Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

BNP Paribas Bank Polska S.A.: Strategia rozwoju na lata 2018-2021 (2018-05-17)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 25:Nowa strategia Banku BGŻ BNP Paribas S.A. na lata 2018-2021 – informacja o głównych celach Strategii

Firma: BANK BGŻ BNP PARIBAS S.A.
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 25 / 2018
Data sporządzenia:
Skrócona nazwa emitenta
BANK BGŻ BNP PARIBAS SA
Temat
Nowa strategia Banku BGŻ BNP Paribas S.A. na lata 2018-2021 – informacja o głównych celach Strategii
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Banku BGŻ BNP Paribas S.A. („Bank”) informuje o głównych celach strategii rozwoju Banku na lata 2018-2021 przyjętej przez Zarząd i Radę Nadzorczą Banku.

Głównym założeniem nowej strategii „Fast Forward” na lata 2018-2021 jest koncentracja na kliencie, transformacja cyfrowa produktów, usług i procesów, co przyspieszy rozwój i przyczyni się do zwiększenia rentowności. Jednocześnie nowa strategia zakłada realizację wzrostu poprzez przejęcie zorganizowanej części działalności Raiffeisen Banku Polska, pod warunkiem uzyskania wymaganych zgód.

Cele strategiczne to osiągnięcie:
- tempa wzrostu wyniku z działalności bankowej szybszego niż rynek,
- ROE powyżej 10%,
- wskaźnika C/I na poziomie ok. 50%.
Bank zamierza oprzeć rozwój działalności na pięciu kluczowych filarach:
- prostota,
- digitalizacja,
- jakość,
- wzrost,
- i entuzjazm.

W ostatnich latach Bank BGŻ BNP Paribas zbudował znaczącą pozycję na rynku, wciąż jednak ma potencjał do rozwoju w głównych obszarach działalności.
• W segmencie detalicznym Bank planuje wdrożyć pakiet inicjatyw wspierających dalszy rozwój poprzez przeprojektowanie procesu obsługi klienta z koncentracją na kompleksowej obsłudze w kanałach cyfrowych, optymalizację produktywności sieci, modelu sprzedaży i obsługi zdalnej oraz wykorzystanie zaawansowanej analityki big data do lepszego odpowiadania na potrzeby klientów.

• W segmencie mikroprzedsiębiorstw Bank aspiruje do bycia jednym z banków pierwszego wyboru, stawiając na stworzenie nowej ścieżki obsługi klienta oraz Value Proposition dla klientów e-commerce i startupów.

• W segmencie przedsiębiorstw Bank zamierza wzmocnić ugruntowaną pozycję, koncentrując się na wdrożeniu nowego Value Proposition w zakresie systemu bankowości elektronicznej, bankowości inwestycyjnej oraz rozwiązań wspierających ekspansję międzynarodową krajowych firm.
Przejęcie podstawowej działalności Raiffeisen Bank Polska pozwoli na wzmocnienie obecności Banku w dużych miastach oraz rozwój bazy klientów zamożnych, a także osiągnięcie pozycji jednego z liderów w segmencie Private Banking. W obszarze MSP, przejmowana działalność z silną siecią dystrybucji, innowacyjną platformą produktową oraz nowoczesnym zcentralizowanym centrum obsługi klientów, zapewni wejście do czołówki znaczących graczy w szybko rozwijającym się i wysoko rentownym segmencie.

Planowane przejęcie wzmocni pozycję Banku BGŻ BNP Paribas wśród największych banków w Polsce.

Zastrzeżenie prawne:
Niniejszy materiał zawiera stwierdzenia odnoszące się do przyszłości. Stwierdzenia te opierają się na obecnych przewidywaniach Zarządu i zależą od wielu czynników na które Bank nie ma wpływu oraz obarczone są szeregiem znanych i nieznanych ryzyk, niepewności oraz innych czynników, które mogą spowodować, że faktyczne wyniki, poziom działalności bądź osiągnięcia Banku mogą znacząco odbiegać od tych przedstawionych w stwierdzeniach dotyczących przyszłości.
Niniejszy materiał nie stanowi prognozy ani szacunku wyników, w związku z tym zmiany strategii albo zmiana zamiarów Banku wywołana nieprzewidzianymi okolicznościami mającymi wpływ na strategię albo zamiary Banku, nie będą podlegały informowaniu w trybie przewidzianym dla informowania o zmianach prognozy lub szacunku wyników.
Bank, ani jakikolwiek z jego przedstawicieli, podmiotów dominujących bądź zależnych nie będzie ponosił odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę wynikającą z jakiegokolwiek użycia niniejszego materiału lub jakichkolwiek informacji w nim zawartych lub na innej podstawie pozostającej w związku z niniejszym materiałem.
Materiał zawiera informacje lub wskaźniki finansowe, które nie były przedmiotem audytu, przeglądu lub innej oceny ze strony zewnętrznego audytora.
Materiał nie jest przeznaczony do publikowania lub rozpowszechniania w państwach, w których taka publikacja bądź rozpowszechnianie mogą być niedozwolone zgodnie z właściwymi przepisami prawa.



Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia MAR

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

New Bank BGŻ BNP Paribas strategy for 2018-2021 – information on major strategic goals

current report no. 25/2018

date: 17 May 2018

The Management Board of Bank BGŻ BNP Paribas S.A. (“the Bank”) hereby informs about major goals of the Bank’s strategy for years 2018-2021, as approved by the Management Board and the Supervisory Board of the Bank.

The main assumption of the new “Fast Forward” strategy for 2018-2021 is the focus on client and the digital transformation of products, services and processes, intended to speed up growth and contribute to profitability improvements. The new strategy also includes growth through the acquisition of the core banking activities of Raiffeisen Bank Polska, on the condition that the required approvals are obtained.

Strategic goals are to achieve:

- NBI growth rate faster than the market,

- ROE above 10%,

- C/I ratio at approx. 50%.

The Bank intends to base its business development on five key pillars:

- simplicity,

- digitalization,

- quality,

- growth,

- and enthusiasm.

Bank BGŻ BNP Paribas has built a sizeable position on the market in recent years but there is still potential for development in key business areas.

• In the retail segment, the Bank plans to introduce a package of initiatives to support further growth by re-designing the customer service process, with a focus on comprehensive service in digital channels, optimisation of the productivity of its network, sales model and remote service as well as the use of advanced big data analytics to better respond to client needs.

• In the micro segment, the Bank aspires to be one of banks of first choice, aiming to create a new customer journey and a value proposition for e-commerce clients and start-ups.

• In the corporate segment, the Bank intends to strengthen its established position, focusing on implementing a new value proposition spanning electronic banking, investment banking and solutions supporting the international expansion of domestic businesses.

The acquisition of the core banking activities of Raiffeisen Bank Polska will make it possible to enhance the Bank’s presence in large cities and develop its wealthy customer base as well as become one of the leaders in the private banking segment. In the SME area, the acquired business, with a strong distribution network, innovative product platform and modern de-centralised customer service, will let the Bank enter to significant players in this rapidly growing and highly profitable segment.

The planned acquisition will strengthen Bank BGŻ BNP Paribas’ position amongst the largest banks in Poland.

Legal Disclaimer:

This material includes forward-looking statements. These forward-looking statements are based on current opinions of the Bank’s Management Board and are dependent on many factors that are beyond the Bank’s control and involve a number of known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause the actual results, performance or achievements of the Bank to be materially different from those contained in the forward-looking statements.

This material is not a forecast or estimation of future results. Accordingly, possible changes of the Bank’s strategy or intentions, caused by unforeseen circumstances, affecting the Bank’s strategy or intentions, shall not be subject to disclosure under the procedure stipulated for disclosure of information on the change of forecast or estimation of future results. Neither the Bank nor any of its representatives, parent entities or subsidiaries shall be held accountable for any damage resulting from the use of this material or its contents or in any other manner in connection with this material.

This material includes financial information or indicators that were not subject of an audit, a review or any other evaluation by any external auditor.

This material is not for disclosure nor distribution, to and within countries where such publication and/or dissemination may be prohibited under applicable laws.





Legal basis

Article 17, item 1 of the MAR Regulation

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2018-05-17 Jean-Charles Aranda Członek Zarządu Banku
2018-05-17 Aleksandra Zouner
Dyrektor Zarządzający
Pion Rachunkowości Zarządczej
i Relacji Inwestorskich

Cena akcji Bnpppl

Cena akcji Bnpppl w momencie publikacji komunikatu to 68.0 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Bnpppl aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Bnpppl.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama