Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

partner auto sales

Grupa Auto Partner, jeden z największych na rynku polskim dystrybutorów części samochodowych, osiągnąła rekordowy poziom przychodów ze sprzedaży wynoszący 2,83 mld zł, co oznacza wzrost o 25,3% rok do roku. Dwucyfrowy wzrost Grupa wypracowała także w przypadku zysku netto – zwiększył się on o 11,4% do blisko 207,3 mln zł, co również jest najlepszym wynikiem w historii. Po raz kolejny Auto Partner mocno zwiększył także eksport (+36,3% r/r), dzięki czemu w 2022 r. osiągnął blisko połowę swoich przychodów ze sprzedaży zagranicznej.

W 2022 r. Auto Partner istotnie umocnił swoją pozycję zarówno na rynku krajowym, jak i poza Polską, gdzie Grupa realizuje sprzedaż łącznie na 30 rynkach. W Polsce osiągnięte przychody Grupy zwiększyły się o ponad 16% r/r do blisko 1,43 mld zł (ok. 50,3% całości przychodów). Z kolei eksport wzrósł o 36,3% r/r, co pozwoliło na przekroczenie po raz pierwszy w historii granicy 1,4 mld zł (ok. 49,7% całości przychodów).

Po rekordowym 2021 r. postanowiliśmy zawiesić poprzeczkę jeszcze wyżej. W efekcie, dziś możemy zaprezentować wyniki znacznie poprawiające ubiegłoroczne dokonania. Prowadzonemu przez Auto Partner biznesowi nadal sprzyjają warunki zewnętrzne, m.in. ciągle duży popyt na części samochodowe – zarówno w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju. Spodziewając się utrzymania dobrej koniunktury postanowiliśmy zintensyfikować nasze działania w 2022 r. i podjęliśmy kilka kluczowych dla naszej działalności decyzji. Przede wszystkim mocno zwiększyliśmy nasze zaangażowanie na zagranicznych rynkach, które w 2022 r. stanowiły blisko 50% naszych przychodów. Nadal widzimy spore możliwości wzrostu na nowych rynkach, dlatego nie planujemy schodzić z obranego kursu i w kolejnych latach zamierzamy rosnąć poza granicami kraju. Dodatkowo rozszerzyliśmy asortyment oraz lepiej go dopasowaliśmy do potrzeb klientów z różnych segmentów cenowych – mówi Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner S.A. Grupa nadal trzymuje relatywnie niskie zadłużenie – wskaźnik dług netto/EBITDA znajduje się na poziomie 1,4.

 

Zwiększenie sieci dystrybucji i powierzchni

Reklama

Auto Partner nadal rozwja sieci dystrybucji w Polsce. W 2022 r. Auto Partner otworzył 8 nowych filii w Polsce i w efecie łączna ich liczba wynosi 114. Grupa rośnie także w obszarze powierzchni magazynowej, która obecnie przekracza 139 tys. mkw. Pod koniec 2022 r. uruchomione zostało również trzecie centrum dystrybucyjne – po centrali w Bieruniu oraz centrum dystrybucyjnym w Pruszkowie, swoją działalność rozpoczął HUB Poznań.

To duży krok w rozwoju Grupy. Nasza inwestycja w Poznaniu ma przede wszystkim usprawnić procesy logistyczne związane z zaopatrywaniem filii z północno-zachodniej części kraju. HUB Poznań ma blisko 14 tys. m2 powierzchni magazynowej i docelowo będzie stanowić miejsce pracy dla 250 osób. W kwestii rozwoju i zwiększania powierzchni należy także dodać, że na początku 2023 r. podpisaliśmy umowę mającą na celu wynajęcie kolejnych 30 tys. m2 powierzchni komercyjnej, tym razem w Zgorzelcu. Obecność tuż przy granicy z Niemcami i bliskiej odległości od Czech ma nam ułatwić zintensyfikowanie działalności poza granicami Polski – podkreśla Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner S.A.

WYBRANE DANE FINANSOWE PO 2022 ROKU

w tys. zł

2022

2021

Zmiana%

Przychody ze sprzedaży

2 834 701

2 262 018

25,3%

Sprzedaż w Polsce

1 425 116

1 227 550

16,1%

Sprzedaż zagraniczna

1 409 585

1 034 468

36,3%

Zysk brutto ze sprzedaży

847 012

657 614

28,8%

Rentowność brutto na sprzedaży

29,9%

29,1%

0,81 p.p.

EBITDA

314 218

265 187

18,5%

Rentowność EBITDA

11,1%

11,7%

-0,64 p.p.

EBIT

281 369

239 010

17,7%

Rentowność EBIT

9,9%

10,6%

-0,64 p.p.

Zysk netto

207 268

186 024

11,4%

Rentowność netto

7,3%

8,2%

-0,91 p.p.

Czytaj więcej