Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

BNP Paribas Bank Polska S.A.: Aktualizacja strategii na lata 2016-2018 (2016-04-13)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 14:Bank BGŻ BNP Paribas S.A. ogłasza aktualizację strategii na lata 2016-2018 – informacja o głównych celach Strategii

Firma: BANK BGŻ BNP PARIBAS S.A.
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO









Raport bieżący nr 14 / 2016





Data sporządzenia:
Skrócona nazwa emitenta
BANK BGŻ BNP PARIBAS SA
Temat
Bank BGŻ BNP Paribas S.A. ogłasza aktualizację strategii na lata 2016-2018 – informacja o głównych celach Strategii
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
Zarząd Banku BGŻ BNP Paribas S.A. (dalej: "BGŻ BNPP", "Bank") informuje o głównych celach Strategii rozwoju Banku na lata 2016-2018 (dalej: "Strategia") przyjętej przez Zarząd i Radę Nadzorczą Banku.

- Do końca 2018 roku Bank zamierza:
- zdobyć ponad 5 proc. udziału w rynku kredytów i depozytów,
- obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów do ok. 55%,
- zwiększyć ROE do ok. 10%.
- Bazą do skutecznej realizacji strategii jest zakończenie procesu integracji operacyjnej Banku BGŻ S.A. z BNP Paribas Bankiem Polska S.A. ("BNPP Polska") do końca 2016 roku, a także połączenie prawne Banku BGŻ BNP Paribas S.A. z Sygma Bankiem Polska S.A. ("Sygma Bank Polska") w połowie tego roku.

Cztery równorzędne filary strategii to:
- koncentracja na kliencie;
- wsparcie klientów korporacyjnych w ich międzynarodowej ekspansji;
- zintegrowany bank uniwersalny;
- oparcie usług na technologii cyfrowej w każdym segmencie działalności.

"Rok po połączeniu dwóch banków, jesteśmy coraz bliżej ukończenia procesu integracji. Jednocześnie jesteśmy gotowi, aby w połowie bieżącego roku połączyć się z Sygma Bankiem Polska. Fuzja z Sygma Bankiem Polska wzmocni naszą działalność w obszarze consumer finance. Uznaliśmy, że to dobry moment do aktualizacji strategii rozwoju naszego zintegrowanego Banku. Połączenia, o których wspomniałem znacząco umacniają naszą pozycję rynkową – należymy do grona największych banków w Polsce pod względem sumy bilansowej i liczby klientów. W niektórych obszarach, jak np. sektor agro czy międzynarodowa bankowość korporacyjna, jesteśmy liderem pod względem udziałów w rynku. Jednocześnie mamy świadomość wyzwań stojących przed sektorem finansowym i aby nadal móc się rozwijać musimy koncentrować się na dalszej poprawie efektywności, która przyniesie pozytywne efekty dla naszych klientów, pracowników i akcjonariuszy" – mówi Tomasz Bogus, Prezes Zarządu Banku.

Przy założeniu stabilnego wzrostu gospodarki, Strategia przewiduje osiągnięcie następujących celów w perspektywie 2018 roku:
- uzyskanie ponad 5 proc. udziału w rynku kredytów i depozytów;
- poprawę efektywności, która wynikać będzie zarówno z synergii kosztowych związanych z integracją banków, jak i zwiększania przychodów;
- wzrost wyniku z działalności bankowej (NBI) mierzony średnioroczną złożoną stopą wzrostu o 14% w okresie pomiędzy 2015 a 2018 rokiem, poprzez wdrożenie nowych inicjatyw we wszystkich liniach biznesowych;
- obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów z 74% w 2015 r. (bez uwzględnienia kosztów integracji) do ok. 55% w 2018 r.
- wzrost rentowności kapitału własnego (ROE) do poziomu ok. 10%.

"Zakończenie integracji pozwoli nam na realizację synergii po stronie kosztowej. Jednak bazą do poprawy efektywności w kolejnych latach ma być systematyczna poprawa wyniku z działalności bankowej. Posiadamy ofertę dla każdej z grup klientów i zamierzamy to wykorzystać do dalszego rozwoju. Chcemy rosnąć w każdym obszarze, być bankiem zintegrowanym, wykorzystującym w pełni potencjał naszej uniwersalnej oferty do zwiększenia przychodów" – dodaje Tomasz Bogus.

Bank chce oprzeć swój rozwój na 4 filarach:
1. Koncentracja na kliencie – obecność blisko klientów, dzięki wykorzystaniu sieci oddziałów, przede wszystkim w małych i średnich miastach. Koncentracja na określonych grupach klientów w bankowości detalicznej oraz wybranych sektorach i branżach bankowości korporacyjnej i MSP. Wzmocnienie pozycji lidera w sektorze rolno-spożywczym.
2. Wsparcie klientów korporacyjnych w ich zagranicznej ekspansji dzięki wykorzystaniu potencjału Grupy BNP Paribas obecnej w 75 krajach na całym świecie.
3. Przekształcenie banku uniwersalnego, w bank zintegrowany zwiększający cross-selling, umożliwiający obsługę każdego aspektu działalności, zarówno poszczególnych klientów, jak i wybranych branż.
4. Rozwój bankowości elektronicznej i mobilnej umożliwiający konkurowanie z najlepszymi bankami na rynku. Optymalizacja i industrializacja procesów operacyjnych.

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 41/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r. zawierającego informacje na temat planowanych przez BNP Paribas SA z siedzibą w Paryżu, Francja synergii wynikających z połączenia BGŻ i BNPP Polska, Bank informuje, że:
- potwierdza szacowany sumaryczny efekt synergii w roku 2017 w wysokości 350 mln PLN, w tym: 258 mln PLN synergii kosztowych, ponadto
- planuje osiągnięcie synergii związanych z połączeniem BGŻ BNPP z Sygma Bank Polska w roku 2018 w wysokości 86 mln PLN, w tym synergii kosztowych 31 mln PLN.

Zastrzeżenie prawne:
Niniejszy dokument zawiera stwierdzenia odnoszące się do przyszłości. Stwierdzenia te opierają się na obecnych przewidywaniach Zarządu i zależą od wielu czynników niekontrolowanych przez Bank oraz obarczone są niepewnością, co może skutkować tym, że faktyczne dane mogą znacząco odbiegać od tych przedstawionych w stwierdzeniach odnoszących się do przyszłości.
Niniejszy dokument nie stanowi prognozy ani szacunku wyników, w związku z tym zmiany strategii albo zmiana zamiarów Banku wywołana nieprzewidzianymi okolicznościami mającymi wpływ na strategię albo zamiary Banku, nie będą podlegały informowaniu w trybie przewidzianym dla informowania o zmianach prognozy lub szacunku wyników.

Podstawa prawna:
art. 56 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1382)

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






Bank BGŻ BNP Paribas announces updated strategy for 2016-2018


– information on major strategic goals


current report no. 14/2016


date: 13 April 2016


The Management Board of Bank BGŻ BNP Paribas S.A. (hereinafter: “BGŻ
BNPP”, “the Bank”) hereby informs about major goals of the Bank’s
updated strategy for years 2016-2018 (hereinafter: “Strategy”), as
approved by the Management Board and the Supervisory Board of the Bank.


 By the end of 2018 the Bank seeks to:


- win an over 5% share of the market in credits and deposits,


- reduce the cost-to-income ratio to about 55% and


- increase ROE to about 10%.


 The basis for effective realization of the strategy is completion of
the process of integration of Bank BGŻ S.A. and BNP Paribas Bank Polska
S.A. (“BNPP Polska”) by the end of 2016, and also the legal merger of
Bank BGŻ BNP Paribas S.A. with Sygma Bank Polska S.A. (“Sygma Bank
Polska”) in the middle of this year.


 The four pillars of the strategy are:


- Focus on the client


- Support for corporate clients in their international expansion


- Integrated universal bank


- Basing services on digital technology in every segment of operations





“A year after the merger of the two banks, we are closer and closer to
completion of the integration process,” said Tomasz Bogus, CEO of Bank
BGŻ BNP Paribas. “We are also prepared to merge with Sygma Bank Polska
in the middle of the current year. The merger with Sygma Bank will
reinforce our activity in the area of consumer finance. We recognized
that this is a good moment to update the growth strategy of our
integrated Bank. The mergers I mentioned significantly reinforce our
market position - we belong to the group of the largest banks in Poland
in terms of balance sheet and number of customers. In certain areas,
such as the agro sector or international corporate banking, we are the
leader in market share. We are also aware of the challenges facing the
financial sector, and to continue to grow we must concentrate on further
improvement in efficiency, which will generate positive effects for our
customers, staff and shareholders.”


In its strategy, assuming continuing growth in the economy the Bank aims
to achieve the following targets in 2018:


 Winning over 5% share in deposits and credits market.


 Improvement in efficiency, which will result both from cost synergies
connected with the integration of the banks and an increase in income.


 Grow results on banking activity (NBI) at a Compound Annual Growth
Rate of 14% over the period 2015-2018, through implementing new
initiatives across all business lines.


 Reduction of the cost-to-income ratio from 74% in 2015 (excluding
integration costs) to about 55% in 2018.


 Increase in the return on equity to a level of ca.10%.


Tomasz Bogus added: “Completion of the integration will enable us to
realize synergies on the cost side. But the basis for improvements in
efficiency in future years will be the steady improvement in the result
on banking activity. We have an offer for every group of customers and
we intend to exploit it for further growth. We want to grow in every
area, to be an integrated bank making full use of the potential of our
universal offer to increase income.”





Bank BGŻ BNP Paribas will base its growth on 4 pillars:


1. Focus on the client—a presence close to customers thanks to the
operation of a network of locations primarily in small and medium-sized
towns. Concentration on specific groups of customers in retail banking
and selected sectors and industries in corporate banking and SMEs.
Leveraging and enhancing the Bank’s leading position in agro market.


2. Support for corporate clients in their international expansion thanks
to exploitation of the potential of the BNP Paribas Group, present in 75
countries around the world.


3. Transformation from a universal bank to an integrated bank increasing
cross-selling between specific products and customers, enabling
comprehensive support for every aspect of activity of both specific
customers and selected industries.


4. Growth of electronic and mobile banking to compete with the best
banks on the market. Optimization and industrialization of operational
processes.





With reference to the Current Report No 41/2015 dated 30 April 2015,
containing information on the synergies planned by BNP Paribas SA with
its registered office in Paris, France resulting from the merger of BGŻ
and BNP Paribas Bank Polska S.A., the Bank hereby informs that:


 it confirms the estimated total synergies to be achieved in 2017 in
the amount of PLN 350 million, including PLN 258 million cost synergies,
and additionally


 it plans to achieve in 2018 estimated synergies resulting from the
merger of BGZ BNPP and Sygma Bank Polska of PLN 86 million, including
PLN 31 million of cost synergies.





Legal Disclaimer:


This document includes forward-looking statements including,
particularly, the Bank’s strategic financial objectives. These
statements are based on the Management’s current expectations and
beliefs and are subject to a number of factors uncertainties being
beyond the Management’s control that could cause actual results to
differ materially from those described in forward looking statements.


This document is not a forecast or estimation of future results.
Accordingly, possible changes of the Bank’s strategy or intentions,
caused by unforeseen circumstances, with affect the Bank strategy or
intentions, shall not be subject to disclosure under the procedure
stipulated for this closure or forecast or estimation of future results.





Legal basis:


article 56 item 1, point 1) of the Act on Public Offerings and
Conditions for Introducing Financial Instruments to an Organized Trading
System and on Public Companies of 29 July 2005 (consolidated text:
Journal of Laws of 2013, item 1382)


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2016-04-13 Tomasz Bogus Prezes Zarządu
2016-04-13 Jan Bujak Wiceprezes Zarządu

Cena akcji Bnpppl

Cena akcji Bnpppl w momencie publikacji komunikatu to 47.75 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Bnpppl aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Bnpppl.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama