Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

ocado

Przychody detaliczne Ocado Group Plc wzrosły w drugim kwartale o ponad 40%, a głównym motorem napędowym był wzrost sprzedaży internetowej. W Wielkiej Brytanii w wyniku blokady spowodowanej COVID-19 jeszcze bardziej modne stały się zakupy z domu.

Spółka zawiesiła prognozę finansową na ten rok, mówiąc, że niepewność związana z pandemią uniemożliwiła prognozowanie krótkoterminowych trendów sprzedaży. Zysk w drugim kwartale był wyższy od 10% wzrostu w pierwszym kwartale. Cena akcji wzrosła aż o 3,9% we wtorek w Londynie, a w samym 2020 roku wartość spółki urosła o 35% , dając kapitalizacje w wysokości 12,3 miliona funtów.

Ocado zwiększyło swoje moce produkcyjne w odpowiedzi na gospodarczy lockdown, w miarę jak klienci obawiają się wyjść z domu do supermarketu. Na początku kwarantanny firma miała trudności z zaspokojeniem popytu, co doprowadziło do wydłużenia czasu oczekiwania na zamówienie, podczas gdy więksi producenci artykułów spożywczych, tacy jak Tesco Plc, byli w stanie łatwiej skalować się w sieci. Spółka zapewnia, że zwiększy nakłady inwestycyjne i dowiezie znacznie lepsze wyniki finansowe w kolejnych kwartałach.

Problemy firmy z obsługą klientów są także widoczne na ich stronie internetowej. Serwery nie wytrzymują obciążenia, a niezalogowani klienci otrzymują taki o to komunikat.

 

Reklama

 grafika numer 1 grafika numer 1

Planowane inwestycje zakładają rozrost infrastruktury, zarówno magazynowej, w której składowane i dostarczane jest jedzenie, ale także dofinansowanie marketingu oraz wzmocnienie Ocado od strony IT.

Ocado zaliczyło IPO w 2010, a od 2017 spółka urosła o ponad 500%

Ocado notowanie jest na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a debiut miał miejsce 21 lipca 2010 roku. Ten brytyjski supermarket określa się mianem największego na świecie internetowego sprzedawcy artykułów spożywczych i w przeciwieństwie do swoich konkurentów, firma nie posiada sieci sklepów, a wszelkie dostawy realizuje się poprzez dowóz do domu klienta.

Ocado zaliczyło rajd na cenach akcji początkiem 2018 roku. W 2017 roku za jedną akcję trzeba było zapłacić około 300 funtów. Obecnie jedną akcję wycenia się na 1710 funtów. To ponad 500% wzrost. Firma nie wypłaca dywidendy.

 grafika numer 2 grafika numer 2

 

Reklama

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z ocado