Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

CoinDeal

W przyszłym sezonie Premier League na koszulkach jednej z drużyn pojawi się logo giełdy kryptowalut. Założona przez Polaków giełda CoinDeal stała się bowiem sponsorem klubu Wolverhampton Wanderers.

 

CoinDeal to giełda kryptowalut założona w tym roku przez Adama Bicza, Kajetana Maćkowiaka i Filipa Dzierżaka. Podmiot ten nie jest jednak zarejestrowany w Polsce, a na Cyprze, gdzie firma znalazła bardziej sprzyjające środowisko do rozwijania biznesu związanego z kryptowalutami. Wejście we współpracę z klubem piłkarskim z najwyższej klasy rozgrywkowej w Anglii pokazuje jak dynamicznie rozwija się CoinDeal.

Wolverhampton Wanderers to zespół, który jeszcze w ubiegły sezonie grał na zapleczu Premier League.  Dzięki zajęciu 1. miejsca w ubiegłym sezonie Championship Wilki po 6 latach przerwy wracają do najwyższej klasy rozgrywkowej. Polskim akcentem w drużynie jest pomocnik Michal Żyro, który w ubiegłym sezonie był jednak wypożyczony do Charlton Athletic.

Reklama

 

Wolverhampton w komunikacie poświęconym nawiązaniu współpracy z CoinDeal wskazał, że jest pierwszy przypadek partnerstwa klubu piłkarskiego z giełdą kryptowalut. CoinDeal będzie także pierwszym podmiotem, którego logo pojawi się na rękawach koszulek, w których grają piłkarze ‘Wilków’. Dopiero w ubiegłym roku wprowadzona została opcja takiego eksponowania logo sponsora.

Koszulki piłkarzy angielskiego klubu to nie jedyne miejsce, które CoinDeal będzie mogło wykorzystać do promowania marki. Logo giełdy będzie widoczne także na tablicach LED znajdujących się na Molineux Stadium, a także na strojach treningowych pierwszej drużyny i fotelach zawodników na ławce rezerwowych.

 

„Jesteśmy podekscytowani nawiązaniem współpracy z CoinDeal w tak ważnym momencie w historii ‘Wilków’ i cieszymy się, że możemy ogłosić naszego pierwszego sponsora, którego logo pojawi się na rękawach koszulek” – skomentował dyrektor zarządzający klubu, Laurie Dalrymple. Dalrymple podziękował również twórcom giełdy za to, że zgodzili się dostosować kolorystykę logotypu tak, by wpasował się on w kompozycję strojów piłkarzy. Dyrektor klubu uznał to za ukłon nowego partnera w kierunku klubu i jego fanów.

Reklama

 

„Zawsze miałem pasję do sportów i jestem świadomy ich wpływu na konsumentów. W CoinDeal jesteśmy bardzo świadomi wpływu, jaki marketing piłkarski może mieć na naszą markę i jej społeczność, szczególnie w branży takiej, jak nasza. Wierzymy, że Wilki, poprzez tak prestiżowe rozgrywki jak Premier League pomogą nam zobrazować nasz przekaz globalnie. Mamy również nadzieję, że będziemy w stanie dodać swoją cegiełkę w sukcesie drużyny.” – podsumował z kolei Kajetan Maćkowiak, współtwórca CoinDeal.

 

Kryptowaluty jak Forex?

Wchodząc w sponsoring w świecie sportu CoinDeal idzie szlakiem wyznaczonym wcześniej przez brokerów Forex. Ci w ostatnich latach mozno korzystali z takiego kanału promocji, szczególnie w przypadku piłki nożnej. Najgłośniejszym tego przykładem jest chyba partnerstwo hiszpańskiego giganta Atletico Madryt i brytyjskiego brokera Forex Plus500, którego logo możemy oglądać na koszulkach Rojiblancos, jak nazywani są piłkarze Atletico.

Skąd porównanie CoinDeal do brokerów Forex? Chodzi tutaj oczywiście o to, że grupa docelowa zarówno dla giełd kryptowalut, jak i brokerów Forex pokrywa się z ‘przeciętnym widzem’ zmagań piłkarskich. Mowa tutaj oczywiście o młodym mężczyźnie, charakteryzującym się podwyższoną tolerancją ryzyka. W przypadku tego typu sponsoringu najczęściej wybierane kluby pochodzą z ligi hiszpańskiej i przede wszystkim z ligi angielskiej. W drugim przypadku jest to związane nie tylko z tym, że angielska liga uważana jest za jedną z najmocniejszych, ale również z tym, że branża Forex jest mocno rozwinięta w Wielkiej Brytanii. Brokerzy Forex, a być może wkrótce również giełdy kryptowalut, podejmują współpracę nie tylko z całymi klubami, ale również z poszczególnymi zawodnikami, którzy stają się ambasadorami marki.

Reklama

Obok wspomnianego już parnetrstwa Plus500 z Atletico Madryt jako dość świeże przykłady forexowego sponsoringu w piłce nożnej wymienić można:

  • AvaTrade i Manchester City
  • TeleTrade i Burnley FC
  • ICM Capital i Fulham FC
  • Brickhill i Southampton FC
  • Blackwell Global i Everton FC
  • Exness i Real Madryt
  • FxPro i Watford FC

Czy wkrótce podobna moda pojawi się w przypadku podmiotów związanych z rynkiem kryptowalut?

 

Szukasz miejsca gdzie swobodnie możesz dyskutować o kryptowalutach, bitocoinie, tokenach oraz ICO?

 

Reklama

Dołącz do facebookowej grupy CoinGroup

Czytaj więcej