Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

pointpack zabka

Opinia: Negatywnie z uwagi na wyraźnie niższe EBITDA i zysk netto od naszych prognoz głównie z powodu na wyższe wynagrodzenia, wzrost wolumenów o 29% r/r był trochę lepszy od naszych oczekiwań.

Ogólnie postrzegamy raportowane wyniki Pointpacku za 2Q22 negatywnie ze względu na słabsze zaraportowane EBITDA i zysk netto od naszych oczekiwań (odpowiednio o -19% i -33%). Różnica do naszych prognozy byłą głównie spowodowana wyższymi wynagrodzeniami (były wyższe o PLN 0.4m od naszych założeń, co tłumaczy większość różnicy). Naszym zdaniem głównym elementem wzrostu wynagrodzeń była zmiana w zatrudnieniu najprawdopodobniej związana z konsolidacją P2A (51 etatów na koniec 2Q22 vs. 40 na koniec 1Q22) i jej większy wpływ na poziom wynagrodzeń niż zakładaliśmy, a nie stałe elementy wynagrodzeń jak w 1Q22. Postrzegamy skalę wzrostu wynagrodzeń negatywie, nawet pomimo faktu, że są najprawdopodobniej głównie związane z P2A (kontrakt P2A przyniesie zyski w dłuższym terminie, chociaż w kolejnych miesiącach powinien wywierać presję na wyniki).

Oceniamy poprawę dynamiki wolumenów do +29% r/r w 2Q22 z +11% r/r w 1Q22 (pośrednio negatywnie dotkniętego skutkami rosyjskiej inwazji na Ukrainę) jako pozytywny znak i wskazujemy, że same wolumeny były trochę lepsze niż zakładaliśmy po publikacji szacunkowych przychodów za 2Q22E.

 

Wolumeny przesyłek. Pointpack zaraportował wzrost wolumenu paczek w 2Q22 na poziomie +29% r/r i +30% k/k, do poziomu 6.6m paczek. W komentarzu Pointpack wskazał, że jedna siec punktów PUDO zakończyła współpracę po zmianach regulacyjnych, a druga ograniczyła jej zakres (sieci nie zostały konkretnie wskazane z nazw), co jednak według spółki nie miało istotnego wpływu na wolumeny.

Reklama

 

P2A. W 2Q22 Pointpack rozpoczął konsolidację P2A (w którym ma 51%), tj. swojej ostatniej akwizycji, która realizuje dla Poczty Polskiej kontrakt na dostawę automatów pocztowych. W komentarzy spółka zasygnalizowała, że w kolejnych miesiącach wyniki mogą być pod presją kontraktu z PP, choć w długim terminie powinien on mieć pozytywny wpływ na wyniki.

 

Przychody. Przychody w 2Q22 wyniosły PLN 14.93m (+24% r/r, +22% k/k) i były zgodne z raportowanymi przez spółkę wstępnymi wynikami ze sprzedaży, wynoszącymi PLN 14.91m. W przychodach 2Q22 nie zostały rozpoznane żadne przychodów ze sprzedaży towarów (vs. PLN 0.6m z zerową marżą w 1Q22).

 

EBITDA. 2Q22 EBITDA wyniosła PLN 1.76m (-8% r/r, +13% k/k) i była 19% poniżej naszej prognozy PLN 2.16m, co oceniamy negatywnie. Ponownie kluczowym elementem kosztów był wzrost wynagrodzeń do PLN -1.42m (vs. PLN -0.94m w 1Q22 i PLN -0.51m w 2Q22), podczas gdy my zakładaliśmy PLN około 1.0m. Wskazujemy, że wzrost wynagrodzeń k/k był głównie spowodowany wzrostem zatrudnienia, a nie stałymi elementami kosztów (tj. kosztami wynagrodzeń zarządu, które były porównywalne k/k, choć wyższe r/r). Pozostałe koszty były blisko oczekiwań.

Reklama

 

EBIT. EBIT wyniósł PLN 1.37m (-23% r/r, płasko k/k).

 

Zysk netto. Wynik netto wyniósł PLN 1.06m (-29% r/r, -4% k/k) i był poniżej oczekiwanych przez nas PLN 1.58m. W 2Q22 Pointpack rozpoznał PLN -0.06m straty przypisanej mniejszościom P2A.

 

Środki pieniężne netto. Na dzień 30 czerwca 2022, stan środków pieniężnych netto wyniósł PLN 3.1m. Wskaźnik DN/EBITDA znalazł się na poziomie -0.4x.

Reklama

 

Przepływy pieniężne. W 2Q22 przepływy operacyjne netto wyniosły PLN -6.23m (w porównaniu do PLN -3.87m rok temu) z uwagi na istotne zapotrzebowanie na kapitał obrotowy w kontrakcie P2A.

 

CAPEX. Wydatki inwestycyjne w 2Q22 wyniosły PLN 1.3m, co jest mniej więcej zgodne z planami spółki innymi niż P2A.

 

Pointpack: Omówienie wyników za 2Q22 - 1Pointpack: Omówienie wyników za 2Q22 - 1

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z pointpack zabka