Reklama

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Ministerstwo Finansów

Grupa CCC, zgodnie z przyjętą strategią GO.22, wdraża projekty digitalizacji i automatyzacji w firmie, w tym robotyzację procesów biznesowych. W siedzibie spółki rozpoczął pracę robot Olaf, który weryfikuje zgodność rachunków kontrahentów z numerami zgłoszonymi na tzw. Białej Liście (udostępnianej przez Ministerstwo Finansów). W niedługim czasie będzie również uczestniczył w migracji danych do SAP oraz wysyłaniu korespondencji finansowej. Jest to pierwszy robot CCC przygotowany w technologii UiPath i kolejny krok w procesie transformacji cyfrowej Grupy prowadzącej do usprawniania procesów i poprawy rentowności.

RPA pozwoli na minimalizację błędów

oraz odciąży wysokiej klasy specjalistów z wykonywania powtarzalnych, niedopasowanych do ich eksperckich umiejętności prac. Umożliwi to pracownikom skupienie się na bardziej odpowiedzialnych zadaniach, co w efekcie przełoży się także na obniżenie kosztów. Weryfikacja rachunków kontrahentów to pierwsza robotyzacja w firmie. W koszyku zadań robota znajduje się również weryfikacja i uzupełnianie danych na potrzeby migracji do SAP oraz korespondencja masowa dotycząca faktur i dokumentów rozliczających.

Wdrażanie robotyzacji w Dziale Finansów CCC rozpoczęliśmy w III kwartale 2019 roku. Podjęliśmy decyzję, że zrealizujemy ją w technologii UiPath RPA wykorzystywanej do automatyzacji procesów. Wybór dostawcy, projekt procesu, development i testy systemu zajęły nam niecałe 3 miesiące. W najbliższym czasie planujemy rozwijać robotyzację w Centrum Usług Wspólnych w Polkowicach, za którą odpowiedzialny będzie Dział Ciągłego Doskonalenia – mówi Agnieszka Mielcarek, Dyrektor ds. Finansowych CCC S.A, nadzorująca cały proces.

W ubiegłym roku wdrożyliśmy z powodzeniem kilkadziesiąt projektów IT. Nowe narzędzia usprawniają m.in. zarządzanie łańcuchem dostaw oraz polepszają jakość informacji zarządczej. Wszystko po to, by naszą organizację jeszcze bardziej nakierować na potrzeby naszych klientek i klientów. Zgodnie z przyjętą strategią, kontynuujemy zaawansowany proces transformacji cyfrowej, dzięki czemu mamy potencjał do dalszego rozwoju i możliwość szybszego reagowania na dynamiczne zmiany w otoczeniu rynkowym. Chcemy być firmą maksymalnie skoncentrowaną na kliencie. RPA pozwoli nam odciążyć nasze zespoły z powtarzalnych prac i dedykować specjalistów do ambitnych, eksperckich zadańmówi Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu CCC S.A.

Czytaj więcej