Zakładamy pozyskanie 45tys. nowych klientów, powyżej celu zarządu wynoszącego 40tys. kwartalnie oraz wzrost liczby aktywnych klientów kw/kw do 155tys. Szacowany przez nas wolumen obrotu w lotach wynosi 1535tys., 2% niżej kw/kw.
I kw.’22 postawił wysoko poprzeczkę jeśli chodzi o rentowność obrotu. Podwyższona zmienność oraz dobre wyniki za 2Q’22 opublikowane przez konkurenta Plus500 skłaniają nas jednak do utrzymania ponadprzeciętnej rentowności na lota na poziomie 205 PLN, ale nadal implikuje to spadek o 28% kw/kw.
Średni koszt pozyskania nowego klienta szacujemy na 876 PLN – spadek o 4% kw/kw. Przy szacowanym przez nas zysku netto 155mln PLN na podwyższonym poziomie mogą być również koszty wynagrodzeń związane z rezerwami na bonusy.
Podnosimy istotnie naszą prognozę zysku netto na ten rok do 580mln PLN, która nadal może wydawać się konserwatywna, gdyż zakłada powrót zmienności w drugiej połowie 2022 do średnich historycznych poziomów. Lepsze od oczekiwań statystki odnośnie pozyskiwania i aktywności klientów skłaniają nas również do podniesienia prognoz na kolejne lata o ok. 10%.
Pomimo dalszego wzrost kosztu kapitału podnosimy naszą 12M Cenę Docelową o 10%. Implikuje ona 24% potencjału wzrostu, więc podtrzymujemy pozytywne nastawienie do spółki i rekomendację ‚Kupuj’.