Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

CySEC poszerza działanie portalu

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Cypryjski regulator CySEC wprowadza rozszerzenia na swojej stronie internetowej dla ASP (Administrative Services Providers). Od wczoraj, podmioty te, ubiegające się o licencję, mogą składać dokumenty w cyfrowej formie. Digitalizacja procesu  ma  na celu zmniejszenie kosztów i w późniejszym czasie całkowite odejście od tradycyjnej formy dostarczania dukumentacji

 

CySEC na fali zmian technologicznych

Jeszcze niedawno CySEC zaostrzył reguły dotyczące ubiegania się o licencję. O zmianach można dowiedzieć się z artykułu: Będzie trudniej o licencję CySEC?

Tym razem modernizacje nie mają na celu wprowadzenia dodatkowego rygoru. Regulator uważany za jednego z najbardziej ugodowych w Europie, otwiera się na digitalizację. Jak mówią sami administratorzy strony CySEC, celem jest zminimalizowanie zbędnej biurokracji oraz zapewnienie bezpieczeństwa i integralności procesu ubiegania się o licencję, w tym także samego kontaktu z regulatorem.

 

Demetra Kalogerou – Prezes w zarządzie CySEC wystosowała list, w którym wyjaśniła, jak działa ten system.  Poniżej 8 elementów, dotyczących obsługi zdigitalizowanego procesu aplikacyjnego:

  1. Dostęp do systemu – tradycyjnie pod adresem portal.cysec.gov.cy
  2. Uwierzytelnienie – wprowadzenie hasła i loginu.
  3. Użycie przewodnika po systemie – zanim rozpocznie się wprowadzanie dokumentów do systemu, to wyświetli się prośba o dokładne przestudiowanie kroków, które należy podjąć w procesie rejestracyjnym.
  4. Lista dokumentów, które można składać drogą cyfrową – znajduje się w zakładce ‘Reference Documents', CySEC uwzględnia również wprowadzanie listów kontaktowych drogą elektroniczną.
  5. Cyfrowa sygnatura – szczegółowy opis procesu opisany jest w przewodniku. 
  6. Akceptacja dokumentacji – w zakładce systemu ‘Historia dokumentacji’ wyświetlany jest status dokumentów.
  7. Alternatywne sposoby na weryfikację – składanie wszelkich dokumentów będzie uwzględniane tylko przez system. W razie innej formy, należy skontaktować się ze wsparciem i wcześniej poinformować o tym zamiarze.
  8. Wsparcie techniczne – dla każdego zainteresowanego podmiotu dostępne jest support, z którym można kontaktować się również drogą mailową. Oprócz tego pomocą służy przewodnik po systemie.
Reklama

 

Rozwój technologiczny wśród regulatorów

CySEC nie jest pierwszym regulatorem, który zdecydował się na zmodernizowanie procesu. Niemiecki BaFin stworzył specjalną stronę dla zagranicznych podmiotów. Poprzez wygenerowany na stronie formularz, instytucje finansowe mogą ubiegać się o licencję. BaFin na wspomnianej platformie zbiera również oceny wiarygodności innych regulatorów, co pozwala na sprawniejszą weryfikację.

 

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Estera Włodarczyk

Estera Włodarczyk

Absolwentka dziennikarstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesuje się stosunkami gospodarczo-politycznymi oraz ich wpływem na światową ekonomię.


Tematy

Reklama
Reklama