Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

pointpack jak odebrać

Pointpack opublikuje wyniki za 2Q22E w dniu 14 listopada 2022.

 

Opinia: W związku z opóźnieniami w rozpoznawaniu przychodów z projektu P2A dla Poczty Polskiej w porównaniu do naszych wcześniejszych oczekiwań (zgodnie z ostatnim komentarzem zarządu spółki) i dalszym zwiększaniem bazy kosztowej (głównie wynagrodzeń poprzez zatrudnianie nowych osób), spodziewamy się, że Pointpack istotnie rozczaruje rynek wynikami za 3Q22E, efektywnie niemal zerując wynik netto w kwartale. Chociaż uważamy to za tymczasowy problem przed rozpoznaniem relatywnie wysokiego wyniku w 2023E (głównie z dostaw automatów dla Poczty Polskiej w ramach umowy P2A), naszym zdaniem prognozowane wyniki za 3Q22E podtrzymają negatywny sentyment do spółki przez jeszcze dłużej.

 

Sieć punktów PUDO. Podczas spotkania ze spółką w ramach konferencji #GPWInnovationDay (współorganizowanej przez IPOPEMĘ) w dniu 21 października 2022 prezes spółki skomentował, że obecna ilość punktów PUDO w sieci Pointpacku wynosi 16.2k punktów (w porównaniu do około 17k według wywiadu opublikowanego przez PAP 30 czerwca 2022). Biorąc pod uwagę wypowiedź prezesa za mniej prawdopodobne uznajemy obecnie szanse na osiągniecie przez spółkę progu 20k punktów w sieci na koniec 2022E. W odniesieniu do wolumenów, na konferencji prezes skomentował, że wolumeny 3Q22E mogły być rekordowe.

Reklama

 

Projekt P2A. Również podczas konferencji #GPWInnovationDay prezes skomentował, że spodziewa się rozpoznania znaczącej części umowy P2A z Pocztą Polską w 2023E (z być może małym wpływem w 4Q22E). Stąd w 3Q22E zakładamy tylko minimalną kontrybucję do przychodów. W naszym ostatnim raporcie zakładaliśmy rozpoznanie istotnej części przychodów z dostaw sprzętu w 2H22e (w tym PLN 15m w 3Q22E), co stwarza ryzyko do realizacji naszych prognoz na cały 2022E, jednak nie zmienia istotnie szacowanych przez nasz przychodów z całego projektu.

 

Przychody. Pointpack opublikował już szacunek przychodów za 3Q22E na poziomie PLN 15.2m (+25% r/r, +1% k/k), który oceniamy neutralnie, jako zbieżny z trendem w poprzednim kwartale. Pointpack nie komentuje składowych przychodów, tj. ile przychodów jest przypisanych podstawowej działalności (obsłudze paczek), ile pilotażowemu programowy automatów z zerową marżą (zakładamy PLN 0.1m w 3Q22E), a ile jest przypisanych do dodatkowych przychodów. Łącznie, szacujemy, że podstawowy biznes miał podobną dynamikę przychodów jak łączne przychody w 3Q22E. To implikuję poprawę dynamiki przychodów w porównaniu do 1Q22 (w którym był widoczny negatywny wpływ rosyjskiej inwazji na wolumeny e-commerce). Zwracamy uwagę, że tempo wzrostu r/r przychodów zbliżył się do tempa wzrost sieci punktów PUDO (w poprzednich kwartałach było istotnie poniżej, głównie z uwagi na wypłaszczeni tempa wzrostu sieci), co mimo wszystko dalej z biznesowego punktu widzenia uważamy za rozczarowujące.

 

EBITDA. Bez istotnych przychodów z projektu dla Poczty Polskiej i z istotnym wzrostem bazy kosztowej (głównie w wynagrodzeniach) prognozujemy spadek EBITDA to tylko PLN 0.6m (vs. PLN 1.8m w poprzednim kwartale i PLN 1.9m rok temu).

Reklama

 

Zysk netto. Prognozujemy symboliczny zysk netto w 3Q22E na poziomie PLN 0.1m (-96% r/r i -93% k/k) ze względu na niższa EBITDA oraz dodatkowo rozpoznanie kosztów finansowania umowy z P2A (zakładamy PLN -0.2m).

 

Pointpack: Prognoza wyników za 3Q22E [GPWPA 3.0] - 1Pointpack: Prognoza wyników za 3Q22E [GPWPA 3.0] - 1

 

 

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z pointpack jak odebrać