Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

wyniki finansowe brand24

Przypominamy, że wybrane dane operacyjne za IV kwartał 2023 roku (których odbiór przez nas był co najmniej lekko pozytywny) Spółka opublikowała uprzednio (15 stycznia; odnośnie szczegółów, odsyłamy do naszego opracowania 19/2024/AR, opublikowanego tego samego dnia), a 6 marca Spółka opublikowała wstępne wybrane (przychody + EBITDA + EBIT) wyniki finansowe za rok 2023 (i co za tym idzie efektywnie również wybrane wstępne wyniki finansowe za IV kwartał 2023 roku – odnośnie szczegółów, odsyłamy do naszego opracowania 112/2024/AR, opublikowanego tego samego dnia).

Pomijając koszty wyceny programu motywacyjnego (których wybrane wstępne wyniki nie zawierały; obciążające wyniki roku 2023 i IV kw. 2023 roku w wysokości -0,5 mln zł, w porównaniu z -0,6 mln zł w 2022 roku), finalne wyniki za IV kwartał 2023 roku nie odbiegają od wstępnych (pragniemy przypomnieć, że pominięcie kosztów wyceny programu motywacyjnego stanowi (oprócz pominięcia salda pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych) główną pozycję uzgadniającą pomiędzy raportowanymi oraz (preferowanymi przez nas do analizy) skorygowanymi zyskami Spółki). Oprócz wyceny programu motywacyjnego, istotny negatywny wpływ na poziom netto rachunku wyników za kwartał wywarła wycena kontraktów forward i ujemne różnice kursowe.

 

Zobacz także: Gwałtowne skoki akcji wielkich korporacji. O czym świadczą i jak reagować?

 

Reklama

Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej w 2023 roku uległy dalszej poprawie w ujęciu rok-do-roku (7,2 mln zł w porównaniu do 5,2 mln zł), głównie z uwagi na wyższy zysk netto, wzrost amortyzacji oraz uwolnienie gotówki z pozostałych należności (kontraktów forward i kaucji), częściowo kompensowane przez znaczące finansowanie zmiany stanu pozostałych aktywów.

Głównymi czynnikami stojącymi za danymi operacyjnymi Spółki za IV kw. 2023 roku oraz jej wyniki finansowe za ten okres były: (i) przebudowa cennika (podwyżki cen abonamentów dla kolejnych kohort klientów), (ii) przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek, (iii) pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24, (iv) coroczna promocja Black Friday, oraz (v) osłabienie się USD w stosunku do PLN.

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

 


 

Reklama

Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)!  Obserwuj FXMAG>>

 


Czytaj więcej

Artykuły związane z wyniki finansowe brand24