Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Platforma mody online

Wszystko po to aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom klientów oraz dynamicznym trendom w e-commerce. Podczas konferencji prasowej w Berlinie firma zaprezentowała plany rozbudowy swojej oferty, w tym ekspansję w kategoriach związanych z aktywnym trybem życia i odzieżą dziecięcą, a także ofertę dla marek odzieżowych, dostarczając im infrastrukturę logistyczną i systemy operacyjne.

 

Zobacz również: Nowe rekordy akcji giganta! Fala wysokich rekomendacji - potencjał wzrostu kursu spółki o 25%

 

Firma zaprezentowała plany rozbudowy swojej oferty

Zalando, niemiecki gigant e-commerce, ogłosił nową strategię, która ma na celu poszerzenie swojego wpływu na europejski rynek odzieżowy i lifestyle’owy. Przekraczając granice mody i urody, firma chce wkroczyć w kategorie bardziej związane z stylem życia, jednocześnie zwiększając atrakcyjność swojej platformy poprzez ofertę rozrywki i inspiracji.

Nowa strategia została zaprezentowana podczas konferencji prasowej w Berlinie, gdzie podkreślono również plany oferowania markom modowym infrastruktury logistycznej, systemów operacyjnych i rozwiązań oprogramowania.

Reklama

 

Zobacz również: Kim jest January Ciszewski? Jego wehikuł inwestycyjny idzie na główny rynek GPW

 

Słabe wyniki 2023, duży potencjał na lata do przodu

Mimo słabych wyników sprzedaży w 2023 roku, Zalando zapowiedział perspektywy średniego jednocyfrowego wzrostu w nadchodzących latach, co przełożyło się na wzrost wartości akcji na giełdzie niemieckiej nawet o 14 procent. Ogłoszone wyniki finansowe wykazały spadek obrotów o 1,9 procent do 10,1 miliarda euro, a wartość brutto sprzedanego towaru (GMV) zmniejszyła się o 1,1 procent do 14,6 miliarda euro. W czwartym kwartale obroty spadły o 3,5 procent, a wartość GMV o 2,6 procent.

Podczas sesji Q&A, dyrektor finansowy Sandra Dembeck stwierdziła, że "rok zaczął się tak, jak się skończył", ale dodatkowo zaznaczyła, że "początek sezonu wiosennego był bardzo pozytywny i kontynuował się w marcu" . Wiceprezesi, Robert Gentz i David Schneider, odpowiadając na pytania dotyczące konkurencji ze strony chińskich graczy online, takich jak Shein i Temu, podkreślili zaufanie do przyszłości mody opartej na markach oraz zapowiedzieli dalszy rozwój w segmencie luksusowym.

Nowa strategia Zalando ma na celu zwiększenie obecności młodszych klientów poprzez personalizowane treści i doradztwo wspomagane sztuczną inteligencją. Firma planuje również ekspansję w obszarze B2B, oferując swoją infrastrukturę logistyczną i rozwiązania oprogramowania markom chcącym wejść na rynek europejski.

Wspierana nową strategią, Zalando dąży do osiągnięcia wzrostu rocznego GMV i obrotu w wysokości 5-10 procent do 2028 roku. Pomimo wyzwań związanych z rynkiem, firma jest optymistycznie nastawiona do przyszłości i wierzy w swoją zdolność do dalszego wzrostu na europejskim rynku mody.

Reklama

 

Zobacz również: Rekordowe dywidendy spółek giełdowych w 2023. Prognozy dla wypłat zysków na 2024

 

Kurs akcji Zalando +20,71% w górę

Ogłoszenia znacząco wpłynęły na notowania akcji Zalando. Po prezentacji nowej strategii oraz prognoz dotyczących wzrostu, kurs akcji firmy wzrósł o blisko 20 procent w dniu wczorajszym. Ten znaczący wzrost cen akcji odzwierciedla pozytywną reakcję rynku na zapowiedzi firmy dotyczące dalszego rozwoju i ekspansji na rynku europejskim. Odbicie na giełdzie stanowi wyraźny sygnał wiary inwestorów w potencjał rozwojowy Zalando oraz w skuteczność nowych strategii prowadzonych przez firmę.

 

 grafika numer 1 grafika numer 1

 

Po ile są akcje Zalando? 

Reklama

Cena akcji Zalando ZLND wynosi obecnie 21,94 EUR, co w przełożeniu po aktualnym kursie EUR/PLN wynosi 94.18 PLN.

 

 grafika numer 2

 


 

Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)! Obserwuj FXMAG>>

Reklama

 


 

Czytaj więcej

Artykuły związane z Platforma mody online