Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Usługi hotelarskie

10 lipca 2023 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał decyzję środowiskową dla budowy lotniska i węzła kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Decyzja środowiskowa objęła m.in. terminal pasażerski, budynki i obiekty wspierające funkcjonowanie lotniska, wieżę kontroli ruchu lotniczego, drogi startowe i kołowania, płyty postojowe, węzeł kolejowy i drogowy, a także infrastrukturę towarzyszącą, np. hotele, budynki komercyjne oraz parkingi. Podstawą do wydania decyzji był liczący ok. 20 tys. stron wraz z załącznikami raport środowiskowy dla CPK, przekazany do RDOŚ w październiku 2022 r.

Od decyzji do RDOŚ wpłynęło szereg odwołań. Złożyły je m.in.: gmina Baranów, gmina Jaktorów, gmina Teresin, Towarzystwo Ochrony Przyrody, stowarzyszenie "Skreśleni przez CPK", Stowarzyszenie na Rzecz Miast-Ogrodów, spółka Bakoma oraz osoby prywatne. Wszystkie odwołania RDOŚ przekazał do GDOŚ celem przeprowadzenia postępowania odwoławczego.

GDOŚ kilkakrotnie przesuwał termin rozpatrzenia sprawy postępowania odwoławczego "ze względu na skomplikowany charakter sprawy": początkowo do 30 grudnia 2023 r., następnie do 30 marca 2024 r., do 30 czerwca 2024 r., wreszcie do 30 października 2024. Przy okazji przekładania terminów GDOŚ dwukrotnie wzywał inwestora do uzupełnienia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej i raportu środowiskowego.

Reklama

W ramach Programu CPK ma powstać m.in. centralne lotnisko, zlokalizowane pomiędzy Warszawą i Łodzią, oraz system kolei dużych prędkości. Nowy port lotniczy ma być przystosowany początkowo do obsługi 34 mln pasażerów rocznie i zaprojektowany w taki sposób, by w perspektywie długoterminowej mógł być elastycznie rozbudowywany, zgodnie z potrzebami i prognozami rozwoju rynku. Szacowany koszt inwestycji do 2032 r. wynosi 131,7 mld zł. (PAP)

Czytaj więcej