Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Grupa Kęty S.A.: Prognoza wyników na 2006 rok (2006-02-02)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 12:Prognoza wyników na 2006 rok

Firma: GRUPA KĘTY SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD









Raport bieżący nr 12 / 2006





Data sporządzenia: 2006-02-01
Skrócona nazwa emitenta
KETY
Temat
Prognoza wyników na 2006 rok
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 25 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych (Dz. U. z 2005 r., nr 209, poz.1744)
Zarząd Grupy Kęty SA informuje, że Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 1 lutego 2006 roku zatwierdziła budżet spółki i Grupy Kapitałowej na 2006 rok oraz przyjęła zmiany do strategii rozwoju na lata 2006-2009 ogłoszonej w styczniu 2005 roku. Kluczowym elementem nowej strategii jest koncentracja działalności Grupy Kapitałowej na tworzeniu wartości dodanej w następujących obszarach:
- wyroby wyciskane
- systemy aluminiowe
- opakowania giętkie

Grupa zamierza utrzymać dominującą pozycję we wszystkich posiadanych segmentach biznesu na rynku polskim poprzez oferowanie coraz szerszej gamy wysokiej jakości wyrobów i usług. Dalszy dynamiczny rozwój Grupy będzie odbywał się przez ekspansję na większość rynków europejskich, poprzez organiczny rozwój eksportu, a także realizację projektów typu "green field" oraz akwizycji pozwalających na generowanie łańcucha wartości dodanej w ramach grupy kapitałowej.
Tym samym Zarząd Grupy Kęty S.A. odstąpił od zamiaru uruchomienia w ramach Grupy Kapitałowej Segmentu Wyrobów Walcowanych. Głównym powodem tej decyzji był brak możliwości realizacji tego elementu strategii pozwalający na osiągnięcie satysfakcjonujących parametrów finansowych.
I. Cele finansowe na lata 2005 - 2009
- wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 1,4 – 1,5 mld zł
- utrzymanie marzy operacyjnej (EBIT) na poziomie 12-14%
- utrzymanie min 15% wskaźnika ROE
- maksymalny poziom zadłużenia to 2,5x EBITDA Grupy Kapitałowej
Poziom inwestycji na lata 2005-2009
a) organiczne 250 - 300 mln zł
b) akwizycje 250 - 300 mln zł
II. Wzrost sprzedaży poszczególnych segmentów: w mln zł
2004 r. 2009 r.
Segment Opakowań Giętkich 200 350
Segment Wyrobów Wyciskanych 400 750
Segment Systemów Aluminiowych 170 500

Zgodnie ze strategią Segment Opakowań Giętkich zamierza zwiększyć poziom eksportu do ok. 35% całości sprzedaży. Z kolei Segment Wyrobów Wyciskanych i Segment Systemów Aluminiowych powinny osiągnąć ok. 40 - 45% sprzedaży międzynarodowej w całości sprzedaży.
Realizacja strategii sprawi, że Grupa Kęty nie tracąc swojej dotychczasowej elastyczności stanie się wysoce rentownym przedsiębiorstwem, skutecznie konkurującym na globalnym rynku europejskim a tym samym dzięki osiąganym zyskom zwiększy wartość dla akcjonariuszy.

III. Pierwszym etapem wdrażania nowej strategii jest budżet Grupy Kapitałowej Kęty na 2006 rok, zawierający podstawowe wskaźniki finansowe, w mln zł.:
2005* 2006* zmiana
Przychody ze sprzedaży 737,9 857,7 +16%
EBITDA 132,5 149,1 +12%
Zysk netto 88,0 80,0 -9%
wydatki inwestycje 79,5 138,0
* prognoza

Powyższa prognoza zawiera wpływ skutków pożaru w SOG oraz wpływ zakupu 100% udziałów spółki Aluprof.


Powyższe prognozy zostały przygotowane przy założeniu następujących wskaźników:
cena aluminium - 1900 USD/tona
inflacja roczna - 3%
stopa oprocentowania
kredytu WIBOR 3M - 5,05%
średni kurs USD - 3,23 zł
średni kurs EUR - 4,00 zł
relacja EUR-USD - 1,24
wzrost PKB – 4,50%
cło na aluminium 6%

IV. Nakłady inwestycyjne w 2006 roku - 138 mln zł
Segment Wyrobów Wyciskanych - 65 mln zł
- Spółka na Ukrainie - ok. 40 mln zł

Segment Opakowań Giętkich - 62,4 mln zł
- Trzy drukarki roto 41,4 mln
- Laminarki 6,9 mln
- Magazyn 4,4 mln

Segment Systemów Aluminiowych – 3,5 mln zł

Centrum – 7 mln zł
- IT - 1,9 mln zł

V. Zadłużenie:
Wzrost zadłużenia w stosunku do 2005 roku wynikać będzie z realizacji programu inwestycyjnego (w tym zakupu udziałów spółki Aluprof) oraz planowanej przez Zarząd wypłaty dywidendy. Zadłużenie z tytułu kredytów bankowych wyniesie na koniec 2006 roku 256,8 mln zł. Jednakże biorąc pod uwagę bardzo stabilne przepływy pieniężne spółki poziom ten nie niesie ze sobą istotnego wzrostu ryzyka.

Spółka będzie dokonywała oceny możliwości realizacji prognozowanych wyników oraz dokonywała ewentualnych korekt prezentowanej prognozy w cyklach kwartalnych.


MESSAGE (ENGLISH VERSION)






Management Board of Grupa Kęty S.A. announces that Supervisory Board
during its meeting held on 1 February 2006 approved budget of the
company and of the Capital Group for the year 2006 and adopted
amendments to the expansion strategy for the years 2006 - 2009, as
released in January 2005. A key element of new strategy is focus on
added-value creation in core operational areas:- extruded
semi-products- aluminium architectural systems- flexible
packagingThe Group intends to retain its leading position in all
possessed business segments on the home market by offering more and more
high quality semi - products and services. A further strong expansion of
the Group will go on through expansion on majority of European markets,
boosting of exports sales, and also through green field investment
projects and new acquisitions to create an added - value chain within
the frames of the Capital Group. Management Board of Grupa Kęty S.A.,
consequently, gave up starting a Rolled Products Segment within the
Capital Group. It was primarily caused by lack of opportunities to
launch this project due to poor financial projections.I. Financial
targets for the years 2005 - 2009- sales revenues growth up to a
level of PLN 1.4 - 1.5 billion- retention of the operational margin
(EBIT) on a level of 12-14%- retention of at least a 15% ROE factor
- highest admissible indebtedness level is 2,5x EBITDA of the Capital Group



Investment projects level for the years 2005-2009a) organic
expansion PLN 250 - 300 millionb) acquisitions PLN 250 - 300 million
II. Growth os sales by Segment: PLN in millions 2004 2009


Flexible Products Segment 200 350Extruded Products Segment 400 750
Aluminium Systems Segment 170 500


In accordance with the strategy Flexible Packaging Segment intends to
increase the exports level up to around 35% of total sales. Extruded
Products Segment and Aluminium Systems Segment should reach a 40 - 45%
exports level versus their total sales volumes.Implementation of the
strategy will make Grupa Kęty, without any loss of its business
operational flexibility, to be a high profitable enterprise, strongly
competitive on the European market, and thus, due to gained profits,
increasing its stock exchange notation.III. First stage of the new
strategy implementation is budget of the Capital Group for the year
2006, with the following financial ratios, PLN in millions:2005
2006* changeSales revenues 737,9 857,7 +16%EBITDA 132,5 149,1
+12%Net profit 88,0 80,0 -9%Investment expenses 79,5 138,0*
forecastThe above presented forecast includes impact of fire in
packaging division and purchase of a 100% stake in the company Aluprof.



These forecasts were prepared while adopting the following ratios:
aluminium price - USD 1,900 USD/tonannual inflation rate - 3%
WIBOR 3M interest rate- 5.05%average USD/PLN exchange rate - 3.23
average EUR/PLN exchange rate - 4.00average EUR/USD exchange rate -
1.24GDP growth - 4.50%duty on aluminium 6%IV. Investment
expenditures in the year 2006 - PLN 138 millionExtruded Products
Segment - PLN 65 million- Ukraine facility - around PLN 40 million
Flexible Packaging Segment - PLN 62.4 million- Three rotogravure printers
- PLN 41.4 million- Laminators- PLN 6.9 million- Store - PLN 4.4
millionAluminium Systems Segment - PLN 3.5 millionCentre - PLN 7
million- IT - PLN 1.9 millionV. Indebtedness:Growth of
indebtedness versus the year 2005 will result from implementation of the
investment programme, (purchase of shares in the company Aluprof
included) and foreseen dividend payment. Indebtedness level due to bank
loans will amount at late 2006 to around PLN 256.8 million. While taking
into consideration sound and stable cash flows this level seems not to
generate a higher risk.The Company will assess workability of the
forecast performance and provide necessary corrections, if needed, in
quarterly periods.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2006-02-02 Dariusz Mańko Prezes Zarządu
2006-02-02 Adam Piela Członek Zarządu

Cena akcji Kety

Cena akcji Kety w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Kety aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Kety.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama