Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

ORLEN S.A.: Zmiany w składzie Zarządu (2018-03-22)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 36:Zmiany w Zarządzie PKN ORLEN S.A.

Firma: POLSKI KONCERN NAFTOWY ORLEN SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 36 / 2018
Data sporządzenia: 2018-03-22
Skrócona nazwa emitenta
PKNORLEN
Temat
Zmiany w Zarządzie PKN ORLEN S.A.
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
PKN ORLEN S.A. („Spółka”) informuje, że Rada Nadzorcza PKN ORLEN S.A. na posiedzeniu w dniu 22 marca 2018 roku odwołała ze składu Zarządu z dniem 22 marca 2018 roku Pana Krystiana Patera.

Na tym samym posiedzeniu Rada Nadzorcza postanowiła delegować Panią Jadwigę Lesisz do czasowego wykonywania czynności członka Zarządu ds. Inwestycji i Zakupów od dnia 23 marca 2018 roku do czasu powołania członka Zarządu na to stanowisko, przy czym na okres nie dłuższy niż trzy miesiące.

Ponadto Rada Nadzorcza powołała do składu Zarządu:
- Pana Ryszarda Lorka na stanowisko członka Zarządu ds. Handlowych, od dnia 10 kwietnia 2018 roku;
- Pana Józefa Węgreckiego na stanowisko członka Zarządu ds. Operacyjnych, od dnia 23 marca 2018 roku.

Pani Jadwiga Lesisz

Jadwiga Lesisz jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku stosunki międzynarodowe – handel zagraniczny. Ukończyła studia podyplomowe na Politechnice Wrocławskiej w zakresie Gospodarki Nieruchomościami. Absolwentka Master of Business Administration (MBA) w Wyższej Szkole Bankowej z udziałem Franklin University USA. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, w tym bogatą praktykę zawodową w sektorze MSP.

Wieloletni udział w życiu gospodarczym jako właściciel czy menadżer, gdzie m.in. tworzyła i organizowała procesy biznesowe.

W latach 2012-2016 pracowała w PKO Banku Polskim S.A., gdzie zarządzała obszarem nieruchomości w zakresie oddziałów bankowych, nadzorowała i uczestniczyła w procesach negocjacyjnych. Zaangażowana była w kontroling biznesowy w zakresie optymalizacji sieci oddziałów banku.

W okresie 2016-2017 pełniła funkcję dyrektora Departamentu Zarządzania Projektami oraz członka Komitetu Audytu w Ministerstwie Rozwoju. Odpowiadała za przygotowanie i wdrażanie jednolitej metodologii i kultury zarządzania projektami wraz z koordynacją kluczowych projektów.

Zatrudniona w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) na stanowisku zastępcy prezesa, gdzie odpowiadała za obszary dotyczące realizacji zadań publicznych w zakresie wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach. Inicjowała współpracę w zakresie budowy ekosystemu start-upowego w Polsce. Nadzorowała zamówienia publiczne, gospodarowanie majątkiem i zasobami informatycznymi Agencji.

Pan Ryszard Lorek

Doświadczenie zawodowe:
- 2014-2017 SGB-Bank SA prezes Zarządu
- 2008-2014 SGB-Bank SA wiceprezes Zarządu
- 1990-2008 Wielkopolski Bank Kredytowy SA, później Bank Zachodni WBK, Dyrektor 6 Oddziału w Poznaniu, następnie kierował Regionem Wielkopolska Północ, a potem Regionem Poznań
- Twórca Poznańskiej Giełdy Towarowo –Pieniężnej
- 1992 Licencja maklera giełdowego (nr 273)

Członkostwo w Radach Nadzorczych:
- SGB Faktorzy – przewodniczący Rady Nadzorczej
- SGB Leasing – członek Rady Nadzorczej
- BODiE Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji – przewodniczący Rady Nadzorczej
- Concordia Ubezpieczenia – przewodniczący Rady Nadzorczej
- Związek Banków Polskich – przewodniczący Rady Nadzorczej

Edukacja:
- 1990 Planowanie i finansowanie gospodarki, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Odbyte kursy i szkolenia:
- 2007 kursy „Zarządzanie projektami” i „Przywództwo w zarządzaniu projektami”, Uniwersytet Washingtona w Stanach Zjednoczonych
- 1993-2008 kursy z zakresu wiedzy bankowej, w tym zarzadzanie i planowanie, marketing bankowy, kredytowo-skarbowy
- 1993 Kurs doradcy na rynku kapitałowym
- 1992 Kurs maklera giełdowego
- Specjalistyczne kursy z zakresu efektywnego coachingu
- Kurs „Przywództwo strategiczne. Budowanie skutecznej strategii banku.”

Pan Józef Węgrecki

Edukacja:
1973 - 1978 Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie; Wydział: Maszyny Górniczo-Hutnicze

Doświadczenie zawodowe:
Od 5 lutego 2018 roku delegowany przez Radę Nadzorczą PKN ORLEN S.A. do czasowego wykonywania czynności członka Zarządu PKN ORLEN S.A. ds. Inwestycji i Zakupów.

06/2017 – 03/2018 Energa Wytwarzanie S.A. - Wiceprezes Zarządu
04/1993 - 06/2017 Remak-Krak Sp. z o.o. - Prezes Spółki, członek Zarządu, Współzałożyciel
1990-1993 Spółka Pracownicza Remak Opole - Wiceprezes Spółki, członek Zarządu
1978-1990 Zakład Remontowy Energetyki Kraków

Odbyte kursy i szkolenia:
Uprawnienia do zasiadania w Radach Nadzorczych w Spółkach Skarbu Państwa

Zainteresowania:
Monitorowanie i analiza najnowszych rozwiązań technicznych w zakresie energetyki. Specjalizacja alternatywne źródła energii i możliwość ich wdrażania w przemyśle.


Pani Jadwiga Lesisz, Pan Ryszard Lorek oraz Pan Józef Węgrecki złożyli pisemne oświadczenia, że z chwilą objęcia funkcji w Zarządzie PKN ORLEN S.A. nie będą wykonywać innej działalności będącej konkurencyjną wobec PKN ORLEN S.A., ani też nie będą wspólnikami konkurencyjnych spółek cywilnych, osobowych, nie będą członkami organów konkurencyjnych spółek kapitałowych, nie będą uczestniczyć w innych konkurencyjnych osobach prawnych jako członkowie ich organów.
Złożyli również oświadczenia, że nie figurują w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 700 z późn. zm.).

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

Changes in PKN ORLEN Management Board
Regulatory announcement no 36/2018 dated 22 March 2018

PKN ORLEN S.A. (“Company”) announces that the Supervisory Board of PKN ORLEN S.A., following its meeting on 22 March 2018, has dismissed Mr Krystian Pater from the Company’s Management Board with the effect from 22 March 2018.

At the same meeting the Supervisory Board decided to delegate with the effect from 23 March 2018 Ms Jadwiga Lesisz for temporary acting as the Member of the PKN ORLEN S.A. Management Board, Investments and Procurement by the time of appointment of the Management Board Member for that position, providing that no longer than for three months.

Moreover the Supervisory Board appointed following persons to the Company’s Management Board:
- Mr Ryszard Lorek to the position of the Member of the PKN ORLEN S.A. Management Board, Trade, with the effect from 10 April 2018,
- Mr Józef Węgrecki to the position of the Member of the PKN ORLEN S.A. Management Board, Operations, with the effect from 23 March 2018.

Ms Jadwiga Lesisz

Jadwiga Lesisz graduated in Foreign Trade from the Faculty of International Relations of the Wrocław University of Economics. She also completed a postgraduate course in Real Estate Management at the Wrocław University of Technology and a Master of Business Administration programme run by the WSB University in partnership with Franklin University, USA. She has over 20 years of professional experience, including extensive practical experience in the SME sector.

Long-term participation in business life as owner and manager where, among others, she was creating and organising business processes.

In 2012–2016, at PKO Bank Polski S.A. she was managing real estate of bank branches, supervised and participated in negotiations processes. She was engaged in business controlling of optimisation of the bank branches network.

In 2016–2017, she held the position of Director of the Project Management Department and member of the Audit Committee at the Ministry of Development. She was tasked with preparing and implementing of uniform methodology and culture of project management, as well coordinating of key projects.

Employed at the Polish Agency for Enterprise Development as vice-president, where she was responsible for areas of public tasks realisation in respect to implementation of innovations in enterprises. She initiated cooperation in the area of building of start-up ecosystem in Poland. She supervised public procurement processes, management of the Agency’s assets and IT resources.


Mr Ryszard Lorek

Professional experience:
- 2014-2017 SGB-Bank SA president of the Management Board
- 2008-2014 SGB-Bank SA vice-president of the Management Board
- 1990-2008 Wielkopolski Bank Kredytowy SA, later Bank Zachodni WBK, Director of the 6th Branch in Poznań, next he was managing Wielkopolska Północ Region and next he was managing Poznań Region
- Founder of Commodity and Money Exchange in Poznań
- 1992 Stock broker licence (no 273)

Supervisory Boards membership:
- SGB Faktorzy – chairman of the Supervisory Board
- SGB Leasing – member of the Supervisory Board
- BODiE Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji – chairman of the Supervisory Board
- Concordia Ubezpieczenia – chairman of the Supervisory Board
- The Polish Banks Association (ZBP) – chairman of the Supervisory Board

Education:
- 1990 Planning and financing of economy, Poznań University of Economy and Business

Courses and Trainings:
- 2007 “Project management” and “Leadership in project management” courses, Washington University, USA
- 1993-2008 banking knowledge courses, including management and planning, banking marketing, credit and taxes
- 1993 Capital market adviser course
- 1992 Stock broker course
- Specialised courses of efficiency coaching
- “Strategic leadership. Building of efficient bank strategy.” course


Mr Józef Węgrecki

Education:
1973 - 1978 AGH University of Science and Technology in Krakow; Faculty: Mining and Geology Machinery

Professional experience:
From 5 February 2018 delegated by Supervisory Board of PKN ORLEN S.A. for temporary acting as the Member of the PKN ORLEN S.A. Management Board, Investments and Procurement.

06/2017 – 03/2018 Energa Wytwarzanie S.A. – Vice-President of the Management Board
04/1993 - 06/2017 Remak-Krak Sp. z o.o. – President of the Company, Management Board Member, Co-funder
1990-1993 Remak Opole Employee-owned company – Vice-President of the Company, Management Board Member
1978-1990 Repair Facility of Energetyka Krakow

Courses:
Authorization to become the Supervisory Boards member in the state-owned companies

Interests:
Monitoring and analysis of the latest technical solutions in energy. Specialization alternative energy sources and possibility of their implementation in the industry


Ms Jadwiga Lesisz, Mr Ryszard Lorek and Mr Józef Węgrecki submitted statements that upon taking up the positions in the Management Board of PKN ORLEN S.A. they will not be involved in any activity competitive with PKN ORLEN S.A. and will not be partners of any competitive company, will not be members of any board of a competitive capital company. They also stated that they are not on the list of insolvent debtors kept on record on the National Court Register Act.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2018-03-22 Daniel Obajtek Prezes Zarządu
2018-03-22 Iwona Waksmundzka-Olejniczak Dyrektor Biura Relacji Inwestorskich

Cena akcji Pknorlen

Cena akcji Pknorlen w momencie publikacji komunikatu to 88.36 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Pknorlen aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Pknorlen.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama