Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

pointpack śledzenie

Pointpack opublikuje wyniki za 2Q22E w dniu 16 sierpnia 2022.

Opinia: Oczekujemy raczej neutralnego kwartału od Pointpacku z dynamikami r/r bliskimi do oczekiwań bazujących głównie na poprzednich okresach (a nie na potencjalne spółki). Naszym zdaniem miejsce do zaskoczeń w wynikach jest ograniczone, gdyż spółka opublikowała już szacunek przychodów na poziomie PLN 14.9m (+23% r/r), zwłaszcza biorąc pod uwagę wzrost bazy kosztowej z poprzedniego kwartału. Przypominamy, że w zależności od harmonogramu kontraktu P2A z Pocztą Polska kolejne kwartały wynikowo mogą przynieść istotne zmiany w porównaniu do poprzednich 4 kwartałów.

Sieć punktów PUDO. Prezes spółki w wywiadzie dla PAP opublikowanym 30 czerwca 2022 poinformował, że sieć punktów PUDO spółki utrzymuje się na poziomie około 17k punktów, czyli była praktycznie stała w stosunku do rozmiaru sieci pod koniec stycznia 2022, co postrzegany rozczarowująco. Niemniej jednak naszym zdaniem realne jest osiągniecie 20k punktów do końca roku.

Projekt P2A. Nie zakładamy żadnego wpływu zaangażowania się przez Pointpack w P2A na wyniki 2Q22E.

Przychody. Pointpack opublikował już szacunek przychodów za 2Q22E na poziomie PLN 14.9m (+23% r/r, +22% q/q), który oceniamy neutralnie. Pointpack nie komentuje składowych przychodów, tj. ile przychodów jest przypisanych podstawowej działalności (obsłudze paczek), ile pilotażowemu programowy automatów z zerową marżą (zakładamy podobną wielkość przychodów jak w 1Q22, tj. PLN 0.6m), a ile jest przypisanych do dodatkowych przychodów (w tym do kontraktu z Philip Morris w poprzednich kwartałach). Łącznie, szacujemy, że podstawowy biznes miał podobną dynamikę przychodów jak łączne przychody w 2Q22E. To implikuję poprawę dynamiki przychodów w porównaniu do 1Q22 (w którym był widoczny negatywny wpływ rosyjskiej inwazji na wolumeny e-commerce), która była zgodna z naszymi oczekiwaniami. Jednakże, tempo wzrostu dalej pozostaje wyraźnie poniżej przyrostu ilości punktów PUDO

Reklama

EBITDA. Zakładamy, że podwyższona baza kosztowa z 1Q22 (głównie w obszarze wynagrodzeń) będzie również widoczna w 2Q22E, co wpłynie na wolniejszą dynamikę EBITDA niż w przypadku przychodów. Prognozujemy 2Q22E EBITDA na poziomie PLN 2.2m (+13% r/r i 395% k/k).

Zysk netto. Prognozujemy zysk netto w 2Q22E na poziomie PLN 1.6m (+6% r/r i +43% k/k).

Pointpack: Prognoza wyników za 2Q22E - 1Pointpack: Prognoza wyników za 2Q22E - 1

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z pointpack śledzenie