"Aktualnie inicjowane są prace mające na celu ewaluację zarówno przyjętych, jak i nowo proponowanych, korytarzy linii kolejowych. Działanie to nie będzie dotyczyło podstawowego ciągu linii 'Y' (Warszawa – Łódź – Wrocław / Poznań), który stanowiąc priorytet inwestycyjny, będzie możliwie szybko przygotowywany do realizacji. W zakresie pozostałych ciągów wspomniana ewaluacja będzie podstawą do podejmowania decyzji dotyczących kierunków rozwoju infrastruktury kolejowej oraz kolejnych priorytetów inwestycyjnych" - napisano w dokumencie.
Partnerem portalu FXMAG jest Interactive Brokers. Załóż rachunek w IB w kilka minut i ciesz się najniższymi prowizjami na rynku już od pierwszej transakcji.
"Prace prowadzone będą we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., przy udziale interesariuszy branżowych i samorządowych, a ich zakończenie planowane jest na koniec 2025 r. Na chwilę obecną żaden z projektów nie został wykluczony z przygotowań do realizacji, jak również nie można – przed zakończeniem wspomnianych prac – z pewnością potwierdzić, że będzie realizowany w kształcie, w jakim był pierwotnie planowany" - dodano.
Jak wskazał resort, analizy obejmą m.in. spodziewaną liczbę pasażerów i pociągów na poszczególnych odcinkach, ich położenie na ciągach europejskich, adekwatność parametrów technicznych, stopień zaawansowania projektów oraz dostępność i realność ewentualnych alternatywnych rozwiązań.
"Uwzględniona będzie obsługa ośrodków regionalnych w sposób odpowiedni do spodziewanego zapotrzebowania na przewozy" - zaznaczono.
Ministerstwo Infrastruktury wskazało, że przygotowany plan rozwoju sieci kolejowej w Polsce opiera się na trzech filarach:
- skomunikowaniu każdego powiatu w Polsce z pociągami dalekobieżnymi(bezpośrednio, kolej regionalna, autobusy);
- umożliwieniu podróży przez cały kraj – np. znad morza w góry w około 3 godziny;
- połączeniu największych aglomeracji z Warszawą w czasie do 100 minut.
"Jednym z kluczowych założeń jest wdrożenie Horyzontalnego Rozkładu Jazdy (dalej jako: 'HRJ') w perspektywie roku 2035. Jest to kompleksowe zarządzanie koncepcją rozkładową na obszarze całej Polski w horyzoncie długoterminowym. HRJ będzie bazą dla opracowania nowego planu transportowego" - napisał resort.
"Ponadto HRJ będzie wdrożeniem koncepcji dostępu do krajowego systemu kolei dalekobieżnej z każdego powiatu. W trakcie konsultacji projektu wspólnie z marszałkami województw zostanie określona odpowiedzialność i poziom wsparcia za kolejowe lub autobusowe połączenia dowozowe" - dodał. (PAP Biznes)
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję