Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Sapin II

W 2016 roku francuski regulator rynków finansowych AMF (Autorité des Marchés Financiers) wydał zakaz reklamowania usług brokerom rynku Forex i opcji binarnych. W marcu tego roku AMF poszerzył nową regulację o zakaz sponsoringu, stanowiący ważny element marketingowy podmiotów. Jak podaje Finance Magnates, powyższe regulacje francuskiego regulatora nie dotyczą brokerów działających w modelu MTF (Multilateral Trading Facility).

 

Chodzi o transparentność

AMF podjął kroki przeciwko działaniom marketingowym brokerów Forex i opcji binarnych głównie ze względów bezpieczeństwa i zmniejszenia ryzyka. Zakaz wydany przez AMF jest też zgodny z francuską reformą Sapin II (przeciwdziałającą korupcji we francuskich firmach). Regulacja dotycząca zakazu reklamowania obejmuje wszystkie środki masowego przekazu. Jak się jednak okazuje (według Finance Magnates) występuje pewne odstępstwo od regulacji. Zakaz reklamowania miałby nie obejmować brokerów działających w modelu MTF. Potwierdzeniem tego jest działalność jednego z brokerów działających na terenie Francji.

Brokerzy MTF (Multilateral Trading Facility) choć rzadko spotykani na rynku, oferują usługi wysoko transparentne. Stąd też, AMF zgadza się na reklamę tego typu brokerów we Francji. Zakaz wprowadzony w zeszłym roku miał m.in. zapobiec podejmowaniu wysokiego ryzyka przez klientów, skuszonych chwytliwą reklamą, która nie miała przełożenia na rzeczywisty trading. Interpretacja prawna zakazu AMF pozwoliła na znalezienie odstępstwa w przypadku tych działających w modelu MTF.  

 

Źródło: Finance Magnates

Czytaj więcej

Artykuły związane z Sapin II