Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

OT Logistics S.A.: Strategia rozwoju Grupy Kapitałowej do roku 2021 (2016-04-20)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB-W 7:Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do roku 2021

Firma: OT LOGISTICS S.A.
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Spis załączników:
  1. OT Logistics_Prezentacja strategii.pdf Strategia Grupy Kapitałowej OT Logistics

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO









Raport bieżący nr 7 / 2016
Data sporządzenia: 2016-04-20
Skrócona nazwa emitenta
OT LOGISTICS
Temat
Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do roku 2021
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
Zarząd OT Logistics S.A. (Spółka, Emitent) informuje, że w dniu 20 kwietnia 2016 roku, zgodnie z postanowieniem §16 ust. 1 pkt 9 Regulaminu Zarządu podjął uchwałę w sprawie przyjęcia strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do roku 2021 roku.

W związku z dynamicznym rozwojem zwłaszcza w ostatnich dwóch latach, Grupa OT Logistics (Grupa) uzyskała pozycję największego operatora portowego w Polsce i na południowym Bałtyku, a od lat jest liderem w transporcie wodnym śródlądowym od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Nowe wyzwania m.in. związane z rozwojem organicznym, z przeprowadzonymi i potencjalnymi akwizycjami, a także z rozpoczęciem kluczowej inwestycji Grupy tj. budowy największego w regionie terminalu przeładunkowo-składowego, dedykowanego obsłudze towarów agro (zbóż i pasz) na terenie portu w Gdańsku, wymaga ponownego zdefiniowania celów i kierunków strategicznych. Dlatego Zarząd OT Logistics S.A. dokonał rewizji dotychczasowych działań i określił ścieżkę rozwoju dla Grupy.

W ramach prac nad nową strategią rozwoju Zarząd Spółki zdefiniował misję i wizję Grupy. Misją Grupy jest "Doskonałość usług i satysfakcja klientów, pracowników i akcjonariuszy", a wizja to "Największy operator logistyczny w Europie."

W ramach strategii rozwoju Grupy Zarząd OT Logistics S.A. określił następujące główne cele na lata 2016-2021:
1. Osiągnięcie pozycji nr 1 w obsłudze produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego (bez Rosji) oraz Morza Adriatyckiego oraz udział w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich na poziomie 50%;
2. Podwojenie przeładunków w porcie Rijeka;
3. Rozwijanie terminali portowych;
4. Rozwój transportu śródlądowego i kolejowego poprzez zmianę profilu usług;
5. Wejście do pierwszej dziesiątki największych spedytorów w Polsce. Uzyskanie 5% udziału w kontenerowej spedycji morskiej, a także obecność na rynku usług logistycznych w krajach korytarza północ-południe;
6. Zbudowanie pozycji środkowoeuropejskiego operatora kolejowo-logistycznego poprzez wzrost organiczny i budowanie aliansów strategicznych

Poniżej przedstawiono podstawowe działania, jakie mają być podjęte do realizacji wymienionych celów:

1. Osiągnięcie pozycji nr 1 w obsłudze produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego (bez Rosji) oraz Morza Adriatyckiego oraz udział w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich na poziomie 50%:
- Budowa portu w Gdańsku i uruchomienie terminalu agro,
- Zapewnienie finansowania projektu w Porcie Gdańsk,
- Wsparcie marketingowe, stworzenie strategii sprzedażowej dla modelu agro - powołanie nowego zespołu,
- Uruchomienie trzeciego magazynu w OT Port Świnoujście,
- Budowa długoterminowych relacji z kluczowymi klientami,
- Stały udział w głównych targach międzynarodowych,
- Kontakty z szerszą bazą klientów,
- Przygotowanie oferty transportu kolejowego agro,
- Stworzenie mostu barkowego Szczecin-Świnoujście i Magdeburg-Świnoujście.

2. Podwojenie przeładunków w porcie Rijeka:
- Przejęcie kontroli w Luka Rijeka,
- Stworzenie zespołu portowego – operacyjnego w strukturze Grupy Kapitałowej OT Logistics,
- Uruchomienie usług spedycyjnych na Bałkanach,
- Uruchomienie linii kolejowej Polska-Chorwacja (samodzielnie lub z partnerem),
- Stałe połączenie morskie z portami na Morzu Śródziemnym (Turcja, Izrael, Algieria).

3. Rozwijanie terminali portowych:
- Przygotowanie strategii operacyjnej portów:
a) minimalizowanie wewnętrznej konkurencji i optymalizowanie inwestycji,
b) objęcie pozycji lidera w korytarzu transportowym północ-południe, łączącym porty bałtyckie z Adriatykiem,
c) uruchomienie międzynarodowych połączeń kolejowych łączących porty północ-południe,
d) możliwe dalsze akwizycje,
- Przygotowanie projektu nowej linii ro-ro (ładunki toczne, naczepy) do Szwecji, pozwalającej na podwojenie wielkość przeładunków w ciągu 3 lat,
- Pogłębienie podejścia i nabrzeża OT Port Świnoujście, co stworzy możliwość przyjmowania największych statków wpływających na Bałtyk.

4. Rozwój transportu śródlądowego i kolejowego poprzez zmianę profilu usług:
- Odtworzenie floty specjalistycznej i zwiększenie nakładów na remonty,
- Stworzenie oferty usług specjalistycznych,
- Zwiększenie zaangażowania w wysokomarżowe usługi specjalistyczne (np. prace hydrotechniczne, heavy cargo, usługi niszowe),
- Wsparcie rozwoju OT Rail.

5. Wejście do pierwszej dziesiątki największych spedytorów w Polsce. Uzyskanie 5% udziału w kontenerowej spedycji morskiej, a także obecność na rynku usług logistycznych w krajach korytarza północ-południe:
- Nawiązanie współpracy z silnym spedytorem w korytarzu północ-południe,
- Wykorzystanie potencjału istniejącej bazy klientów,
- Ofensywa rynkowa z nową ofertą celem pozyskania nowych klientów,
- Rozwój połączeń drobnicowych i kontenerowych na Daleki Wschód, Europę i Stany Zjednoczone,
- Rozwijanie ruchu kontenerowego w obszarze short-sea.

6. Zbudowanie pozycji środkowoeuropejskiego operatora kolejowo-logistycznego poprzez wzrost organiczny i budowanie aliansów strategicznych:
- Współpraca z partnerami w trójkącie państw Polska-Czechy-Słowacja,
- Wykorzystanie potencjału korytarza północ-południe,
- Nawiązanie aliansu z dużym graczem regionalnym
- Synergie z działalnością portową.

Treść dokumentu strategii i przyjętych założeń podlegała będzie ocenie przez Radę Nadzorczą Spółki.
W załączeniu do niniejszego raportu Emitent przekazuje prezentację przedstawiającą główne założenia strategii.

Załączniki
Plik Opis
OT Logistics_Prezentacja strategii.pdf
OT Logistics_Prezentacja strategii.pdf
Strategia Grupy Kapitałowej OT Logistics

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2016-04-20 Zbigniew Nowik Prezes Zarządu
2016-04-20 Piotr Ambrozowicz Wiceprezes Zarządu

Cena akcji Otlog

Cena akcji Otlog w momencie publikacji komunikatu to 260.01 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Otlog aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Otlog.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama