Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

PepsiCo z wynikami finansowymi za I kwartał 2021 r. Zwyczaje konsumentów nadal sprzyjają spółce

|
selectedselectedselected
PepsiCo z wynikami finansowymi za I kwartał 2021 r. Zwyczaje konsumentów nadal sprzyjają spółce | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

15 kwietnia przed sesją na amerykańskim rynku znany producent napojów i przekąsek – PepsiCo opublikował wyniki kwartalne. Były one wyższe niż przed rokiem. Przewyższyły również oczekiwania analityków z Wall Street.

 

15 kwietnia w czwartek przed sesją na amerykańskiej giełdzie spółka PepsiCo opublikowała wyniki kwartalne. W I kwartale 2021 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 14,82 mld USD w porównaniu do 13,88 mld USD w analogicznym okresie zeszłego roku, co stanowi wzrost o 6,8% rdr. Przewyższyły one szacunki analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 14,55 mld USD.

W I kwartale spółka wypracowała zysk netto w wysokości 1,71 mld USD wobec 1,34 mld USD rok wcześniej. Zysk na akcję wyniósł 1,24 USD w porównaniu do 0,96 USD przed rokiem. Po wyłączeniu pewnych czynników, skorygowany zysk na akcję wyniósł 1,21 USD i przewyższył szacunki analityków na poziomie 1,12 USD.

Wynikom spółki sprzyjał fakt, że konsumenci nadal utrzymują swe nawyki żywieniowe związane z sytuacją pandemii, chętnie korzystając w domu z różnego rodzaju przekąsek. Segment napojów również odnotował wzrost. Wśród konsumentów z USA szczególnym popytem cieszą się woda mineralna Bubly i gotowe napoje kawowe. Chociaż konsumpcja przekąsek i napojów PepsiCo w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 2-3%, na pozostałych rynkach wyniki były zróżnicowane. W Afryce, na Bliskim Wschodzie i Azji Południowej odnotowano spadek o 1%. W Ameryce Południowej przychody ze sprzedaży wzrosły o 3%. W niektórych krajach, np. Australii, Nowej Zelandii i Chinach odnotowano wzrost sięgający nawet 18%. W Europie natomiast popyt na produkty spółki pozostał bez zmian.

Reklama

Spółka podtrzymała swą wcześniejszą prognozę, zgodnie z którą spodziewa się „średniego jednocyfrowego wzrostu przychodów” i „wysokiego jednocyfrowego wzrostu zysku na akcję”. PepsiCo spodziewa się dużego popytu na napoje w USA, gdy klienci będą częściej odwiedzać restauracje i kina.

W notowaniach przedsesyjnych kurs akcji PepsiCo jest notowany na lekkim plusie w okolicach 0,5%.

 

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Reklama
Reklama