Import mebli do Hiszpanii zanotował w latach 2018-2019 średni wzrost 2,8% rocznie do ponad 4,1 mld EUR. Natomiast w 2020 nastąpił spadek importu mebli o 10,9% r/r wskutek pandemii COVID-19. Sytuacja zmieniła się w 2021 r., kiedy hiszpański import mebli imponująco zwiększył się w skali roku aż o 27,3% do prawie 4,7 mld EUR.
W strukturze hiszpańskiego importu mebli najwyższą pozycję zajmują Chiny z udziałem wynoszącym 38,5%. Meble importowane z Polski o wartości 261,8 mln EUR stanowiły w 2021 r. 5,6% importu mebli do Hiszpanii, co dało Polsce 5. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku. Znaczące było tempo wzrostu hiszpańskiego importu mebli z Polski (18,5% r/r).
Wielkość rynku
W latach 2018-2019 rynek mebli w Hiszpanii rósł średnio o 1,3% rocznie. Pandemia COVID-19 przyniosła ponad dwukrotne zwiększenie tempa wzrostu wzrost tego rynku do średnio 3,1% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020-2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika nieznacznie osłabi się do 3,0% rocznie (CAGR 2022-2026).
Segment mebli do salonu, którego sprzedaż w 2022 r. w Hiszpanii jest przewidywana na 2,5 mld EUR, stanowi 29,7% całkowitej sprzedaży branży.
W 2022 r. mieszkaniec Hiszpanii wyda szacunkowo na meble średnio ponad 176 EUR. Prognozowany jest istotny wzrost tej kwoty do nieco powyżej 214 EUR w 2026 r.
Według szacunków Statisty, w 2022 r. 11% przychodów ze sprzedaży mebli w Hiszpanii pochodzi ze sklepów online. Prognozowany jest istotny wzrost tego udziału do 18% w 2025 r. Wciąż będzie to jednak najniższy poziom spośród 10 analizowanych krajów.
**Materiał pochodzi z raportu PKO BP: BRANŻA MEBLARSKA Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026r., którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: