Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

transport z ukrainy

W 2021 transport drogowy towarów obsługiwał 98% polskiego eksportu (w ujęciu wartościowym) do Białorusi, 90% do Rosji i 88% do Ukrainy. W przypadku importu wskaźniki te były istotnie mniejsze i wyniosły odpowiednio: 59%, 12% i 47%

Dominacja transportu drogowego w obsłudze eksportu do Białorusi, Rosji i Ukrainy - 1Dominacja transportu drogowego w obsłudze eksportu do Białorusi, Rosji i Ukrainy - 1

Udział transportu koleją polskiego eksportu towarów do tych krajów miał marginalne znaczenie (między 0,4% a 6,3%) w 2021. Natomiast znacznie częściej transport koleją następował przy polskim imporcie i było to 52% w przypadku importu z Ukrainy, 37% - z Białorusi i 13% - z Rosji.

Przy dostarczaniu importu z Rosji znaczący był w 2021 udział transportu morskiego (54%) oraz rurociągowego (21%).

Mniejsza wymiana handlowa z tymi państwami w następstwie konfliktu w Ukrainie, wprowadzonych sankcji i możliwej odpowiedzi Rosji i Białorusi na ostatnie unijne sankcje dot. transportu morskiego i drogowego - ograniczy przychody branży transportowej.

Duże znaczenie Białorusi, Rosji i Ukrainy dla branży paliwowo-petrochemicznej, metalurgicznej i drzewnej

Reklama

Dominacja transportu drogowego w obsłudze eksportu do Białorusi, Rosji i Ukrainy - 2Dominacja transportu drogowego w obsłudze eksportu do Białorusi, Rosji i Ukrainy - 2

 

 

***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: Kwartalnik Eksportera Wojenna zawierucha, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk

Pobierz najnowszy Kwartalnika Eksportera

Czytaj więcej

Artykuły związane z transport z ukrainy