Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

rodzina monet

Wydawnictwo Muza opublikowało wyniki finansowe, chwaląc się pobiciem rekordu sprzed ponad dekady. Za wzrost odpowiada w szczególności jeden tytuł, ukazujący się w kilku częściach. Czy to oznacza, że Polacy masowo ruszyli do księgarni? 

 

  • W II kwartale wyniki sprzedaży wydawnictwa Muza wzrosły o 166% względem analogicznego okresu 2022 r.
  • Młodzi ludzie istotnie zmieniają rynek wydawniczy, co pociąga za sobą nowe trendy. 
  • W ostatnim roku sprzedaż wspierana była hitowym wydaniem powieści dla nastolatek.

 

Reklama

 

Wydawnictwo Muza z rekordowymi wynikami 

W II kwartale 2023 r. Muza pochwaliła się prawie 5,3 mln zł zysku, co jest najlepszym wynikiem w historii. W analizowanym okresie sprzedaż wyniosła 21,3 mln zł, a więc o 166% więcej niż w roku ubiegłym i spora odskocznia od przeciętnych rezultatów, które plasowały się średnio na poziomie ok. 1 mln zł.  

Według danych za I półrocze zysk netto wyniósł 7,77 mln zł względem 451 tys. zł odnotowanych w porównywalnym okresie poprzedniego roku. 

Kurs akcji dynamicznie rośnie od początku roku. Należy jednak wspomnieć o ograniczonej płynności, notowania wspierane były przez duże zakupy insiderskie.

 

Zobacz również: Podatek Belki będzie rekordowy. Polacy go nie chcą, eksperci domagają się zmiany

Reklama

 

Notowania spółki Muza na tle indeksu WIG

 grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: TradingView

 

Z czego wynikają historyczne rezultaty?

Mocny wzrost przychodów, a w efekcie lepsze wyniki finansowe to zasługa m.in. bestsellerowego cyklu “Rodzina Monet” autorstwa Weroniki Marczak. Tytuł pomógł zapewnić wysokie wyniki, w 2022 r. ukazał się nakładem wydawnictwa You&Ya, imprintu wydawnictwa Muza. To zdecydowany hit, każda z części sprzedaje się w rekordowym nakładzie. Można śmiało nazwać go fenomenem na polskim rynku. 

Powieść początkowo ukazała się na portalu Wattpad, gdzie od 2019 r. do lutego 2023 r. została wyświetlona 4,8 mln razy. Po tym, jak została wydana w wersji papierowej, stała się absolutnym bestsellerem. Pomimo że zapewniła wysokie wpływy, wynik w rzeczywistości może być jednak trudny do powtórzenia w kolejnych latach.

Reklama

 

Zobacz również: Koszty wynajmu mieszkania - w tych miastach to już prawie połowa przeciętnej pensji

 

Wydawnictwo Muza postawiło na rozwój kategorii young adult oraz new adult. Ta cieszy się ostatnio wysokim zainteresowaniem na rynku. Oprócz You&Ya stworzono także markę wydawniczą Och Book (self-publishing). 

W przeprowadzonym w 2022 r. badaniu Biblioteki Narodowej rynek podlega w ostatnim czasie istotnym zmianom. W przedziale wiekowym 15-17 lat aż 72% badanych osób zadeklarowało się czytelnikami. Względem roku poprzedniego to wzrost aż o 12%. Jeśli chodzi o dorosłych, mianem czytelników określiło siebie 34% badanych. Duży wpływ na wyniki ma wzrost znaczenia kategorii New Adult na rynku wydawniczym. W przypadku wielu wydań nawet samo umieszczenie nazwy tej kategorii pozytywnie wpływa na zainteresowanie tytułem przez konsumentów.

 

Zobacz również: Ukryte działania NBP - ostrzega analityk. “Jak długo tak będzie? Do wyborów?” Co z kursem złotego (PLN)?

 

Reklama

 grafika numer 2 grafika numer 2

Źródło: Biblioteka Narodowa 

 


Drogi Czytelniku!
Zapraszamy do wzięcia udziału w 21 edycji Ogólnopolskiego Badania Inwestorów (OBI) przeprowadzanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych (SII). Wypełniając ankietę prosimy - nie zapomnij o FXMAG.pl!

WEŹ UDZIAŁ W BADANIU


 

Czytaj więcej

Artykuły związane z rodzina monet