Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

wirtualne działki

Portal Cointelegraph poinformował o ogromnej popularności wirtualnych działek i innych aktywów będących przedmiotem obrotu w świecie metaverse. Użytkownicy Internetu coraz  chętniej zagłębiają się w tę rzeczywistość, a wirtualne przedmioty osiągają zawrotne ceny.

 

Rzeczywistość metaverse, czyli przestrzeń łącząca świat fizyczny z wirtualnym, cieszy się coraz większym zainteresowaniem użytkowników Internetu. Każde działanie w takim świecie (a raczej światach, gdyż każda platforma ma własny) ma swoje materialne skutki, toteż szczególnie ciekawym aspektem jest nabywanie i sprzedaż wirtualnych działek i innych aktywów. Obrót wirtualnymi przedmiotami to obecnie dynamicznie rozwijający się nowy rynek.

Dużą rolę na tym rynku odgrywają tokeny NFT, czyli cyfrowe „monety” cechujące się unikatowością. Mogą one reprezentować różnorodne aktywa.

Portal Cointelegraph zwrócił uwagę, że według danych DappRadar, w ubiegłym tygodniu cztery projekty metaverse oparte na technologii blockchain, przyniosły ponad 100 milionów dolarów ze sprzedaży tokenów NFT reprezentujących wirtualne nieruchomości. W raporcie poinformowano, że pomiędzy 22 a 28 listopada wzrosła aktywność na platformach The Sandbox, Decentraland, CryptoVoxels i Somnium Space. Obrót łącznie sięgnął 105,8 mln USD wśród 6000 użytkowników. Za największą część obrotu odpowiadała platforma Sandbox (86,56 mln USD). Obrót na platformie Decentraland wyniósł 15,53 mln USD, CryptoVoxels – 2,68 mln USD, a Somnium Space – 1,1 mln USD. Wszystkie wspomniane cztery projekty metaverse są oparte na blockchainie Ethereum, jednak przybywa także projektów opartych na innych blockchainach, jak np. Solana.

Reklama

23 listopada na platformie Decentraland miała miejsce sprzedaż gruntu składającego się ze 116 działek za 618 000 tokenów MANA, stanowiących równowartość 2,7 mln USD. W tym samym dniu na platformie Sandbox sprzedano luksusowy jacht o wartości 149 ETH, stanowiących równowartość ponad 666 000 USD.

DappRadar zwrócił uwagę, że „fala zainteresowania wirtualnymi światami, jak The Sandbox i Decentraland, rozpoczęła się, gdy Facebook zmienił markę na Meta.” Zainteresowanie Facebooka tym tematem skłoniło także inne korporacje, które dotychczas się tym nie zajmowały, do uwzględnienia w swych strategiach także zgłębiania tego obszaru.

Dodano również, iż „jest to zaledwie wierzchołek góry lodowej, który sprawia, że termin metaverse wejdzie do mainstreamu. Wirtualne światy niosą ogromny potencjał i dopiero zobaczymy pełny zakres wykorzystania tego obszaru.”

https://www.fxmag.pl/artykul/metaverse-rynek-ktorego-wartosc-moze-siegnac-biliona-dolarow

Czytaj więcej