Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Agora S.A.: Rozpoczęcie konsultacji ws. zmniejszenia zatrudnienia (2016-10-04)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 22:Rozpoczęcie procedury konsultacji w sprawie zmniejszenia zatrudnienia w Agorze S.A.

Firma: AGORA SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 22 / 2016
Data sporządzenia: 2016-10-04
Skrócona nazwa emitenta
AGORA
Temat
Rozpoczęcie procedury konsultacji w sprawie zmniejszenia zatrudnienia w Agorze S.A.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Agory S.A. („Spółka") z siedzibą w Warszawie informuje, że w dniu 4 października 2016 roku, zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, podjął uchwałę o rozpoczęciu procedury konsultacji w sprawie zwolnień grupowych ze związkiem zawodowym działającym przy Spółce. Dodatkowo, w związku z Ustawą z dnia 7 kwietnia 2006 roku o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji, konsultacje prowadzone będą również z radą pracowników Spółki.
Przyczyną planowanych działań restrukturyzacyjnych, w tym ograniczenia zatrudnienia, są utrzymująca się rynkowa recesja w wydatkach na reklamę prasową oraz spadek sprzedaży egzemplarzowej prasy. Biorąc pod uwagę obecną kondycję rynku prasy papierowej, negatywne prognozy dotyczące perspektyw jego dalszego rozwoju oraz postępującą cyfryzację mediów, Zarząd Spółki uznał, iż niezbędne jest podjęcie kolejnych działań przyspieszających proces transformacji działalności prasowej Agory. Ustabilizowanie wyniku finansowego działalności prasowej wymaga głębokiej zmiany w modelu pracy redakcji oraz w wydaniach „Gazety Wyborczej”, co wiąże się z ograniczeniem zatrudnienia w segmencie Prasa oraz reorganizacją pracy zespołów redakcyjnych. W ramach prowadzonego procesu transformacji działalności prasowej Spółka skoncentruje się na rozwoju dziennika „Gazeta Wyborcza”, rezygnując jednocześnie z wydawania bezpłatnego dziennika „Metrocafe.pl” z dniem 14 października 2016 roku.
Zarząd Spółki dokonał również przeglądu innych obszarów działania w celu dopasowania struktury zatrudnienia do aktualnych potrzeb Spółki.

Celem strategicznym Zarządu Agory jest ustabilizowanie wyniku działalności prasowej Spółki na rentownym poziomie oraz zapewnienie dziennikarskiej niezależności oraz bezpieczeństwa finansowego „Gazety Wyborczej” obecnie i w przyszłości. Wprowadzane zmiany mają zapewnić dbałość o rozwój jakościowych treści przygotowywanych zarówno do wydania papierowego, jak i cyfrowego oraz intensywniejszy rozwój sprzedaży treści dziennika w formie cyfrowej.

Zamiarem Zarządu Agory S.A. jest przeprowadzenie zwolnień do 135 pracowników zatrudnionych w Agorze S.A. (6,8% zatrudnionych w Spółce na dzień 3 października 2016 roku), w okresie do 31 grudnia 2016 roku.

Spółka przeprowadzi te trudne zmiany z dbałością o pracowników, oferując im szereg działań osłonowych i wspierających.

Zarząd Spółki w dniu 4 października 2016 roku zwróci się do związku zawodowego działającego przy Spółce i rady pracowników Spółki o przystąpienie do konsultacji w powyższej sprawie oraz powiadomi właściwy urząd pracy o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych w Spółce.

Spółka opublikuje kolejny komunikat w sprawie zwolnień grupowych po zakończeniu wymaganych prawem konsultacji ze związkiem zawodowym działającym przy Spółce oraz z radą pracowników Spółki.

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. Urz. WE L 173 z 12.06.2014).

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

Initiation of consultation procedure on employment reduction in Agora S.A.

Regulatory filing

The Management Board of Agora S.A. ("the Company") with its registered seat in Warsaw hereby informs that on October 4th, 2016 in accordance with the Act of March 13th, 2003 on Special Rules for Termination of Employment for Reasons Not Attributable to Employees, resolved to initiate the consultation on group layoffs with the trade unions operating at Agora S.A. Additionally, in accordance with the Act of April 7th, 2006 on informing and consulting employees, the Company's works council shall also be consulted on the group layoff process.

The reason for the planned restructuring measures, including restrictions on employment, is ongoing market recession visible in advertising expenditure and drop in press copy sales. Given the current state of printed press market, negative prospects of its further development and the progressive digitization of the media, the Company's Management Board found it necessary to undertake actions to accelerate the process of transformation of Agora’s press activity. Stabilization of financial results of the press activity requires deep changes in the editorial team model of conduct and all editions of "Gazeta Wyborcza", which involves the reduction of the employment in the Press segment and reorganization of the work of editorial teams. In the process of transformation of its press activity, the Company will focus on the development of "Gazeta Wyborcza" - while ceasing the publication of the free daily newspaper "Metrocafe.pl" on 14 October 2016.

The Management Board also reviewed other areas of activity in order to fit the structure of employment to the current needs of the Company.

The strategic objective of the Management Board of Agora is to stabilize the result of the press activity of the Company at profitable level and ensuring journalistic independence and financial security of "Gazeta Wyborcza", now and in the future. These changes are designed to enable the development of quality content prepared for both print and digital editions, as well as intensive development of digital content sales.

The intention of the Management Board of Agora SA is to lay off up to 135 employees of Agora SA (6.8% of employees in the Company as at October 3rd, 2016) until December 31st, 2016.

The Company shall go through these difficult changes in a thought out manner and with care for its employees offering the dismissed employees a range of protective and supportive initiatives.

The Management Board of the Company on October 4th, 2016, shall request the trade unions operating at the Company and the Company's works council to join in the consultation on collective redundancy process and shall provide the relevant Labor Office with information on the intention to execute group layoffs in the Company.

The Company shall publish a consecutive regulatory filing on collective redundancies after the required by law process of consultation with trade unions and works council operating at the Company is finalized.

Legal basis: article 17, paragraph 1 of the Regulation of the European Parliament and Council Regulation (EC) No. 596/2014 of April 16th, 2014 on market abuse (Regulation on Market Abuse) and repealing Directive 2003/6 / EC of the European Parliament and of the Council and the Commission Directive 2003 / 124 / EC, 2003/125 / EC and 2004/72 / EC.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2016-10-04 Bartosz Hojka Prezes zarządu

Cena akcji Agora

Cena akcji Agora w momencie publikacji komunikatu to 10.8 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Agora aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Agora.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama