Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Agora S.A.: Oświadczenie i raport o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego przez Agorę SA w 2009 roku (2010-04-12)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 1/2010:Oświadczenie i raport o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego przez Agorę SA w 2009 roku

Firma: AGORA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Spis załączników:
  1. Lad_korporacyjny_2009-1.pdf
  2. Lad_korporacyjny_2009_ang.pdf

OŚWIADCZENIE I RAPORT <br />
O STOSOWANIU <br />
ZASAD ŁADU KORPORACYJNEGO <br />
PRZEZ AGORĘ SA W 2009 R.<br />
Agora SA stosuje zasady ładu korporacyjnego w zakresie zawartym w załączniku do Uchwały Rady Giełdy Nr 12/1170/2007 z dnia 4 lipca 2007 r., zatytułowane Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW. Zbiór powyższych zasad jest dostępny publicznie na stronie internetowej http://www.corp-gov.gpw.pl/. <br />
Agora SA dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszystkim akcjonariuszom równy dostęp do informacji o Spółce. Starania Spółki do zapewnienia pełnej transparentności znalazły wyraz w stosowaniu dobrych praktyk spółek giełdowych począwszy od wejścia w życie Dobrych Praktyk w spółkach publicznych 2002.<br />
Spółka przekazuje do publicznej wiadomości raporty bieżące i okresowe, które publikuje na stronie korporacyjnej. Tutaj też znajduje się kalendarium najważniejszych wydarzeń, prezentacje wyników finansowych Spółki oraz relacje z telekonferencji, poświęconych omówieniu tych wyników, jak i informacje o bieżących wydarzeniach w Spółce.<br />
Spółka opracowuje kwartalne prezentacje swoich wyników finansowych, które omawia z uczestnikami rynku podczas telekonferencji i/lub spotkań ułatwiając w ten sposób dostęp do informacji o Spółce oraz spotkanie z kadrą zarządzającą Spółką.<br />
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczestników rynku kapitałowego, w 2004 r., Agora, jako jedna z pierwszych spółek notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, wdrożyła zasadę ograniczenia komunikacji z rynkiem kapitałowym przed publikacją wyników finansowych. W myśl tej zasady przedstawiciele Spółki nie prowadzą rozmów i nie uczestniczą w spotkaniach z analitykami i inwestorami na dwa tygodnie przed publikacją wyników kwartalnych. Zasada ta ma na celu zwiększenie przejrzystości i zapewnienie równego dostępu do informacji o Spółce przed publikacją jej wyników finansowych.<br />
1. WSKAZANIE ZASAD ŁADU KORPORACYJNEGO, KTÓRE NIE BYŁY PRZEZ EMITENTA STOSOWANE, WRAZ ZE WSKAZANIEM JAKIE BYŁY OKOLICZNOŚCI I PRZYCZYNY NIEZASTOSOWANIA DANEJ ZASADY ORAZ W JAKI SPOSÓB SPÓŁKA ZAMIERZA USUNĄĆ EWENTUALNE SKUTKI NIEZASTOSOWANIA DANEJ ZASADY LUB JAKIE KROKI ZAMIERZA PODJĄĆ, BY ZMNIEJSZYĆ RYZYKO NIEZASTOSOWANIA DANEJ ZASADY W PRZYSZŁOŚCI. <br />
Spółka nie odstąpiła od stosowania żadnego z postanowień zbioru zasad ładu korporacyjnego. Poniżej Agora SA wskazuje sposób stosowania przez Spółkę zasad ładu korporacyjnego.<br />
2. OPIS SPOSOBU DZIAŁANIA WALNEGO ZGROMADZENIA I JEGO ZASADNICZYCH UPRAWNIEŃ ORAZ PRAW AKCJONARIUSZY I SPOSOBU ICH WYKONYWANIA <br />
Walne Zgromadzenie Agory ("WZ") działa w oparciu o przepisy kodeksu spółek handlowych oraz Statutu Agory ("Statut"). §16 Statutu przewiduje możliwość uchwalenia przez WZ Regulaminu Walnego Zgromadzenia określającego zasady jego funkcjonowania. Uchwalenie, zmiana albo uchylenie regulaminu wymaga dla swej ważności trzech czwartych głosów oddanych. Regulamin WZ znajduje się pod adresem URL: http://www.agora.pl/agora_pl/1,67005,1647307.html. WZA zwoływane jest zgodnie z przepisami kodeksu spółek handlowych.<br />
O ile przepisy kodeksu spółek handlowych lub Statutu nie stanowią inaczej, uchwały WZ podejmowane są bezwzględną większością głosów oddanych. Zgodnie z §15 Statutu, uchwały dotyczące połączenia Spółki z innym podmiotem, innych form konsolidacji, jakie są lub będą dopuszczone przez przepisy prawa, podziału Spółki, a także ustalania zasad wynagradzania członków Rady Nadzorczej, w tym także osobnego wynagrodzenia dla członków, którzy zostali oddelegowani do stałego indywidualnego wykonywania nadzoru, podejmowane są bezwzględną większością trzech czwartych głosów oddanych. Bezwzględnej większości trzech czwartych głosów oddanych, przy obecności akcjonariuszy reprezentujących przynajmniej 50% kapitału zakładowego Spółki, wymagają dla swojej ważności uchwały dotyczące usunięcia spraw spod obrad Walnego Zgromadzenia objętych wcześniej porządkiem dziennym. Natomiast, gdy o usunięcie spraw z porządku dziennego wnosi Zarząd Spółki, uchwała wymaga bezwzględnej większości głosów oddanych. Uchwały WZ nie wymaga nabycie oraz zbycie nieruchomości, użytkowania wieczystego, a także udziału w nieruchomości. <br />
Zgodnie z §15 ust. 4 Statutu, usunięcie spraw umieszczonych w porządku obrad Walnego Zgromadzenia na żądanie zgłoszone - na podstawie art. 400 Kodeksu spółek handlowych - przez akcjonariusza reprezentującego co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego Spółki wymaga zgody akcjonariusza, który zgłosił takie żądanie. Podjęcie uchwały dotyczącej odpowiedzialności akcjonariusza wobec Spółki z jakiegokolwiek tytułu wymaga bezwzględnej większości trzech czwartych głosów oddanych przy obecności akcjonariuszy reprezentujących co najmniej 50% wszystkich akcji Spółki uprawniających do głosowania przy podjęciu takiej uchwały.<br />
Według §17 Statutu żaden akcjonariusz nie może wykonywać więcej niż 20% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu, przy czym przy ustalaniu obowiązków nabywców znacznych pakietów akcji, przewidzianych w przepisach dotyczących publicznego obrotu papierami wartościowymi, takie ograniczenie prawa głosu nie istnieje. Wspomnianego ograniczenia prawa głosu nie stosuje się również do:<br />
&raquo;akcjonariuszy posiadających uprzywilejowane akcje serii A,<br />
&raquo;banku depozytowego, który na podstawie umowy ze Spółką wyemitował w związku z akcjami Spółki kwity depozytowe, w przypadku wykonywania przez taki podmiot prawa głosu z akcji, które stanowiły podstawę do wyemitowania kwitów depozytowych,<br />
&raquo;akcjonariusza, który posiadając akcje uprawniające do nie więcej niż 20% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu ogłosił zgodnie z przepisami dotyczącymi publicznego obrotu papierami wartościowymi wezwanie do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę wszystkich akcji Spółki i w ramach takiego wezwania nabył akcje uprawniające, łącznie z dotychczas posiadanymi przez niego akcjami Spółki, do wykonywania co najmniej 75% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu. Przy obliczaniu udziałów akcjonariusza w ogólnej liczbie głosów na Walnym Zgromadzeniu, o których mowa w zdaniu poprzednim, przyjmuje się, że wspomniane (20-procentowe) ograniczenie prawa głosu nie istnieje.<br />
Zgodnie z §17 ust. 5 Statutu udział głosów podmiotów zagranicznych i podmiotów kontrolowanych przez podmioty zagraniczne na Walnym Zgromadzeniu nie może przekroczyć 49%. Ograniczenie to nie ma zastosowania w odniesieniu do podmiotów mających siedzibę lub miejsce zamieszkania w państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Przy podejmowaniu uchwały o wycofaniu akcji Spółki z obrotu publicznego na każdą akcję, bez względu na jej uprzywilejowanie, przypada jeden głos.<br />
Zgodnie z §7 Statutu, poza akcjami imiennymi serii A, na kapitał zakładowy Spółki składają się akcje zwykłe serii B i D, imienne i na okaziciela. Akcje imienne serii A uprzywilejowane są w ten sposób, przy uwzględnieniu wyżej wspomnianych zastrzeżeń, że każda z nich uprawnia do pięciu głosów na Walnym Zgromadzeniu.<br />
Zgodnie z §11 Statutu zbycie lub zamiana uprzywilejowanych akcji serii A na akcje na okaziciela wymaga pisemnej zgody właścicieli co najmniej 50% uprzywilejowanych akcji serii A wpisanych do księgi akcyjnej w dniu złożenia wniosku o wyrażenie zgody na zbycie lub zamianę uprzywilejowanych akcji serii A na akcje na okaziciela. W ciągu 14 dni od dnia otrzymania wniosku, Zarząd jest obowiązany doręczyć odpis wniosku każdemu z właścicieli uprzywilejowanych akcji serii A, którzy są uprawnieni do wyrażenia zgody, na adres akcjonariusza wpisany w księdze akcyjnej.<br />
Kandydatów na członków Rady Nadzorczej mają prawo zgłaszać akcjonariusze posiadający uprzywilejowane akcje serii A lub akcjonariusze, którzy na ostatnim Walnym Zgromadzeniu, przed zgłoszeniem kandydatur, udokumentowali prawo do nie mniej niż 5% głosów i posiadają w chwili zgłoszenia kandydatur nie mniej niż 5% kapitału zakładowego Spółki (§ 21 ust. 1 lit. a Statutu). W przypadku złożenia rezygnacji przez członka Rady Nadzorczej pozostali członkowie organu mogą w drodze kooptacji powołać nowego członka, który swoje czynności będzie sprawować do czasu wyboru członka Rady Nadzorczej przez Walne Zgromadzenie, nie dłużej jednak niż do dnia upływu kadencji jego poprzednika. Odwołanie (usunięcie) członka Rady Nadzorczej przed upływem jego kadencji może nastąpić uchwałą Walnego Zgromadzenia podjętą zwykłą większością głosów, z zastrzeżeniem że do czasu ustania przywilejów akcji serii A, za przyjęciem takiej uchwały oddanych zostanie 80% głosów przypadających na wszystkie uprzywilejowane akcje serii A.<br />
Informacje na temat uprawnień Walnego Zgromadzenia i praw akcjonariuszy odnośnie do powoływania i odwoływania członków Zarządu są zawarte w dalszej części niniejszego dokumentu.<br />
Zamiana akcji na okaziciela na akcje imienne jest niedopuszczalna. <br />
Prawa akcjonariuszy Spółki, w tym prawa akcjonariuszy mniejszościowych, wykonywane są w zakresie i w sposób zgodny z przepisami kodeksu spółek handlowych.<br />
Realizując zasadę przejrzystości, efektywnej polityki informacyjnej oraz starając się zapewnić wszystkich akcjonariuszom równy dostęp do informacji o Spółce, Agora SA prowadzi transmisję obrad WZ przez internet, w języku polskim i angielskim.<br />
Agora SA umożliwia także obecność na posiedzeniu WZ przedstawicielom mediów.<br />
W 2009 r. WZ Agory obradowało dwukrotnie w siedzibie Spółki: w dniu 12 lutego 2009 r. jako Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie ("NWZ") oraz w dniu 23 czerwca 2009 r. jako Zwyczajne Walne Zgromadzenie Agory SA ("ZWZ").<br />
NWZ zwołane na wniosek Zarządu Spółki podjęło uchwały w sprawie przeznaczenia kapitału zapasowego Spółki na realizację programu nabywania akcji własnych Spółki w celu ich umorzenia oraz w sprawie przyjęcia programu nabywania akcji własnych Spółki w celu ich umorzenia oraz ustalenia warunków nabywania i trybu umarzania tych akcji.<br />
W obradach Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki uczestniczą zawsze przedstawiciele Zarządu, Rady Nadzorczej oraz biegłego rewidenta Spółki.<br />
ZWZ w dniu 23 czerwca zostało zwołane na wniosek Zarządu Spółki. Jego przebieg był zgodny z przepisami kodeksu spółek handlowych oraz regulaminem WZ. Członkowie Zarządu i Rady Nadzorczej oraz przedstawiciel biegłego rewidenta obecni na ZWZ, byli gotowi do udzielania wyjaśnień w zakresie swoich kompetencji i przepisów prawa.<br />
ZWZ i NWZ odbyły się przed wejściem w życie ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy - kodeks spółek handlowych oraz ustawy o obrocie instrumentami finansowymi z mocą obowiązującą od dnia 3 sierpnia 2009 r. Wspomniana powyżej nowelizacja kodeksu spółek handlowych wprowadziła zmiany w zasadach funkcjonowania walnych zgromadzeń. W związku z powyższym niektóre postanowienia Regulaminu Walnego Zgromadzenia Agory SA utraciły moc a inne wymagają korekt. Zarząd Spółki zamierza przedstawić na najbliższym WZ projekt Regulaminu WZ zawierający niezbędny zakres zmian. <br />
3. SKŁAD OSOBOWY I ZASADY DZIAŁANIA ORGANÓW ZARZĄDZAJĄCYCH I NADZORUJĄCYCH SPÓŁKI ORAZ ICH KOMITETÓW. <br />
3.1. Zarząd <br />
Zarząd Spółki działa w oparciu o przepisy kodeksu spółek handlowych oraz Statutu. Zgodnie ze Statutem, Zarząd składa się z od trzech do sześciu członków, których dokładną liczbę określają akcjonariusze posiadający większość uprzywilejowanych akcji serii A, a po ustaniu przywilejów w stosunku do tych akcji, Rada Nadzorcza. Na dzień przedstawienia niniejszego raportu w skład Zarządu Spółki wchodzą:<br />
Imię i nazwiskoŻyciorys<br />
Piotr Niemczycki - Prezes ZarząduPrezes Zarządu Agory od 13 listopada 2008 r. Kieruje pracami zarządu w oparciu o przyjęty przez Zarząd regulamin oraz nadzoruje działy okołozarządowe: pracowniczy, biuro prasowe, relacji z inwestorami, prawny oraz audytu wewnętrznego. Zasiada w Radzie Nadzorczej AMS S.A. (spółki zależnej Agory). Jeden z założycieli Gazety Wyborczej i Agory. W latach 80. współtworzył sieć druku i kolportażu Tygodnika Mazowsze, największego pisma podziemnej Solidarności, które ukazywało się w nakładzie od 60 do 80 tys. egz. i było dystrybuowane w całej Polsce. Piotr Niemczycki jest członkiem International Press Institute oraz członkiem zarządu Izby Wydawców Prasy. Jest także Kawalerem Europejskiej Konfraterni Kawalerów Gutenberga oraz laureatem odznaki ministra kultury Zasłużony Działacz Kultury. Piotr Niemczycki urodził się w 1959 r. Jest absolwentem Wydziału Filozofii Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie.<br />
Zbigniew Bąk - Wiceprezes ZarząduCzłonek Zarządu od 2000 r. Nadzoruje segment prasy codziennej, reklamy zewnętrznej, czasopism, radia oraz pion druku, kolportażu, sprzedaży korporacyjnej i nowych przedsięwzięć. Zasiada w Radzie Nadzorczej AMS S.A. oraz AdTaily Sp. z o.o. (spółki zależne Agory). Pracę w Agorze rozpoczął w 2000 r. Wcześniej, przez 9 lat, związany był z firmą konsultingową Arthur Andersen gdzie rozwijał dział Corporate Finance. W 1998 r. Zbigniew Bąk został partnerem, dyrektorem zarządzającym departamentem Corporate Finance oraz członkiem zarządu Arthur Andersen Polska Sp. z o.o. Przed rozpoczęciem kariery w Arthur Andersen pracował w Polskiej Agencji Inwestycji Zagranicznych, a następnie w firmie konsultingowej Moore Stephens. Zbigniew Bąk urodził się w 1964 r. Jest absolwentem Graduate School of Business na University of Chicago, której dyplom MBA (z wyróżnieniem) uzyskał w 1997 r. Wcześniej, w 1989 r., ukończył Wydział Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od 1995 r. Zbigniew Bąk jest członkiem Association of Chartered Certified Accountants w Wielkiej Brytanii.<br />
Tomasz Józefacki - Członek ZarząduOd 13 listopada 2008 r. wchodzi w skład Zarządu Agory. Nadzoruje segment internetu. Zasiada w Radzie Nadzorczej AMS S.A. oraz AdTaily Sp. z o.o. (spółki zależne Agory). Od czerwca 2006 r. pełni funkcję dyrektora pionu internet. Pracę w Agorze rozpoczął we wrześniu 2004 r. na stanowisku dyrektora ds. oddziałów Gazety Wyborczej. W kwietniu 2006 r. objął funkcję dyrektora ds. rozwoju odpowiedzialnego za projekty technologiczne i biznesowe w wydawnictwie Gazety Wyborczej. Do końca sierpnia 2004 r., związany był z The New York Times, w którym pracował na stanowisku kierownika działu marketingu i był odpowiedzialny za promocję portalu NYTimes.com. W 2002 r. został kierownikiem rozwoju i strategii działów tematycznych Biznesu i Technologii portalu NYTimes.com. W grudniu 2008 r. objął funkcję prezesa Online Publishers Association Europe (OPA Europe), organizacji reprezentującej interesy największych wydawców internetowych wobec środowiska reklamodawców, prasy, instytucji rządowych i europejskich oraz opinii publicznej. Tomasz Józefacki urodził się w 1973 r. Jest absolwentem Marketingu i Biznesu Międzynarodowego Stern School of Business New York University (dyplom z wyróżnieniem). Na tej samej uczelni w 2002 r. ukończył studia MBA. Absolwent japonistyki University of Maryland College Park.<br />
Grzegorz Kossakowski - Członek ZarząduOd 8 stycznia 2009 r. wchodzi w skład Zarządu Agory. Nadzoruje pion finanse i administracja oraz technologii. Zasiada w Radzie Nadzorczej AMS S.A. oraz AdTaily Sp. z o.o. (spółki zależne Agory). W grudniu 2008 r. objął funkcję dyrektora finansowego Agory. W Agorze od listopada 2000 r. Na początku na stanowisku kierownika ds. transakcji w pionie nowych przedsięwzięć, a od kwietnia 2005 r. jako dyrektor tego pionu. W latach 1996-2000 pracował w firmie doradczej Arthur Andersen w dziale doradztwa inwestycyjnego (Corporate Finance). Urodził się w 1972 r. W 1996 r. ukończył Akademię Ekonomiczną w Poznaniu (dyplom "Summa Cum Laude"). Jest również absolwentem Manchester Business School, gdzie uzyskał dyplom MBA (z wyróżnieniem). Uczestniczył m.in. w podyplomowym programie dla kadry zarządzającej (Advanced Executive Program) na Northwestern University oraz Kellogg School of Management.<br />
Kadencja Zarządu trwa 5 lat (§29 ust.1 Statutu). Rada Nadzorcza ustala wynagrodzenie oraz inne świadczenia dla Członków Zarządu. Zgodnie z §27 Statutu Spółki, Zarząd kieruje działalnością Spółki oraz reprezentuje ją na zewnątrz. Do zakresu działania Zarządu należą wszelkie sprawy związane z prowadzeniem spraw Spółki, niezastrzeżone do kompetencji innych władz Spółki. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów (§34 Statutu). Do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Spółki oraz podpisywania w jej imieniu upoważniony jest każdy członek Zarządu jednoosobowo. Organizację i sposób działania Zarządu określa szczegółowo regulamin.<br />
Zgodnie z §35 Statutu, członków Zarządu obejmuje zakaz konkurencji. W szczególności nie mogą oni zajmować się interesami w podmiocie konkurencyjnym oraz uczestniczyć w takim podmiocie jako jego członek, wspólnik, akcjonariusz lub członek władz. Zakaz ten nie obejmuje uczestnictwa członków Zarządu w organach nadzorczych i zarządzających podmiotów konkurencyjnych, z którymi Spółka jest bezpośrednio lub pośrednio powiązana kapitałowo oraz nabywania przez nich nie więcej niż 1% papierów wartościowych spółek publicznych prowadzących działalność konkurencyjną.<br />
Spółka komunikuje wszystkie zmiany w składzie Zarządu za pomocą raportów bieżących. Życiorysy zawodowe członków Zarządu są dostępne na stronie korporacyjnej Spółki i są na bieżąco aktualizowane.<br />
W 2009 r. w składzie Zarządu Agory zaszła jedna zmiana.<br />
W dniu 8 stycznia 2009 r. Zarząd Spółki powołał w drodze kooptacji do swojego grona pana Grzegorza Kossakowskiego. Powołanie to zostało zatwierdzone w drodze uchwały WZ w dniu 23 czerwca 2009 r.<br />

3.2. Rada Nadzorcza
Rada Nadzorcza Spółki działa w oparciu o przepisy kodeksu spółek handlowych oraz Statutu. Zgodnie z §18 Statutu, Rada Nadzorcza Spółki składa się z pięciu członków. Przewodniczącego Rady Nadzorczej powołuje Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy, członkowie Rady Nadzorczej mogą wybrać spośród siebie zastępcę przewodniczącego lub osoby pełniące inne funkcje (§18 ust.2 Statutu).

Na dzień przedstawienia niniejszego raportu w skład Rady Nadzorczej Spółki wchodzą:
Imię i nazwiskoŻyciorys
Andrzej Szlęzak - PrzewodniczącyPartner kancelarii prawnej Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak (SK&S). Pracę w SK&S rozpoczął krótko po jej powstaniu w 1991 r. W 1993 r. został w niej Partnerem, zaś w 1996 r. Starszym Partnerem. W ramach działalności w SK&S uczestniczył w obsłudze prawnej szeregu transakcji prywatyzacyjnych oraz restrukturyzacji wielu sektorów przemysłu polskiego i bankowości, nadzorował liczne projekty z obszaru fuzji i przejęć, brał udział w projektach typu greenfield, sporządzał liczne projekty dokumentacji transakcyjnej oraz był autorem wielu ekspertyz prawnych z obszaru prawa cywilnego i handlowego. Brał udział w pracach Komisji ds. Odbiurokratyzowania Gospodarki powołanej przez premiera Leszka Balcerowicza oraz jest arbitrem Trybunału Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie. Dr hab. Andrzej Szlęzak jest autorem licznych publikacji, w tym obcojęzycznych, z dziedziny prawa cywilnego i handlowego. Obecnie dr hab. A. Szlęzak jest profesorem Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. R. Łazarskiego w Warszawie. Dr hab. A. Szlęzak był stypendystą wielu zagranicznych uczelni, w tym uniwersytetów w Oxfordzie i Michigan. Andrzej Szlęzak uzyskał stopień magistra filologii angielskiej na Wydziale Filologicznym i magistra prawa na Wydziale Prawa Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. W latach 1979-81 odbył aplikację sędziowską w Sądzie Wojewódzkim w Poznaniu. Od 1979 r. był pracownikiem naukowym Instytutu Prawa Cywilnego UAM, w którym obronił pracę doktorską oraz rozprawę habilitacyjną z zakresu prawa cywilnego. W r. 1994 r. powołany został na stanowisko profesora Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, na którym pozostawał do momentu odejścia z Wydziału Prawa w 1996 r.
Marcin Hejka - Członek Rady NadzorczejDyrektor w Intel Capital odpowiedzialny za działalność w Europie Środkowo Wschodniej i Rosji. Od 2004 r. pełni również funkcję Wiceprezesa Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych. Karierę zawodową rozpoczął w 1990 r. jako analityk finansowy w Paribas Capital Markets Group. Od 1993 r. pracował w Banexi jako specjalista ds. inwestycji w Polsce. W latach 1995 - 1999 pełnił funkcję Wiceprezesa w Poland Growth Fund. Pan Hejka zasiadał w Radach Nadzorczych: Banku Komunalnego S.A. (1995 - 1999) i Kredyt Banku S.A. (1997-1999). W latach 1998 - 1999 pełnił funkcję Wiceprezesa Rady Nadzorczej Dromeksu S.A. Pan Hejka z wykształcenia jest ekonomistą. Studiował na Uniwersytecie Gdańskim.
Wanda Rapaczynski - Członek Rady NadzorczejZwiązana z Agorą niemal od początku jej istnienia, w latach 1998-2007 pełniła funkcję prezesa Zarządu Spółki. Pod jej przywództwem Agora wyrosła na jedną z największych i najbardziej znanych spółek medialnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Po zaprzestaniu pełnienia funkcji prezesa Zarządu pozostała z nią związana. Jest członkiem Rady Fundacji Agory, a do dnia wyboru na członka Rady Nadzorczej Agory pełniła funkcję doradcy Rady Nadzorczej.Reprezentowała Agorę w European Publishers Council i w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, gdzie pełniła funkcję członka rady głównej oraz członka rady nadzorczej Polskiego Związku Pracodawców Prywatnych Mediów i Reklamy.W latach 1984-1992 kierowała działem rozwoju nowych produktów w Citibank NA w Nowym Jorku. Wcześniej przez dwa lata była dyrektorem projektu badawczego na wydziale psychologii Yale University, a w latach 1977-1979 pracownikiem naukowym Educational Testing Service w Princeton, New Jersey. Karierę zawodową zaczynała jako wykładowca psychologii na uniwersytetach w Nowym Jorku i Connecticut.Od 2008 r. jest członkiem Rady Adecco SA, szwajcarskiej spółki giełdowej o międzynarodowym zasięgu, zajmującej się działalnością rekrutacyjną.Ponadto zasiada w Radzie Central European University w Budapeszcie, gdzie kieruje Komisją Audytu. Jest członkiem International Advisory Council w Brookings Institution w Waszyngtonie i członkiem President\'s Council on International Activities na uniwersytecie w Yale. Od 2002 r. należy do Polskiej Grupy w Trilateral Commission.Wanda Rapaczyńska jest laureatką licznych nagród i wyróżnień. W rankingu Financial Times - 25 najbardziej wpływowych kobiet biznesu (Europe\'s Top 25 Women in Business) w październiku 2006 r. zajęła 5 miejsce, w 2005 r. uplasowała się na 7 miejscu, a rok wcześniej na 8 miejscu. Została dwukrotne wyróżniona w rankingach Wall Street Journal Europe: w marcu 2002 r. jako jedna z 25 kobiet biznesu w Europie, a rok wcześniej jako jedna z 30 najbardziej wpływowych kobiet w Europie. W rankingu tygodnika Business Week opublikowanym w czerwcu 2001 r. znalazła się na liście 50 Stars of Europe.W 1977 r. otrzymała tytuł doktora psychologii City University of New York. Jest absolwentką Yale University, School of Organization and Management, gdzie w 1984 r. uzyskała tytuł Master of Private & Public Management.
Tomasz Sielicki - Członek Rady NadzorczejTomasz Sielicki jest członkiem m.in. Rady Głównej Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Sądu Giełdowego przy Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, Rady Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości oraz Rady Programowej Akademii Liderów Rynku Kapitałowego przy Fundacji im. Lesława Pagi. Zasiada w radach nadzorczych kilku przedsiębiorstw, m.in. Agora SA, Budimex SA. W Sygnity SA (dawniej ComputerLand SA) pracował od powstania firmy w 1991 r., od 1992 do 2005 r. pełnił funkcję Prezesa Zarządu, a następnie przez 2 lata pełnił funkcję Prezydenta Grupy Sygnity (dawniej Grupy ComputerLand). Jest powszechnie uznawany za twórcę sukcesu firmy. 14 czerwca 2007 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Sygnity SA powołało Pana Tomasza Sielickiego w skład Rady Nadzorczej Spółki. Pan Sielicki jest także inwestorem w przedsięwzięcia kilku branż. Tomasz Sielicki jest laureatem nagrody INFO-STAR (1995). W 1999 r. otrzymał tytuł Lidera Polskiego Biznesu, przyznany spółce Sygnity (dawniej ComputerLand) przez Business Centre Club. The Wall Street Journal zaliczył go do grona dziesięciu najlepszych menedżerów Europy Środkowej (Central Europe\'s Top 10 Executives). Podczas Światowego Forum Gospodarczego w Davos w 1999 r. odebrał prestiżową nagrodę Global Leader for Tomorrow, przyznawaną co roku wybitnym osobistościom ze świata polityki i biznesu przez organizatorów Forum oraz magazyn WorldLink. W 1997 r. oraz w 2001 r. otrzymał przyznaną Sygnity (dawniej ComputerLand) przez Parkiet nagrodę dla Najlepszej Spółki Giełdowej za wzrost wartości akcji. W 2005 r. Tomasz Sielicki jako jedyny Polak znalazł się wśród 25 osobowości wyróżnionych w rankingu Stars of Europe 2005 europejskiej edycji prestiżowego tygodnika BusinessWeek. Ranking Stars of Europe wskazał na 25 postaci ze świata polityki, biznesu i mody, które są "liderami zmian w zjednoczonej Europie". W kwietniu 2006 r. otrzymał prestiżową nagrodę polskiego środowiska teleinformatycznego, przyznaną przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji. Nagroda ta przyznawana jest osobom, które szczególnie zasłużyły się dla rozwoju rynku informatycznego i telekomunikacyjnego. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej.
Sławomir S. Sikora - Członek Rady NadzorczejPrezes Zarządu Banku Handlowego w Warszawie S.A., Chief Executive Officer oraz Citigroup Country Officer na Polskę. Sławomir Sikora jest odpowiedzialny za całość działalności Citigroup w Polsce, obejmującą Bank Handlowy w Warszawie S.A., jego spółki zależne oraz wszystkie inne podmioty prawne Citigroup w Polsce. Wcześniej był Prezesem Zarządu Banku Amerykańskiego w Polsce S.A. W latach 1994-2002 pracował w Powszechnym Banku Kredytowym S.A. (PBK) na stanowisku Wiceprezesa Zarządu, gdzie odpowiadał m.in. za bankowość korporacyjną i inwestycyjną. Przed podjęciem pracy w PBK, przez pięć lat pracował w Ministerstwie Finansów, najpierw jako doradca profesora Leszka Balcerowicza, wicepremiera i ministra finansów, a następnie przez cztery lata do 1994 r. jako dyrektor departamentu bankowości i instytucji finansowych. Na tym stanowisku odpowiadał za tworzenie ram regulacyjnych dla sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Absolwent Wydziału Handlu Wewnętrznego Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecnie Szkoła Główna Handlowa w Warszawie).Sławomir Sikora jest członkiem Zarządu Związku Banków Polskich oraz Wiceprezydentem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, a także członkiem Emerging Markets Advisory Council przy International Institute of Finance w Washington D.C.
Członkowie Rady Nadzorczej powoływani są na trzyletnie kadencje zgodnie z §20 Statutu.
Zgodnie z §20 ust.4 Statutu, zawsze przynajmniej trzech członków Rady Nadzorczej to członkowie niezależni. Obecnie w Radzie Nadzorczej Spółki większość członków Rady Nadzorczej ma status niezależnych członków. Do wyłącznych kompetencji Rady Nadzorczej Agory należy m. in. ustalanie wynagrodzenia członków Zarządu, wybór biegłego rewidenta i wyrażanie zgody na warunki istotnych transakcji Spółki z podmiotami powiązanymi (§19 Statutu). Uchwały Rady Nadzorczej w sprawach wyrażenia zgody na powyższe transakcje wymagają głosowania za ich przyjęciem przez większość niezależnych członków Rady. Zgodnie z §23 ust.4 Statutu, posiedzenia Rady Nadzorczej zwoływane są przynajmniej raz na kwartał. Przewodniczący zwołuje także posiedzenia Rady Nadzorczej na żądanie Zarządu Spółki, wyrażone w formie uchwały, lub na żądanie każdego członka Rady Nadzorczej. Posiedzenia Rady Nadzorczej mogą być prowadzone telefonicznie, w sposób umożliwiający porozumienie się wszystkich uczestników posiedzenia.
Zgodnie z §24 Statutu, uchwały Rady Nadzorczej zapadają bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej trzech członków Rady Nadzorczej.
Spółka komunikuje wszystkie zmiany w składzie Rady Nadzorczej za pomocą raportów bieżących. Życiorysy zawodowe członków Rady Nadzorczej są dostępne na stronie korporacyjnej Spółki i są na bieżąco aktualizowane.
Pan Bruce Rabb złożył rezygnację. z uczestnictwa w Radzie Nadzorczej Agory ze skutkiem na moment zakończenia posiedzenia Rady Nadzorczej, które to posiedzenie zakończyło się w dniu 22 stycznia 2009 r.. Jako przyczynę swojej rezygnacji wskazał on umożliwienie powołania w drodze kooptacji do Rady Nadzorczej osoby sugerowanej przez istotnego akcjonariusza Spółki, BZ WBK AIB Asset Management S.A. W dniu 22 stycznia 2009 r. członkowie Rady Nadzorczej powołali w drodze kooptacji do składu Rady Nadzorczej Agory pana Marcina Hejkę. Jego powołanie do Rady Nadzorczej Agory zostało zatwierdzone uchwałą WZA z dnia 23 czerwca 2009 r.
W dniu 12 czerwca 2009 r. swoją rezygnację z funkcji członka Rady Nadzorczej Agory złożył Pan Sanford Schwartz ze skutkiem na chwilę zamknięcia ZWZ zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za rok 2008. Jako przyczynę swojej rezygnacji podał on objęcie przez niego nowego stanowiska Prezesa Cox Media Group, spółki zależnej Cox Enterprises oraz powierzenie mu w związku z tym nowych obowiązków.
W dniu 23 czerwca 2009 r. Walne Zgromadzenie Agory SA powołało w miejsce Pana Sanforda Schwartza Panią Wandę Rapaczynski.
3.3 Komitet i komisja działające w ramach Rady Nadzorczej
W ramach Rady Nadzorczej działają: Komitet Audytu oraz Komisja ds. Osobowych i Wynagrodzeń, powołane zgodnie ze Statutem Spółki, które pełnią funkcje doradcze dla Rady Nadzorczej. Kompetencje i tryb działania Komitetu Audytu oraz Komisji ds. Osobowych i Wynagrodzeń zostały określone regulaminami tych ciał przyjętych uchwałami Rady Nadzorczej. Na dzień przedstawienia niniejszego Raportu skład komitetu i komisji kształtuje się w następujący sposób:
(i) Komitet Audytu:
- Marcin Hejka - Przewodniczący Komitetu Audytu,
- Wanda Rapaczynski,
- Tomasz Sielicki.
(ii) Komisja ds. Osobowych i Wynagrodzeń:
- Wanda Rapaczynski - Przewodnicząca Komisji ds. Osobowych i Wynagrodzeń,
- Sławomir Sikora,
- Andrzej Szlęzak.
Do kompetencji Komitetu Audytu należy sprawowanie czynności nadzorczych w zakresie monitorowania sprawozdawczości finansowej Spółki oraz czynności rewizji finansowej, sprawowanie czynności nadzorczych w zakresie monitorowania systemów kontroli wewnętrznej, audytu wewnętrznego oraz zarządzania ryzykiem oraz sprawowanie czynności nadzorczych w zakresie monitorowania niezależności audytorów zewnętrznych.
Komitet Audytu w celu realizacji przyznanych kompetencji może żądać przedłożenia przez Spółkę określonej informacji z zakresu księgowości, finansów, audytu wewnętrznego i zarządzania ryzykiem, niezbędnych do wykonywania czynności Komitetu Audytu oraz badać dokumenty Spółki.
Komitet Audytu odbywa posiedzenia, w miarę potrzeb, co najmniej cztery razy w roku.
Posiedzenia Komitetu Audytu są zwoływane przez jego Przewodniczącego z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu Audytu, a także na wniosek Zarządu, wewnętrznego lub zewnętrznego audytora. Posiedzenia Komitetu Audytu mogą zostać zwołane także przez Przewodniczącego Rady Nadzorczej.
Komitet Audytu przedkłada Radzie Nadzorczej swoje wnioski, stanowiska i rekomendacje w terminie umożliwiającym podjęcie przez Radę Nadzorczą odpowiednich działań, jak również roczne i półroczne sprawozdania ze swojej działalności w danym r. obrotowym oraz ocenę sytuacji Spółki w obszarach będących w zakresie jego kompetencji.
Na mocy uchwały Rady Nadzorczej z dnia 25 września 2008 r., oraz zgodnie z postanowieniami Statutu, spółka KPMG Audyt Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ulicy Chłodnej 51, wpisana na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych z numerem 458, ponownie została wybrana na biegłego rewidenta Spółki, który zbada sprawozdania finansowe za lata 2008, 2009 i 2010.
Zgodnie z pkt. 1 Regulaminu Komisji ds. Osobowych i Wynagrodzeń jej głównym zadaniem jest doradzanie Radzie Nadzorczej w zakresie kryteriów wyboru i procedur powoływania członków Zarządu w przypadkach przewidzianych w statucie Spółki, doradzanie Radzie Nadzorczej w zakresie procedur umożliwiających zapewnienie właściwej sukcesji członków Zarządu w przypadkach przewidzianych w statucie Spółki, doradzanie Radzie Nadzorczej na temat potencjalnych kandydatów na członków Zarządu w przypadkach przewidzianych w statucie Spółki, okresowa ocena zasad wynagradzania członków Zarządu i przekazywanie Radzie Nadzorczej odpowiednich rekomendacji w tym zakresie oraz sporządzanie rekomendacji co do wysokości wynagrodzeń oraz przyznawanie dodatkowych świadczeń dla poszczególnych członków Zarządu w celu ich rozpatrzenia przez Radę Nadzorczą.
Posiedzenia Komisji ds. Osobowych i wynagrodzeń odbywają się tak często, jak jest to niezbędne dla jej prawidłowego funkcjonowania, co najmniej raz w roku.
Posiedzenia Komisji są zwoływane przez jej Przewodniczącego z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komisji, członka Rady Nadzorczej lub prezesa Zarządu Spółki. Posiedzenia Komisji mogą zostać zwołane także przez Przewodniczącego Rady Nadzorczej.
Komisja przedkłada Radzie Nadzorczej swoje wnioski, stanowiska i rekomendacje w terminie umożliwiającym podjęcie przez Radę Nadzorczą odpowiednich działań oraz coroczne sprawozdanie ze swojej działalności w danym r. obrotowym oraz ocenę sytuacji Spółki w obszarach będących w zakresie jej kompetencji.
4. OPIS PODSTAWOWYCH CECH STOSOWANYCH W SPÓŁCE SYSTEMÓW KONTROLI WEWNĘTRZNEJ I ZARZĄDZANIA RYZYKIEM W ODNIESIENIU DO PROCESU SPORZĄDZANIA SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH I SKONSOLIDOWANYCH SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH.
Zarząd Spółki jest odpowiedzialny za system kontroli wewnętrznej w Spółce i skuteczność jego funkcjonowania w procesie sporządzania sprawozdań finansowych i raportów okresowych przygotowywanych i publikowanych zgodnie z zasadami Rozporządzenia.
Nadzór merytoryczny nad procesem przygotowania sprawozdań finansowych i raportów okresowych Spółki sprawuje Dyrektor Finansowy - Członek Zarządu. Za organizację prac związanych z przygotowaniem rocznych i śródrocznych sprawozdań finansowych odpowiedzialny jest dział Sprawozdawczości Finansowej, funkcjonujący w pionie finansowym. Spółka na bieżąco śledzi zmiany wymagane przez przepisy i regulacje zewnętrzne odnoszące się do wymogów sprawozdawczości giełdowej i przygotowuje się do ich wprowadzenia ze znacznym wyprzedzeniem czasowym.
Co miesiąc, po zamknięciu ksiąg, wśród członków Zarządu Spółki oraz kadry kierowniczej dystrybuowane są raporty z informacją zarządczą analizujące kluczowe dane finansowe i wskaźniki operacyjne segmentów biznesowych. W trybie miesięcznym organizowane są również spotkania Zarządu z kadrą kierowniczą, w celu omówienia wyników Spółki w podziale na poszczególne segmenty oraz piony.
Dane finansowe będące podstawą sprawozdań finansowych i raportów okresowych pochodzą z systemu księgowo-finansowego, w którym rejestrowane są transakcje zgodnie z polityką rachunkową Spółki (zatwierdzoną przez Zarząd) opartą na Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej. Sprawozdania wg. Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (dawniej: Międzynarodowych Standardów Rachunkowości) Spółka publikuje od 1992 r.
W Spółce funkcjonuje dział Audytu Wewnętrznego, którego jednym z głównych zadań jest identyfikacja słabości kontroli wewnętrznej i ryzyk w obszarze rejestracji i przetwarzania transakcji. Dział Audytu Wewnętrznego podlega nadzorowi Prezesa Zarządu Spółki.
Sporządzone sprawozdanie finansowe jest przekazywane Dyrektorowi Finansowemu do wstępnej weryfikacji, a następnie Zarządowi do ostatecznej weryfikacji.
Sprawozdania finansowe przekazywane są do informacji członków Rady Nadzorczej. Przynajmniej raz na kwartał odbywają się posiedzenia Rady Nadzorczej, w trakcie których, w zależności od zapytań przedstawianych przez członków Rady Nadzorczej, Zarząd udziela informacji dotyczących kluczowych danych finansowych i wskaźników operacyjnych segmentów biznesowych.
Roczne i półroczne sprawozdania finansowe podlegają odpowiednio niezależnemu badaniu oraz przeglądowi przez biegłego rewidenta Spółki. Wyniki badania i przeglądu prezentowane są przez biegłego rewidenta kierownictwu pionu finansowego Spółki (w tym Dyrektorowi Finansowemu - Członkowi Zarządu) oraz publikowane w raporcie biegłego rewidenta.
Wnioski z badania i przeglądu sprawozdania finansowego przedstawiane są Komitetowi Audytu. Przedstawiciele Komitetu Audytu analizują wyniki badania i przeglądu na zamkniętych posiedzeniach z biegłym rewidentem Spółki, także bez udziału Zarządu Spółki.
Biegły rewident dodatkowo przekazuje Komitetowi Audytu rekomendacje dotyczące usprawnień systemu kontroli wewnętrznej w Spółce, które zostały zidentyfikowane podczas audytu sprawozdań finansowych.
Otrzymane rekomendacje biegłego rewidenta są omawiane przez Komitet Audytu z Zarządem Spółki.
5.WSKAZANIE AKCJONARIUSZY POSIADAJĄCYCH ZNACZNE PAKIETY AKCJI
Zgodnie z najlepszą wiedzą Spółki, na dzień przekazywania raportu rocznego za 2009 r. następujący akcjonariusze mogli wykonywać ponad 5% głosów na walnym zgromadzeniu Spółki:

Nazwa akcjonariuszaliczba akcji% udział w kapitale zakładowymliczba głosów na WZ% udział w liczbie głosów na WZ
Agora-Holding Sp. z o.o. 6 646 95513,0523 773 35534,93
BZ WBK AIB Asset Management S.A. (1)18 851 51637,0118 851 51627,70
BZ WBK AIB Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. (2)12 749 37325,0312 749 37318,73
Arka BZ WBK Akcji FIO (3)3 629 4487,133 629 4485,33
(1) stan na 29 grudnia 2009 r.
(2) stan na 29 grudnia 2009 r.
(3) liczba akcji i głosów została podana zgodnie z informacją z dnia 30 maja 2008 r., natomiast udział w kapitale zakładowym i liczbie głosów na Walnym Zgromadzeniu został przeliczony przez Spółkę przy uwzględnieniu skutków obniżenia kapitału zakładowego Spółki.

6. ZASADY POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA OSÓB ZARZĄDZAJĄCYCH ORAZ UPRAWNIENIA OSÓB ZARZĄDZAJĄCYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI PRAWO DO PODJĘCIA DECYZJI O WYKUPIE LUB EMISJI AKCJI
6.1 Powoływanie
Zgodnie z § 28 statutu Zarząd powoływany jest przez Walne Zgromadzenie, z wyjątkiem powołania dodatkowych członków Zarządu w drodze kooptacji.

Z zastrzeżeniem sytuacji, w której następuje kooptacja dodatkowych członków Zarządu, Zarząd składa się z od trzech do sześciu członków, przy czym dokładna liczba członków określana jest przez akcjonariuszy posiadających większość uprzywilejowanych akcji serii A, a po ustaniu przywilejów wszystkich akcji serii A - przez Radę Nadzorczą.
W toku kadencji Zarząd może w drodze kooptacji powołać nie więcej niż dwóch dodatkowych członków; kooptacja dodatkowych członków następuje uchwałą Zarządu. W przypadku powołania członka Zarządu w drodze kooptacji, Zarząd jest obowiązany na najbliższym zwyczajnym walnym zgromadzeniu umieścić w porządku obrad punkt dotyczący zatwierdzenia powołania nowego członka Zarządu w drodze kooptacji i przedstawić stosowny projekt uchwały. Jeżeli walne zgromadzenie nie zatwierdzi powołania nowego członka Zarządu w drodze kooptacji, mandat tego członka Zarządu wygasa z momentem zakończenia tego walnego zgromadzenia.
Zgodnie ze statutem członkami Zarządu muszą być w większości obywatele polscy zamieszkali w Polsce.

Zgodnie z § 30 statutu Agory SA kandydatów na członków Zarządu mają prawo zgłaszać wyłącznie akcjonariusze posiadający uprzywilejowane akcje serii A, a po ustaniu przywilejów w stosunku do wszystkich tych akcji, Rada Nadzorcza.

W przypadku, gdy osoby uprawnione do określenia liczby członków Zarządu i zgłoszenia kandydatów na członków Zarządu nie skorzystają z jednego albo obydwu z tych uprawnień, wówczas uprawnienie, z którego nie skorzystano, przysługiwać będzie odpowiednio: dla określenia liczby członków Zarządu - Walnemu Zgromadzeniu, a w przypadku zgłaszania kandydatów - każdemu akcjonariuszowi w trakcie Walnego Zgromadzenia.

6.2. Odwoływanie
Zgodnie z § 31 statutu odwołanie (usunięcie) poszczególnych lub wszystkich członków Zarządu przed upływem kadencji może nastąpić z ważnych powodów uchwałą Walnego Zgromadzenia podjętą zwykłą większością głosów, z zastrzeżeniem że do czasu ustania przywilejów akcji serii A, za przyjęciem takiej uchwały oddanych zostanie 80% głosów przypadających na wszystkie uprzywilejowane akcje serii A. Uchwała o odwołaniu (usunięciu) członków Zarządu powinna określać przyczyny, z powodu których odwołanie następuje.

Członkowie Zarządu powołani w drodze kooptacji mogą być odwołani w sposób przewidziany powyżej, albo uchwałą Zarządu, przy czym osoby zainteresowane nie mogą głosować w tej sprawie.

W przypadku odwołania części członków Zarządu lub wygaśnięcia mandatu z innych przyczyn w toku kadencji, wybory uzupełniające będą przeprowadzone dopiero wówczas, gdy liczba członków Zarządu sprawujących swoje funkcje wyniesie mniej niż trzy osoby lub gdy wymóg by większość w składzie Zarządu stanowili obywatele polscy zamieszkali w Polsce przestanie być spełniany.

Jeżeli liczba członków Zarządu będzie niższa od wymaganej zgodnie z ustępem poprzedzającym, Zarząd zobowiązany będzie bezzwłocznie zwołać nadzwyczajne Walne Zgromadzenie w celu przeprowadzenia wyborów uzupełniających. Wybory uzupełniające mogą odbyć się także w trakcie zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, jeżeli zgodnie z obowiązującymi przepisami termin jego odbycia powinien nastąpić w nieodległym czasie, a zwołanie nadzwyczajnego Zgromadzenia byłoby w takim przypadku niecelowe.

Przy wyborach uzupełniających stosować się będzie zasady obowiązujące przy powoływaniu członków Zarządu na pełną jego kadencję.

Zgodnie z § 33 statutu członkowie Zarządu mogą wybrać ze swego składu prezesa lub osoby pełniące inne funkcje.

6.3. Uprawnienia osób zarządzających
Zgodnie z § 27 statutu Spółki Zarząd kieruje działalnością Spółki i reprezentuje ją na zewnątrz. Do zakresu działania Zarządu należą wszelkie sprawy związane z prowadzeniem spraw Spółki niezastrzeżone do kompetencji innych władz Spółki.

Prawo do podjęcia decyzji o emisji lub wykupie akcji pozostaje w gestii Walnego Zgromadzenia Spółki.

7. POSIADACZE PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH, KTÓRE DAJĄ SPECJALNE UPRAWNIENIA KONTROLNE W STOSUNKU DO EMITENTA
Akcje serii A
Jedynym posiadaczem akcji serii A jest Agora Holding Sp. z o.o. Do przedmiotowych akcji przypisany jest szereg znaczących przywilejów, odnoszących się przede wszystkich do prawa głosu, ustalania liczby członków Zarządu, możliwości przedstawiania kandydatów na członków Zarządu i Rady Nadzorczej, odwoływania ich, a także udzielanie zgody na zbycie akcji serii A bądź zamianę ich na akcje na okaziciela. Każda z akcji serii A uprawnia do 5 głosów na Walnym Zgromadzeniu.
Akcjonariusze posiadający uprzywilejowane akcje serii A mają wyłączne prawo zgłaszania kandydatów na członków Zarządu oraz znajdują się wśród ograniczonej liczby podmiotów posiadających wyłączne prawo zgłaszania kandydatów na członków Rady Nadzorczej Spółki Agora SA. Mogą także określać dokładną liczbę członków Zarządu.
Kolejne uprawnienie łączące się z posiadaniem akcji serii A dotyczy odwoływania członka Zarządu i Rady Nadzorczej przed upływem jego kadencji. Może ono nastąpić w drodze podjęcia uchwały przez Walne Zgromadzenie. Wymagana jest wtedy zwykła większość głosów, z zastrzeżeniem że do czasu ustania przywilejów akcji serii A, za przyjęciem takiej uchwały oddanych musi zostać 80% głosów przypadających na wszystkie uprzywilejowane akcje serii A.
W Statucie Spółki Agora SA znajduje się zastrzeżenie, iż żaden akcjonariusz nie może wykonywać więcej niż 20% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu, przy czym przy ustalaniu obowiązków nabywców znacznych pakietów akcji przewidzianych w Ustawie o publicznym obrocie papierami wartościowymi takie ograniczenie prawa głosu nie istnieje. Powyższego ograniczenia prawa głosu nie stosuje się również do akcjonariuszy posiadających uprzywilejowane akcje serii A.
Przy podejmowaniu uchwały o wycofaniu akcji Spółki z obrotu publicznego na każdą akcję, bez względu na jej uprzywilejowanie, przypada jeden głos.

8. OGRANICZENIA DOTYCZĄCE PRZENOSZENIA PRAWA WŁASNOŚCI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH EMITENTA
Zgodnie ze statutem Agory SA:
a) zbycie lub zamiana akcji serii A na akcje na okaziciela wymaga pisemnej zgody właścicieli co najmniej 50% uprzywilejowanych akcji serii A wpisanych do księgi akcyjnej w dniu złożenia wniosku o wyrażenie takiej zgody,
b) zbycie akcji imiennych, które były oznaczone serią B o numerach od B 032 731 556 do B 033 999 015 lub ich zamiana na akcje na okaziciela wymaga pisemnej zgody udzielonej przez akcjonariuszy, którzy posiadają łącznie ponad 50% akcji serii A. Zgoda jest udzielana przez wszystkich takich akcjonariuszy na pisemny wniosek akcjonariusza zamierzającego zbyć akcje.

9. OGRANICZENIA W WYKONYWANIU PRAWA GŁOSU
Zgodnie z zapisami statutu Spółki, żaden akcjonariusz nie może wykonywać więcej niż 20% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu. Przy ustalaniu obowiązków nabywców znacznych pakietów akcji przewidzianych w Ustawie o publicznym obrocie papierami wartościowymi takie ograniczenie prawa głosu nie istnieje. Ograniczenie prawa głosu, o którym mowa w zdaniu powyżej nie stosuje się do:
a) akcjonariuszy posiadających uprzywilejowane akcje serii A;
b) banku depozytowego, który na podstawie umowy ze Spółką wyemitował w związku z akcjami Spółki kwity depozytowe, w przypadku wykonywania przez taki podmiot prawa głosu z akcji, które stanowiły podstawę do wyemitowania kwitów depozytowych; oraz
c) akcjonariusza, który posiadając akcje uprawniające do nie więcej niż 20% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu ogłosił zgodnie z przepisami Ustawy o publicznym obrocie papierami wartościowymi wezwanie do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę wszystkich akcji Spółki i w ramach takiego wezwania nabył akcje uprawniające, łącznie z dotychczas posiadanymi przez niego akcjami Spółki, do wykonywania co najmniej 75% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu. Przy obliczaniu udziałów akcjonariusza w ogólnej liczbie głosów na Walnym Zgromadzeniu, o których mowa w zdaniu poprzednim, przyjmuje się, że ograniczenie prawa głosu przewidziane w ust. 1 nie istnieje.
Udział głosów podmiotów zagranicznych i podmiotów kontrolowanych przez podmioty zagraniczne na Walnym Zgromadzeniu nie może przekroczyć 49%. Ograniczenie to nie ma zastosowania w odniesieniu do podmiotów mających siedzibę lub miejsce zamieszkania w państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Przy podejmowaniu uchwały o wycofaniu akcji Spółki z obrotu publicznego na każdą akcję, bez względu na jej uprzywilejowanie, przypada jeden głos.
10. ZASADY ZMIANY STATUTU AGORY SA
Statut Agory SA nie zawiera postanowień odmiennych od przepisów Kodeksu spółek handlowych w zakresie zmiany statutu Spółki.


Warszawa, 12 kwietnia 2010 r.

Piotr Niemczycki - Prezes Zarządu ........................................................
Zbigniew Bąk - Wiceprezes Zarządu ........................................................
Tomasz Józefacki - Członek Zarządu ........................................................
Grzegorz Kossakowski - Członek Zarządu ........................................................
Lad_korporacyjny_2009-1.pdf
Lad_korporacyjny_2009-1.pdf
Lad_korporacyjny_2009_ang.pdf
Lad_korporacyjny_2009_ang.pdf

Data
Imię i Nazwisko
Stanowisko
Podpis
2010-04-12 16:53:36 Piotr Niemczycki Prezes zarządu

Cena akcji Agora

Cena akcji Agora w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Agora aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Agora.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama