Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

wzrost wskaźnika ufności konsumenckiej

W lipcu 2021 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,5 a i był o 1,3 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2021 r.

Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju, obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrosty odpowiednio o 2,3 p. proc., 1,8 p. proc. i 1,7 p. proc.). Wartość wyższą osiągnęła również ocena przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 0,8 p. proc.). Nieznaczne pogorszenie odnotowano jedynie dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,1 p. proc.). W odniesieniu do lipca 2020 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 0,1 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w lipcu 2021 r.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -8,2 a . Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęła ocena przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost o 1,4 p. proc.). Wzrosty o 0,8 p. proc. wystąpiły także dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy. Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,1 p. proc.). W lipcu br. WWUK osiągnął wartość o 5,4 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2020 r.

 

 grafika numer 1 grafika numer 1 grafika numer 2 grafika numer 2 grafika numer 3 grafika numer 3

Reklama

 grafika numer 4 grafika numer 4

 grafika numer 5 grafika numer 5

 grafika numer 6 grafika numer 6

 grafika numer 7 grafika numer 7

 grafika numer 8 grafika numer 8

 grafika numer 9 grafika numer 9

Reklama

 

 grafika numer 10 grafika numer 10

Czytaj więcej

Artykuły związane z wzrost wskaźnika ufności konsumenckiej