. Przy określaniu polityki wynagrodzeń członków organów nadzorujących i zarządzających spółki powinno mieć zastosowanie zalecenie Komisji Europejskiej z 14 grudnia 2004 r. w sprawie wspierania odpowiedniego systemu wynagrodzeń dyrektorów spółek notowanych na giełdzie (2004/913/WE), uzupełnione o zalecenie KE z 30 kwietnia 2009 r. (2009/385/WE)."

Uzasadnienie: Spółka nie będzie stosowała rekomendacji w zakresie dotyczącym ustalania zasad polityki wynagrodzeń członków organów nadzorujących i zarządzających. Zalecenia Komisji Europejskiej nie stanowiły wzorca dla opracowania systemu wynagrodzeń członków organów nadzorujących i zarządzających w Spółce i nie wszystkie zalecenia są stosowane. Zgodnie z artykułem 24 d) Statutu Spółki ustalanie wysokości wynagrodzenia członków Rady Nadzorczej należy do kompetencji Walnego Zgromadzenia, z wyjątkiem ustalania wysokości wynagrodzenia członków Rady Nadzorczej delegowanych do czasowego wykonywania czynności członka Zarządu na podstawie artykułu 19 2d) Statutu Spółki, kiedy decyzję podejmuje Rada Nadzorcza. Wartość wynagrodzenia uzależniona jest od zakresu zadań i odpowiedzialności wynikającej z pełnionej funkcji, a także odpowiada wielkości Spółki i pozostaje w rozsądnym stosunku do jej wyników ekonomicznych. Wynagrodzenie członków Zarządu ustalane jest decyzją Rady Nadzorczej i odpowiada zakresowi obowiązków i odpowiedzialności im powierzonych.

Zasada I.9: "GPW rekomenduje spółkom publicznym i ich akcjonariuszom, by zapewniały one zrównoważony udział kobiet i mężczyzn w wykonywaniu funkcji zarządu i nadzoru w przedsiębiorstwach, wzmacniając w ten sposób kreatywność i innowacyjność w prowadzonej przez spółki działalności gospodarczej."

Uzasadnienie: W Spółce wyboru osób do Rady Nadzorczej i Zarządu dokonują odpowiednio Walne Zgromadzenie i Rada Nadzorcza, biorąc pod uwagę kwalifikacje, doświadczenie i kompetencje kandydatów. Czynniki takie jak płeć nie są brane pod uwagę przy wyborze osób do organów Spółki. Władze Spółki uważają, że takie podejście zapewnia dobór najwłaściwszych osób do wykonania funkcji zarządu i nadzoru.

Zasada I.12: "Spółka powinna zapewnić akcjonariuszom możliwość wykonywania osobiście lub przez pełnomocnika prawa głosu w toku walnego zgromadzenia, poza miejscem odbywania walnego zgromadzenia, przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej."

Uzasadnienie: Spółka odstąpiła od zalecenia zawartego w rekomendacji I.12 zważywszy na zastrzeżenia natury prawnej. Dla Zarządu najważniejszą kwestią jest zapewnienia sprawnego przebiegu obrad oraz prawomocności uchwał podjętych przez walne zgromadzenie. Na chwilę obecną Zarząd nie planuje zmian w sposobie przeprowadzania głosowań.

Zasada II.1.9a): "Spółka prowadzi korporacyjną stronę internetową i zamieszcza na niej, oprócz informacji wymaganych przez przepisy prawa, zapis przebiegu obrad walnego zgromadzenia, w formie audio lub wideo."

Uzasadnienie: Spółka nie przewiduje rejestrowania obrad walnego zgromadzenia w formie audio lub video i umieszczania zapisu przebiegu obrad na stronie internetowej. W ocenie Zarządu dokumentowanie oraz przebieg dotychczasowych walnych zgromadzeń zapewnia transparentność oraz chroni prawa wszystkich akcjonariuszy. Ponadto realizacja nałożonych obowiązującymi przepisami prawa obowiązków informacyjnych poprzez przekazywanie raportów bieżących, zawierających treść podjętych uchwał, wyniki głosowań oraz informację o ewentualnych zgłoszonych sprzeciwach, i zamieszczanie na stronie internetowej Spółki tych informacji umożliwia inwestorom zapoznanie się z istotnymi elementami przebiegu obrad Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. Ponadto, odstąpienie przez Spółkę od realizacji tej zasady zabezpiecza Spółkę przed ewentualnymi roszczeniami akcjonariuszy, którzy mogą nie wyrażać zgody na publikację swojego wizerunku, czy też prezentowanie ich wypowiedzi.

Zasada IV.10: "Spółka powinna zapewnić akcjonariuszom możliwość udziału w walnym zgromadzeniu przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, polegającego na:
1) transmisji obrad walnego zgromadzenia w czasie rzeczywistym,
2) dwustronnej komunikacji w czasie rzeczywistym, w ramach której akcjonariusze mogą wypowiadać się w toku obrad walnego zgromadzenia przebywając w miejscu innym niż miejsce obrad."

Uzasadnienie: Na chwilę obecną Zarząd nie planuje wprowadzenia zamian w sposobie organizacji walnego zgromadzenia. Zarząd priorytetowo traktuje kwestie zapewnienia sprawnego przebiegu obrad oraz optymalizacji kosztów. Wobec niewielkiego rozpowszechnienia praktyki przeprowadzania walnych zgromadzeń przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej oraz niepełnego przygotowania rynku, a co za tym idzie wzmożonego ryzyka wystąpienia problemów natury organizacyjno-technicznej, mogących zaburzyć sprawny przebieg walnego zgromadzenia, jak również ryzyka ewentualnego podważenia podjętych uchwał walnego zgromadzenia w szczególności z powodu wystąpienia usterek technicznych, Zarząd postanowił odłożyć w czasie rozważenie wprowadzenia w życie przedmiotowej zasady.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






Information on non-compliance with certain
rules of the Code of Best Practice for WSE listed Companies


The Management Board of Cyfrowy Polsat S.A.
(the "Company"), in performance of the obligation under § 29 section 3
of the Warsaw Stock Exchange Rules, hereby informs that it will not
comply on a permanent basis with the indicated below corporate
governance rules comprised in the “Code of Best Practice for WSE listed
Companies”, constituting an annex to Resolution No. 19/1307/2012 of the
Supervisory Board of WSE of November 21, 2012, including changes of
hitherto corporate governance rules, which entered into force on January
1, 2013.


Rule I.5: “A company should have a
remuneration policy and rules of defining the policy. The remuneration
policy should in particular determine the form, structure, and level of
remuneration of members of supervisory and management bodies. Commission
Recommendation of 14 December 2004 fostering an appropriate regime for
the remuneration of directors of listed companies (2004/913/EC) and
Commission Recommendation of 30 April 2009 complementing that
Recommendation (2009/385/EC) should apply in defining the remuneration
policy for members of supervisory and management bodies of the company.”


Explanation: The Company will not comply
with the recommendation in relation to setting the policy of
remuneration of members of managing and supervising bodies. The rules of
remuneration of members of managing and supervising bodies were not
developed based on provisions of directives of the European Commission
and thus, not all the recommendations are applied. In accordance with
article 24 d) of the Company’s Articles of Association, the remuneration
of members of the Supervisory Board requires a resolution of the General
Meeting, except for members of the Supervisory Board delegated to
temporarily perform functions of a member of the Management Board,
pursuant to article 19 2d) of the Company’s Articles of Association,
when the decision is taken by the Supervisory Board. The remuneration
relates to the scope of tasks and responsibilities related to the
function performed, reflects the size of the Company and keeps a healthy
relation to its financial results. The remuneration of members of the
Management Board is set by the Supervisory Board and reflects the duties
and responsibilities appointed to them.


Rule I.9: “The WSE recommends to public
companies and their shareholders that they ensure a balanced proportion
of women and men in management and supervisory functions in companies,
thus reinforcing the creativity and innovation of the companies’
economic business.”


Explanation: In Cyfrowy Polsat, members of
the Supervisory Board and the Management Board are appointed by the
General Meeting and the Supervisory Board, respectively, based on
qualifications, experience and competencies of the candidates. Factors
such as gender are not considered when choosing members of the Company’s
bodies. Company authorities believe that this approach guarantees the
selection of the best persons to perform functions of management and
supervision.


Rule I.12: “A company should enable its
shareholders to exercise the voting right during a General Meeting
either in person or through a plenipotentiary, outside the venue of the
General Meeting, using electronic communication means.”


Explanation: The Company has waived the
recommendation I.12 given the legal questions concerning this issue.
Ensuring the smooth running and the validity of the resolutions adopted
by the General Meeting are the priorities of the Management Board and at
present the Management Board does not plan to make changes to the
organization of the General Meeting.


Rule II.1.9a): “A company should operate a
corporate website and publish on it, in addition to information required
by legal regulations a record of the General Meeting in audio or video
format.”


Explanation: The Company does not intend to
record General Meetings in audio or video form or to place the
recordings on its website. In the opinion of the Management Board the
documentation and proceeding of the hitherto General Meetings ensure
transparency of the Company and protect the rights of all shareholders.
Moreover, the implementation of applicable regulations on disclosure
requirements through the publication of current reports comprising the
content of adopted resolutions, voting results and the information on
raised objections, as well as the publication of the above on the
Company’s website, enable investors to acquaint themselves with
significant points of the proceeding of the General Meeting.
Furthermore, non-compliance with this rule secures the Company against
potential claims of shareholders, who may not consent to the publishing
of their image or statement.


Rule IV.10: “A company should enable its
shareholders to participate in a General Meeting using electronic
communication means through:


1) real-life broadcast of General Meetings;


2) real-time bilateral communication where
shareholders may take the floor during a General Meeting from a location
other than the General Meeting.


Explanation: At the moment the Management
Board does not plan to make changes to the organization of the General
Meeting. Ensuring the smooth running and validity of resolutions adopted
by the General Meeting, as well as cost optimization are the priorities
of the Management Board. Considering the small spread of the practice of
conducting General Meetings using electronic means of communication and
incomplete readiness of the market, and thus an increased risk of
organizational and technical disturbances of the General Meeting, as
well as an increased risk of contesting resolutions adopted by the
General Meeting particularly due to technical issues, the Management
Board decided to postpone the consideration of the implementation of the
rule in question.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2015-01-21 Tomasz Gillner-Gorywoda Prezes Zarządu Tomasz Gillner-Gorywoda

Cena akcji Cyfrplsat

Cena akcji Cyfrplsat w momencie publikacji komunikatu to 23.28 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Cyfrplsat aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Cyfrplsat.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama