Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Model biznesowy i strategia spółki giełdowej Agora. Pozycja poszczególnych segmentów biznesowych w rynku

|
selectedselectedselected
Model biznesowy i strategia spółki giełdowej Agora. Pozycja poszczególnych segmentów biznesowych w rynku  | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Agora i "Gazeta Wyborcza" powstały przed wyborami do parlamentu w 1989 roku. W pierwszych latach po transformacji ustrojowej dzięki sukcesowi komercyjnemu Gazety Wyborczej, Agora wyrosła na jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Od 1999 roku Agora jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

Spółka na przestrzeni lat była aktywnym podmiotem w szeregu procesach M&A i obecnie w ramach grupy wchodzi 5 obszarów biznesowych:

  • Film i książka
  • Radio
  • Reklama Zewnętrzna
  • Prasa cyfrowa i drukowana
  • Internet

Wyniki poszczególnych obszarów biznesowych są w różnym stopniu skorelowane między sobą. Zwracamy jednocześnie uwagę, że Agora posiada dużą ekspozycję na kondycję rynku reklamy w Polsce oraz frekwencję w kinach. W ramach wyodrębnionych obszarów biznesowych, Agora zajmuje w Polsce silną pozycję na każdym rynku, na którym prowadzi działalność.

 

Zobacz także: Zagraniczni analitycy zachwyceni spółką z WIG20. „Niesamowity biznes”

Reklama

 

Pozycja poszczególnych segmentów biznesowych w rynku

Segment

Pozycja

Opis

Reklama zewnętrzna

#1

Lider rynku reklamy zewnętrznej w Polsce (1)

Prasa cyfrowa i drukowana

#1

Lider rynku subskrypcji w Polsce (2)

Radio

#2

Druga grupa radiowa w Polsce pod względem zasięgów (3)

Film i książka

#2

Druga siec kinowa pod względem sprzedaży biletów (4)

Internet

#4

Czwarte miejsce wśród wydawców online (5)

Źródło: Dane przedstawione przez Agorę w strategii na lata 2023-2026 na podstawie:

1) Źródło: OOH - Outdoor Track, DOOH - Proxi Cloud, opracowanie własne AMS 2) Źródło: FIPP – Globar Digital Snapshot Q4 2022 Report

  1. Źródło: Dane o udziałach w słuchalności pochodzą z badania RadioTrack, przeprowadzanego przez firmę MillwardBrown SMG/KRC (wszystkich miejsc słuchania, wszystkich dni słuchania i wszystkich kwadransów) w całej populacji i grupie wiekowej 15+ za styczeń-marzec 2023 r. Wielkość próby: 20 939.
  2. Źródło: Boxiffice.pl
  3. Źródło: Badanie Mediapanel prowadzone przez Gemius w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2023 r.; wskaźniki: „Real Users - średnia dzienna”, okres: marzec 2023; dane dla platform: Internet; Grupa Agora – zgrupowane wyniki dla Grupa Agora i Grupa Eurozet (zestawienie własne)

 

Model biznesowy i strategia spółki giełdowej Agora. Pozycja poszczególnych segmentów biznesowych w rynku  - 1Model biznesowy i strategia spółki giełdowej Agora. Pozycja poszczególnych segmentów biznesowych w rynku  - 1

Reklama

Model biznesowy i strategia spółki giełdowej Agora. Pozycja poszczególnych segmentów biznesowych w rynku  - 2Model biznesowy i strategia spółki giełdowej Agora. Pozycja poszczególnych segmentów biznesowych w rynku  - 2Model biznesowy i strategia spółki giełdowej Agora. Pozycja poszczególnych segmentów biznesowych w rynku  - 3Model biznesowy i strategia spółki giełdowej Agora. Pozycja poszczególnych segmentów biznesowych w rynku  - 3

 

  

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama