Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

tabor metro

Koncepcja budowy metra w Krakowie, choć jeszcze dekadę temu wydawała się odległym marzeniem, teraz nabiera realnych kształtów. Jak zauważył nowy Główny Architekt Miasta, projekty, które kiedyś wydawały się niemożliwe, są dziś w zasięgu ręki.

Wspomniał o takich inwestycjach jak linia średnicowa pod Łodzią czy tunel pod Świną w Świnoujściu, które dowodzą, że Polska jest gotowa na realizację dużych projektów infrastrukturalnych.

Sepioł porównał sytuację Krakowa z innymi europejskimi miastami, podając przykład francuskiej Tuluzy, która, będąc mniejsza od Krakowa, planuje otworzyć trzecią linię metra w 2028 roku.

Stwierdził, że budowa metra w Krakowie to nie jest "lot na Księżyc" i że miasto ma bardzo korzystne warunki geologiczne, co sprawia, że inwestycja będzie o połowę tańsza niż w Warszawie.

„Od lat byłem zwolennikiem budowy metra. Myślę, że trochę nie doceniamy skali rozwoju naszego kraju” – powiedział PAP nowy Główny Architekt Miasta.

„Metro w Krakowie to nie lot na Księżyc” – zaznaczył nowy główny architekt.

 

Reklama

>> zobacz też:  Ponad pół miliona darowizn na konto PiS. O co chodzi?

 

Plan budowy metra w Krakowie

Prezydent Krakowa, Aleksander Miszalski, podczas sesji rady miasta, zapowiedział przyspieszenie działań związanych z budową metra, na które mieszkańcy wyrazili zgodę w referendum w 2014 roku.

Pierwszy etap budowy obejmuje odcinek o długości około 6 km, łączący rondo Młyńskie z ulicą Piastowską.

Dokumentacja projektowa oraz decyzje środowiskowe mają być gotowe do końca 2025 roku.

Docelowo linia ma mieć 26 km długości, a jej koszt szacowany jest na 13 mld zł, z czego pierwszy odcinek ma kosztować około 3 mld zł.

Reklama

Budowa metra w Krakowie to ambitny projekt, który ma na celu usprawnienie komunikacji w mieście i podniesienie jakości życia mieszkańców.

Dzięki korzystnym warunkom geologicznym oraz wsparciu finansowemu ze strony budżetu państwa, środków unijnych i miasta, projekt ten ma szansę zostać zrealizowany szybciej i taniej niż podobne inwestycje w innych europejskich miastach.

 

„Metro krakowskie będzie przynajmniej o połowę tańsze od metra warszawskiego. A my zejdziemy poniżej warstw archeologicznych” – powiedział Sepioł.

 

>> Czytaj także: Warszawskie hotele z potężnymi zyskami. Turystyka w Polsce kwitnie na nowo

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z tabor metro