Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

PMI definicja

PMI (ang. Purchasing Managers' Index) to wskaźnik, który służy do oceny koniunktury w sektorze produkcji. PMI jest obliczany na podstawie ankiety przeprowadzanej wśród kierowników zakupów w firmach produkcyjnych. Ankieta pyta o takie elementy jak: poziom zamówień, produkcja, zapasy, zatrudnienie oraz ceny. Odpowiedzi są skalowane od 0 do 100.

Wartość PMI poniżej 50 wskazuje na spadek aktywności w sektorze produkcji, natomiast wartość powyżej 50 oznacza wzrost aktywności. Wartość PMI bliska 50 oznacza, że aktywność w sektorze produkcji jest stabilna.

PMI jest ważnym wskaźnikiem, ponieważ pozwala na szybką ocenę sytuacji w sektorze produkcji. PMI jest publikowane co miesiąc i jest szeroko używane przez analityków finansowych, inwestorów oraz rządy w celu oceny kondycji gospodarki. PMI jest również ważnym narzędziem prognostycznym

Artykuły związane z PMI definicja