W ostatnim czasie Meta (wcześniej znana jako Facebook) opublikowała wyniki kwartalne. Były one raczej mieszane, jednak spółka odnotowała wzrost liczby użytkowników.
27 kwietnia w środę po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku spółka Meta, znana wcześniej pod nazwą Facebook, opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2022 r. Przychody wyniosły 27,91 mld USD wobec 26,17 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 7% rdr. Okazały się one jednak nieco niższe od szacunków analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 28,2 mld USD.
W minionym kwartale spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 7,47 mld USD wobec 9,5 mld USD rok wcześniej, co stanowi spadek o 21% rdr. Zysk na akcję wyniósł 2,72 USD w porównaniu do 3,30 USD przed rokiem. Przewyższył jednak oczekiwania analityków, którzy spodziewali się zysku na akcję na poziomie 2,56 USD.
Inwestorów interesuje również liczba użytkowników znanego medium społecznościowego. Był to całkiem udany kwartał dla Mety w porównaniu z poprzednim. Po znacznym spadku liczby użytkowników w tamtym czasie, tym razem spółka odnotowała niewielki wzrost.
Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) była wyższa o 4% niż przed rokiem i wyniosła 1,96 mld. Okazała się nieco wyższa od szacunków analityków na poziomie 1,95 mld.
Miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) wyniosła 2,94 mld i była wyższa o 3% niż rok wcześniej. Analitycy z Wall Street spodziewali się nieco więcej. Konsensus zakładał 2,97 mld.
Średni dochód na użytkownika (ARPU) wyniósł 9,54 USD. Okazał się wyższy od szacunków analityków na poziomie 9,50 USD.
Meta przedstawiła prognozę na kolejny kwartał. W II kwartale 2022 r. spodziewa się przychodów w przedziale od 28 do 30 mld USD, co jest wynikiem zbliżonym do szacunków analityków na poziomie 30,6 mld USD.
Wyniki Mety (FB) ucieszyły inwestorów. W notowaniach posesyjnych kurs akcji spółki wzrósł o 15%. Od początku roku akcje FB straciły prawie połowę swej wartości. W październiku ubiegłego roku spółka zmieniła nazwę, co odzwierciedla starania Marka Zuckerberga, by platforma stała się miejscem do pracy, gier i nauki w wirtualnym świecie.