Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Volvo

Kto by pomyślał, że jakieś dwadzieścia parę lat temu, z małej firmy dostarczającej książki, dziś powstanie taki gigant technologiczny. Jeff Bezos nie próżnuje, wchodzi do świata nowych technologii niczym burza. Na stronie Amazon Web Services, pojawił się komunikat o stworzeniu platformy „szablony blockchain”. To nie wszystko, Amazon uruchamia w USA nową usługę Key In-Car.

 

Blokchain na Amazonie

Amazon poszedł w ślady IBM, który już od dłuższego czasu oferuje takie narzędzie do tworzenia programów opartych o blockchain. Amazon poinformował o swojej usłudze w komunikacie na Amazon Web Services. Od teraz programiści i entuzjaści, będą mogli działać w chmurze AWS Cloud Formation i tworzyć własne programy oparte o dwa rodzaje technologii: Ethereum i Hyperledger Fabric. Jak podkreśla Amazon, programiści zaoszczędzą energię i czas na manualną konfigurację sieci. Amazon nie pobiera opłaty za korzystanie z szablonów, środki naliczane są wówczas gdy pobiera się zasoby potrzebne do uruchomienia aplikacji opartej o blockchain. W każdym razie, sfinalizowanie projektu wymaga wkładu.

 

Amazon wejdzie do auta

Innowacji według Amazona ciąg dalszy. Działająca już na terenie Szwecji i Norwegii usługa dostarczania przesyłek do samochodów marki Volvo, wkracza również do Stanów Zjednoczonych. Amazon będzie dostarczać zamówienia swoim klientom w ramach usługi Key In-Car. Nowy sposób będzie dostępny tylko dla właścicieli Volvo. Usługa proponowana przez Amazon, rozwija się już od roku, tyle że kurierzy mieli dostęp do mieszkań klientów, podczas ich nieobecności. Z usługi Key, korzystali klienci posiadający pakiet Amazon Prime. Działa to na zasadzie aplikacji mobilnej i zgody klienta na dostarczanie zamówień do domu. Od teraz klient, który połączy swoje konto z usługą Volvo On Call, podając lokalizację swojego samochodu, otrzyma zamówienie Amazona wprost do bagażnika. Dla wielu taka usługa może wydawać się nieco kontrowersyjna, jednak pamiętajmy, że działa ona za zgodą klienta.

Reklama

Peter Larsen, który czuwa nad rozwojem nowoczesnych form dostaw w Amazonie, stwierdził, że usługa Key In-Car, otwiera drogę do nowych, bezpiecznych i wygodnych form przesyłek do klientów Amazona. Program to także forma promocji dla Volvo, które już wcześniej pracowało nad tym rozwiązaniem technologicznym. Atifa Rafiq, szef działu IT Volvo, przekonał o partnerstwie z Amazonem, stwierdzając, że wspólnie działają dla dobra i wygody klientów.

 

Dobre informacje dla Amazona

Przez ubiegły miesiąc akcje Amazona notowały spadki. Koniec marca nie był najlepszym miesiącem dla giganta e-commerce, który rozpoczął nowy miesiąc (kwiecień) z ceną 1371,99 USD za akcję. Informacje o nowych rozwiązaniach technologicznych, zarówno szablonach blockchain i usłudze Key In-Car, wczoraj pozwoliły akcjom zyskać na wartości. Wczorajszą sesję Amazon zaczął na poziomie 1458 USD i zakończył ją na poziomie 1462 USD. Co prawda, nie jest to najlepszy okres dla AMZN, ale dobre informacje pomagają w jakimś stopniu zrekompensować straty. Jeśli rozwiązania okażą się trafione, to Jeff Bezos zyska jeszcze większa przewagę nad rynkowymi rywalami, choćby japońskim Rakutenem, czy chińskim Alibaba Group.

AMZN

FXMAG kryptowaluty amazon uruchamia szablon blockchain amazon jeff bezos blockchain volvo 1FXMAG kryptowaluty amazon uruchamia szablon blockchain amazon jeff bezos blockchain volvo 1

 

Czytaj więcej