Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

notowania akcji Agora

Podsumowując, Agora to nadal nasz top pick z obszaru TMT na 2024 rok (podobnie było w minionym 2023 roku). Po konferencji wynikowej Agory za Q4 2023 podtrzymujemy nasze pozytywne spojrzenie na spółkę. Zakładamy, że Agora rozpoczęła 2024 rok w wyjątkowo dobrych nastrojach (w Q1 2024 powinien być widoczny zwłaszcza mocny odczyt segmentu film i książka) i kolejne okresy powinny być potwierdzeniem naszej refleksji, iż „Agora powróciła do gry z ambicją zdobycia pozycji numer 3 na polskim rynku grup mediowych”.

 

 grafika numer 1 grafika numer 1

 

WYBRANE DANE Z RAPORTU ZA Q4 2023 ORAZ KWESTIE PODNOSZONE W TRAKCIE KONFERENCJI WYNIKOWEJ

  • Przychody skonsolidowane Agory wyniosły w Q4 2023 ponad 438 mln PLN (+32% y/y). Wpływy z reklamy były wyższe o 46% y/y (m.in. efekt konsolidacji Eurozet).
  • Frekwencja w kinach Helios w Q4 2023 była wyższa o 6,7% y/y (sprzedano 3,2 mln biletów). W ujęciu całego 2023 roku Helios sprzedał 11,5 mln biletów, czyli o 14,8% więcej niż w 2022 roku.
  • Minione kwartały potwierdziły, że segment film i książka znacząco poprawił monetyzację widza w ujęciu y/y Ogółem w Q4 2023 wpływy z biletów do kin wzrosły +17% y/y, a sprzedaż barów kinowych wzrosła o 23% y/y.
  • Tak jak zwracaliśmy wcześniej uwagę w naszych komentarzach, od przełomu Q3/Q4 2023 obserwujemy wyraźne ożywienie frekwencji na polskich tytułach. Jest to zdecydowana poprawa względem bardzo słabego pierwszego półrocza 2023 roku.
  • Frekwencja w kinach za cały Q1 2024 prawdopodobnie będzie mocna. Po styczniu i lutym 2024 widać, że kluczowe znaczenie dla wysokiej frekwencji w pierwszej części 2024 roku mają polskie produkcje i w szczególności tytuły, za których dystrybucję odpowiada Next Film. Tym samym przygotowujemy się na scenariusz, że w wynikach segmentu film i książka za Q1 2024 będzie widać wysoką frekwencję (z lepszą monetyzacją widza) i dodatkowo efekt wysokich wpływów z dystrybucji filmowej. Przypominamy, iż Next Film jest odpowiedzialny m.in. za dystrybucję takich tytułów jak: Akademia Pana Kleksa, Sami Swoi. Początek, Kogel Mogel 5, Za duży na bajki 2.
  • Dane dot. słuchalności stacji radiowych Agory oceniamy pozytywnie. Grupa Eurozet systematycznie zyskuje dodatkowe punkty w rynku. Zwracamy m.in. uwagę, że udział w słuchalności anteny Radia Zet w okresie XI 2023 – I 2024 jest najwyższy od fali badania z okresu VIII – X 2014 roku. Zwracamy uwagę na pakiet Audio Zet Boost, dzięki któremu pod względem zasięgów Eurozet dorównuje już potencjałem jaki przedstawia RMF. Wskazujemy również na grudniową zmianę ceny produktów Eurozet, co powinno być widoczne w kolejnych odczytach wynikowych segmentu radio.
  • Władze spółki podczas konferencji wynikowej wyraziły nadzieję, iż w ciągu najbliższych kilku tygodni uda się odkupić pozostałe 49% udziałów w Eurozet (finansowanie bankowe). Przypominamy, że szczegółowe parametry dla opcji odkupu spółka przedstawiła w komunikacie bieżącym.
  • W segmencie internet nadal brak optymistycznych impulsów. Dane za Q4 2023 to kontynuacja negatywnych trendów widocznych już wcześniej w trakcie 2023 roku. Podczas konferencji wynikowej władze spółki wskazały na nowy produkt SaaS podmiotu Yieldbird (początek 2024 roku jest jednak poniżej wcześniejszych oczekiwań, choć w marcu sytuacja na rynku programmatic uległa pewnej poprawie). W skali całego 2024 roku Yieldbird powinien mieć pozytywną kontrybucję do wyników segmentu (w 2023 roku podmiot ten zanotował stratę rzędu 1,2 mln PLN).
  • W segmencie reklamy zewnętrznej istotny wpływ na odczyt EBIT za Q4 2023 miało ujęcie rekalkulacji rezerwy na demontaże nośników reklamowych (6,1 mln PLN). Podczas konferencji przedstawiciele spółki zwrócili uwagę, iż zawiązana rezerwa wyczerpuje przyszłe zdarzenia związane z zakończeniem eksploatacji tradycyjnych nośników. Jednocześnie zwrócono uwagę, iż poszczególne nośniki objęte rezerwą mogą nadal funkcjonować w okresie nawet kilku kolejnych lat. Bez tego negatywnego efektu wynik EBIT segmentu reklama zewnętrzna wyniósłby blisko 9,8 mln PLN (oczekiwaliśmy 11 mln PLN).
  • Skonsolidowany odczyt EBITDA skor. w Q4 2023 wyniósł 84,9 mln PLN, co oznacza wzrost o 54% y/y (nasze wcześniejsze oczekiwania wynosiły 86,8 mln PLN). EBITDA skor. w ujęciu LTM to 224,6 mln PLN (+61% y/y).
  • EBIT za Q4 2023 wyniósł 34,3 mln PLN i jest to zdecydowana poprawa względem Q4 2022, kiedy EBIT wyniósł blisko -30,5 mln PLN (m.in. efekt odpisów).
  • Poniżej wyniku EBIT spółka w Q4 rozpoznała zysk w kwocie 5,2 mln PLN jako wycenę udziałów w Eurozet.
  • Dodatnie saldo na działalności finansowej w Q4 2023 wyniosło 32,1 mln PLN (wpływ różnic kursowych łącznie to 30,6 mln PLN).
  • Finalnie zysk netto przypisany akcjonariuszom za Q4 2023 to 40,1 mln PLN. W całym 2023 roku wynik netto przypisany akcjonariuszom wyniósł 65,4 mln PLN.
  • Agora przedstawiła prognozy dla rynku reklamy na 2024 rok. Spółka spodziewa się wzrostu rynku ogółem w przedziale od +5 do +7%. Po konferencji wynikowej mamy wrażenie, iż intencją spółki jest w 2024 roku przekroczenie dynamik wzrostu szerokiego rynku.
Reklama

 

Zobacz także: Ceny domów w USA nie rosną już tak szybko. Wniosek w sprawie prezesa NBP kontra rynki

 

 grafika numer 2 grafika numer 2

 grafika numer 3 grafika numer 3

 grafika numer 4 grafika numer 4

 grafika numer 5 grafika numer 5

Reklama

 grafika numer 6 grafika numer 6

 grafika numer 7 grafika numer 7

 grafika numer 8 grafika numer 8

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

 


 

Reklama

Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)!  Obserwuj FXMAG>>

 


Czytaj więcej

Artykuły związane z notowania akcji Agora