Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

BluGo S.A.: Strategia rozwoju na lata 2013-2016 (2013-05-23)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB-W 7:Strategia rozwoju P.R.E.S.C.O. GROUP S.A. na lata 2013 - 2016

Firma: P.R.E.S.C.O. GROUP SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Spis załączników:
  1. Strategia na lata 2013 - 2016.pdf

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO









Raport bieżący nr 7 / 2013
Data sporządzenia: 2013-05-23
Skrócona nazwa emitenta
P.R.E.S.C.O. GROUP S.A.
Temat
Strategia rozwoju P.R.E.S.C.O. GROUP S.A. na lata 2013 - 2016
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Zarząd P.R.E.S.C.O. GROUP S.A. ("Spółka", "P.R.E.S.C.O.") niniejszym przekazuje do publicznej wiadomości strategię rozwoju Spółki na lata 2013 – 2016.

1. Celem strategii P.R.E.S.C.O. GROUP S.A. jest:
- umocnienie pozycji Spółki na rynku wierzytelności konsumenckich w Polsce w stosunku do pozycji wypracowanej na koniec roku 2012, przyjętej za punkt odniesienia w strategii rozwoju na lata 2013 – 2016;
- ekspansja zagraniczna realizowana poprzez wejście na rynek w Rosji, a w dalszej kolejności na inne rynki Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej;
- dywersyfikacja źródeł przychodów m.in. poprzez uruchomienie usług typu consumer finance polegających na udzielaniu pożyczek konsumenckich.

2. Strategia przewiduje, że rozwój Spółki w latach 2013–2016 będzie realizowany przede wszystkim przez wzrost organiczny. P.R.E.S.C.O. nie wyklucza także przejęć i fuzji z podmiotami z branży obrotu wierzytelnościami zarówno w Polsce, jak i za granicą.

3. W ramach rozwoju organicznego P.R.E.S.C.O. przewiduje:

a) dalszy wzrost udziału w rynku obrotu wierzytelnościami konsumenckimi w Polsce, który Spółka planuje realizować poprzez kontynuowanie inwestycji w portfele wierzytelności nabywane od firm i instytucji już aktywnie korzystających z tej formy zarządzania wierzytelnościami, jak i podmiotami dotąd nie zbywającymi zaległych należności, a posiadającymi potencjał do aktywności w tym zakresie.

b) rozwój działalności w segmencie wierzytelności konsumenckich wystawianych na sprzedaż za granicą. Początkowo Spółka zamierza wejść na rynek obrotu wierzytelnościami w Rosji. Charakteryzuje się on wcześniejszym etapem rozwoju niż rynek polski oraz bardzo dużym potencjałem wzrostu związanym m.in. z wielkością kraju, niskim stopniem nasycenia rynku pożyczkami konsumenckimi oraz atrakcyjnymi cenami transakcyjnymi za wierzytelności i krótszym niż w Polsce okresem zwrotu z inwestycji. Zarząd Spółki ocenia działalność w Rosji jako perspektywiczną dla rozwoju P.R.E.S.C.O. ze względu na możliwość wykorzystania na tamtejszym rynku zbudowanych dotychczas przez Spółkę przewag konkurencyjnych. Działalność w Rosji rozwijana będzie przez P.R.E.S.C.O. dwuetapowo:
I etap: pilotaż trwający przez około rok od nabycia pierwszego portfela wierzytelności w Rosji. W tym czasie Spółka planuje przeznaczyć na inwestycje około 10 mln zł za pośrednictwem jednego z podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej P.R.E.S.C.O. – tj. Presco Investments. Windykacja prowadzona będzie we współpracy z lokalnym serwiserem;
II etap: umacnianie pozycji w Rosji, dalsza ekspansja na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej.
Docelowo struktury P.R.E.S.C.O. w Rosji zbudowane zostaną poprzez zakup udziałów w lokalnej firmie windykacyjnej lub stworzenie od podstaw spółki zależnej.

c) dywersyfikację źródeł przychodu polegającą m.in. na uruchomieniu działalności w segmencie consumer finance i udzielaniu pożyczek konsumenckich. Nowa działalność będzie rozwijana w Polsce przez spółkę zależną Debet Partner Sp. z o.o. (w organizacji). Spółka planuje wyjście z ofertą pożyczek, które będą udzielane nawet na 10 lat z możliwością bezterminowego wstrzymania spłaty kapitału pod warunkiem regulowania odsetek. Początkowo oferta będzie kierowana do osób z bazy danych P.R.E.S.C.O., następnie pozostałych konsumentów w Polsce. Wraz z rozwojem działalności w Rosji oferta pożyczek konsumenckich trafi także na rynek zagraniczny.

d) działania nakierowane na zwiększanie efektywności działalności poprzez selektywną politykę inwestycyjną gwarantującą uzyskiwanie wysokiego IRR, wprowadzanie nowych, autorskich narzędzi i dalszej automatyzacji procesów w obszarze windykacji oraz większy nacisk na metody windykacji polubownej.

4. Poza rozwojem organicznym P.R.E.S.C.O. nie wyklucza w najbliższych czterech latach skokowego rozwoju działalności dzięki fuzjom i przejęciom w Polsce i za granicą. Warunkiem do realizacji przejęcia przedsiębiorstwa jest większa opłacalność akwizycji od nabycia nowych portfeli wierzytelności na własny rachunek. W kręgu zainteresowań Spółki w odniesieniu do możliwych przejęć i fuzji znajdują się także podmioty posiadające uzupełniające do P.R.E.S.C.O. know-how, np. w obszarze wierzytelności korporacyjnych.

5. Finansowanie strategii rozwoju na lata 2013–2016 będzie realizowane z następujących źródeł:
- emisja obligacji w ramach otwartego Programu Emisji Obligacji (80 mln zł pozostaje do wykorzystania do czerwca 2014 r.);
- nowe emisje obligacji pod konkretne potrzeby inwestycyjne;
- reinwestowanie środków własnych;
- emisja akcji w przypadku atrakcyjnych projektów i przedsięwzięć.

6. Zgodnie z oczekiwaniami Zarządu P.R.E.S.C.O GROUP S.A., wdrożenie przedstawionej powyżej strategii rozwoju na lata 2013–2016 winno zaowocować zwiększeniem przychodów i zysku netto o minimum 80% do końca roku 2016 w odniesieniu do roku 2012.

Prezentowane założenia dotyczące dynamiki przychodów i zysku netto odzwierciedlają cele strategiczne i ambicję Zarządu P.R.E.S.C.O. GROUP S.A. w odniesieniu do wdrożenia założeń zaprezentowanej strategii i nie stanowią one podstaw do prognozy finansowej.

7. Integralny załącznik do niniejszego raportu bieżącego stanowi prezentacja założeń strategii rozwoju P.R.E.S.C.O. GROUP S.A. na lata 2013–2016.
Załączniki
Plik Opis
Strategia na lata 2013 - 2016.pdf
Strategia na lata 2013 - 2016.pdf

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2013-05-23 Wojciech Andrzejewski Wiceprezes Zarządu

Cena akcji Yolo

Cena akcji Yolo w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Yolo aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Yolo.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama