Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

praca w norwegii przez polskie agencje

Osoba, która chce mieszkać i pracować w danym kraju powinna zarejestrować się w specjalnej ewidencji prowadzonej przed państwo na terytorium, którego przebywa. Nie inaczej jest w Norwegii – w kontaktach ze swoimi obywatelami i cudzoziemcami, którzy chcą pracować i mieszkać w tym skandynawskim kraju, wszystkie instytucje korzystają z numeru personalnego (W Polsce taką funkcję pełni zazwyczaj numer PESEL). Dzięki niemu załatwimy szereg formalności, jak na przykład konto bankowe, na które będzie wypływać nasze wynagrodzenie, zwrot nadpłaty podatku i wiele innych, niezbędnych do codziennego funkcjonowania spraw. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby móc korzystać ze wszystkich wspomnianych ułatwień?

 

Rejestracja pobytu

Na podstawie umów, jakie zawarto pomiędzy Norwegią a Unią Europejską, obywatel Polski może swobodnie przebywać na terytorium tego kraju przez okres trzech miesięcy – po upływie tego okresu powinien się zarejestrować (oczywiście może to zrobić również wcześniej) w Urzędzie ds. Cudzoziemców (UDI). Można to zrobić, wypełniając wniosek, dostępny na stronie internetowej tej instytucji, a następnie udając się na spotkanie w najbliższej jej placówce.

Zarejestrować nasz pobyt możemy również na posterunku policji lub w Centrum Obsługi Pracowników Zagranicznych

We wszystkich przypadkach musimy pamiętać, żeby zabrać ze sobą umowę o pracę i paszport – jeśli nie mamy ważnego dokumentu potwierdzającego nasze zatrudnienie, powinniśmy wpisać się jako osoba poszukująca pracy – otrzymamy sześciomiesięczne pozwolenie, które umożliwi nam znalezienie pracy.

Reklama

 

Nordiqa.com

Czytaj więcej

Artykuły związane z praca w norwegii przez polskie agencje