Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 20.183184 | 20.996625 | 21.049122 | 21.223516 |
Najniższy kurs | 19.862093 | 19.862093 | 19.862093 | 19.862093 |
Kurs średni | 20.011241 | 20.446804 | 20.558761 | 20.497045 |
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.833549 | 1.117532 | 0.945662 | 1.505037 | 4.273888 | 1.621141 | 25.13997 |
GBP | 1.199689 | 1 | 1.340691 | 1.1345 | 1.805576 | 5.127337 | 1.944866 | 30.160152 |
USD | 0.894829 | 0.745884 | 1 | 0.846206 | 1.346751 | 3.824399 | 1.450644 | 22.495975 |
CHF | 1.057461 | 0.881445 | 1.181746 | 1 | 1.591517 | 4.519468 | 1.714293 | 26.584525 |
WST | PHP |
---|---|
1 WST | 19.990965 PHP |
2 WST | 39.981930 PHP |
3 WST | 59.972895 PHP |
5 WST | 99.954825 PHP |
10 WST | 199.909650 PHP |
20 WST | 399.819300 PHP |
25 WST | 499.774125 PHP |
50 WST | 999.548250 PHP |
100 WST | 1999.096500 PHP |
500 WST | 9995.482500 PHP |
1000 WST | 19990.965000 PHP |
2000 WST | 39981.930000 PHP |
5000 WST | 99954.825000 PHP |
10000 WST | 199909.650000 PHP |
PHP | WST |
---|---|
1 PHP | 0.050023 WST |
2 PHP | 0.100046 WST |
3 PHP | 0.150069 WST |
5 PHP | 0.250115 WST |
10 PHP | 0.500230 WST |
20 PHP | 1.000460 WST |
25 PHP | 1.250575 WST |
50 PHP | 2.501150 WST |
100 PHP | 5.002300 WST |
500 PHP | 25.011500 WST |
1000 PHP | 50.023000 WST |
2000 PHP | 100.046000 WST |
5000 PHP | 250.115000 WST |
10000 PHP | 500.230000 WST |
WST | PHP |
---|---|
1 WST | 19.990965 PHP |
2 WST | 39.981930 PHP |
3 WST | 59.972895 PHP |
5 WST | 99.954825 PHP |
10 WST | 199.909650 PHP |
20 WST | 399.819300 PHP |
25 WST | 499.774125 PHP |
50 WST | 999.548250 PHP |
100 WST | 1999.096500 PHP |
500 WST | 9995.482500 PHP |
1000 WST | 19990.965000 PHP |
2000 WST | 39981.930000 PHP |
5000 WST | 99954.825000 PHP |
10000 WST | 199909.650000 PHP |