15 maja spółka z branży odzieżowej Monnari Trade opublikowała raport finansowy za 2019 r. W liście do akcjonariuszy wspomniano o wpływie sytuacji związanej na działalność spółki w pierwszych miesiącach 2020 r.
15 maja w godzinach wieczornych spółka Monnari opublikowała raport finansowy za 2019 r. Skonsolidowane przychody wyniosły 282,2 mln zł wobec 246,3 mln zł w poprzednim roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 13,3 mln zł wobec 20,8 mln zł rok wcześniej. W 2019 r. spółka Monnari wypracowała zysk netto w wysokości 11,8 mln zł wobec 17,4 mln zł przed rokiem.
W liście do akcjonariuszy poinformowano, że w 2019 r. obroty wzrosły o 14,6 % r/r, osiągając poziom 282,2 mln zł, a wynik netto był niższy niż w 2018 r., jednak wciąż na zadawalającym poziomie 11,8 mln zł, przy marży brutto na sprzedaży w wysokości 57,1 %. Sieć handlowa była sukcesywnie rozwijana dla marek – Monnari i Femestage Eva Minge. Powierzchnia sprzedażowa Monnari wzrosła o 8% do 38,1 tys. m2, a Femestage Eva Minge do 5,5 tys. m2, co stanowi wzrost o 83%. Dodano, że dynamicznie rosła sprzedaż obu marek przez sklep internetowy. Udział tego kanału w sprzedaży wyniósł 10,2%.
W bieżącym roku największym wyzwaniem dla spółki jest sytuacja gospodarcza związana z pandemią koronawirusa. W marcu i kwietniu spółka odnotowała znaczący spadek sprzedaży. W marcu sprzedaż towarów spadła o 62,69%, a w kwietniu o 90 %. Przez cały kwiecień 2020 r. tylko sklep internetowy w pełni realizował sprzedaż. Od 4 maja b.r. już działają wszystkie salony spółki.