Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

konsultacje seo cennik

Popularność wyszukiwarek internetowych spowodowała, że stały się one ważnym miejscem prowadzenia działań marketingowych. Dzięki nim firmy mogą docierać do zainteresowanych ze swoją ofertą. Fakt, że internauci wyszukują daną frazę związaną z ofertą firmy, zwiększa szansę na zdobycie klientów. Sprawdź, na czym polega marketing w wyszukiwarkach.

Co oznacza SEM?

SEM, czyli skrót od Search Engine Marketing, oznacza marketing w wyszukiwarkach internetowych. Jeśli chodzi o działania, które obejmuje, to jest to interpretowane różnie. Przeważnie mówi się, że SEM to wszystkie metody, które prowadzą do zwiększenia widoczności w wyszukiwarce. Zatem należą do nich zarówno płatne reklamy w ramach Google Ads, jak i SEO (Search Engine Optimization), czyli taka optymalizacja witryny internetowej, aby osiągnąć jak najlepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Często można się spotkać z następującym równaniem:

SEM = SEO + PPC

PPC (Pay Per Click) oznacza kampanie z płatnością za każde przekierowanie, w tym przypadku z reklamy w wyszukiwarce.

Reklama

Inna interpretacja mówi, że SEM oznacza korzystanie z płatnych kampanii w ramach Google Ads i nie obejmuje SEO. My opiszemy jedne i drugie działania – zarówno budowanie widoczności w Google, jak i korzystanie z reklam w wynikach wyszukiwania. Na czym to polega?

SEO – jak to działa?

Pierwszym krokiem, jaki należy przeprowadzić, zanim rozpocznie się optymalizowanie witryny pod wymagania wyszukiwarki, jest audyt. Wiele na ten temat możesz dowiedzieć się stąd – https://smartbuzz.pl/uslugi/pozycjonowanie/audyt-seo. Poprzez audyt SEO ustalisz mocne i słabe strony witryny, a przede wszystkim przygotujesz listę działań, które trzeba podjąć, aby dostosować serwis do wymagań algorytmu Google.

Mogą z niego wynikać m.in.

  • błędy indeksowania,
  • złe wdrożenie certyfikatu SSL,
  • problemy z responsywnością witryny,
  • źle ustawione przekierowania,
  • duplikacja treści wewnętrzna i zewnętrzna,
  • brak mapy XML.

Wyeliminowanie tych problemów jest pierwszym krokiem do odniesienia sukcesu w Google. Witrynę trzeba zoptymalizować pod frazy kluczowe, które najlepiej opisują dany biznes i są często wyszukiwane przez internautów. Należy rozwijać jej treść, aktualizować ją, a także pamiętać o linkowaniu wewnętrznym każdej istotnej dla Ciebie podstrony.

Znaczenie link buildingu w pozycjonowaniu

Sama optymalizacja techniczna witryny i rozwój treści to jednak przeważnie zbyt mało, aby osiągnąć sukces. Potrzebne są również linki zewnętrzne. Najlepiej pozyskiwać je ze stron powiązanych tematycznie, istniejących od dawna, rozwijanych, mających bardzo dobrą widoczność w Google. Dzięki temu minimalizujesz ryzyko, że zdobyty link nie będzie mieć pozytywnego wpływu na widoczność witryny. Nie wszystkie odnośniki działają na plus, niektóre mogą nawet powodować spadek widoczności. Poza tym warto pamiętać, że w przypadku konkurencyjnych fraz, poprawa pozycji może wymagać pozyskania dziesiątek, a nawet większej liczby wartościowych odnośników.

Reklama

Sprawdź: Link Building, czyli budowanie jakościowych linków dla SEO

SEO – ważne statystyki

Czy SEO działa? Według BrightEdge dostarcza stronom 1000 razy więcej ruchu niż organiczne media społecznościowe. Zgodnie z danymi HubSpot, 14,6% leadów uzyskanych dzięki SEO kończy się sprzedażą. Jak podaje Forbes, tylko w USA firmy wydają łącznie ponad 80 mld dolarów rocznie na SEO. Z roku na rok rosną budżety na optymalizację stron w wyszukiwarkach.

 

 grafika numer 1 grafika numer 1

 

Kiedy widoczne są efekty SEO?

Reklama

SEO nie przynosi efektów z dnia na dzień. Pewnymi działaniami można jednak szybko zwiększyć ruch z wyszukiwarki, np. poprzez uzyskanie wzrostu wskaźnika klikalności. Zrobisz to, np. wprowadzając w witrynie dane strukturalne, emoji, czy dodając spisy treści z kotwicami do artykułów. Wysokie pozycje na konkurencyjne zapytania wymagają jednak czasu. Lepiej początkowo nastawić się na mniej popularne frazy z długiego ogona, które składają się z co najmniej 3 słów. Są mniej konkurencyjne, lepiej opisują intencje użytkownika oraz szybciej można osiągnąć wysokie pozycje i sprzedaż, ale nie przynoszą tak dużego ruchu.

Na czym polega PPC?

Jak wspomnieliśmy, PPC oznacza płatność za każde kliknięcie. W ramach Google Ads można przygotować m.in. kampanię nakierowaną na kliknięcia lub połączenia telefoniczne bezpośrednio z wyników wyszukiwania. Reklamy są dostosowane do zapytania wysłanego przez internautę, co zwiększa szansę, że zainteresuje się ofertą.

Dużą zaletą tego systemu jest możliwość nie tylko dostosowania fraz, na które wyświetla się reklama, ale również dokładniejsze określenie grupy docelowej. Zarządzający ma możliwość wskazania lokalizacji internautów, którym wyświetli się reklama. Może to być miejscowość, powiat, gmina czy dzielnica. Może także określić płeć internauty i wiele innych danych. To wszystko daje duże możliwości docierania do grupy docelowej.

Ile wynosi klikalność reklam w wyszukiwarce?

Tylko czy internauci w ogóle interesują się pozycjami, które są oznaczone jako reklama? Oczywiście nie każdy je klika. Średni CTR zależy m.in. od branży. Z wyliczeń Clicta Digital wynika, że wskaźniki osiągają następujące wartości:

  • B2B – 2,55%,
  • randki – 3,4%,
  • zdrowie i medycyna – 1,79%,
  • finanse i ubezpieczenia – 2,65%,
  • nieruchomości – 2,03%.

Czy to mało? Przeciętna klikalność strony, która zajmuje 1. pozycję w wynikach organicznych, wynosi około 30%, tak więc więcej użytkowników klika standardowe wyniki.

Czy warto inwestować w SEM?

Reklama

Marketing w wyszukiwarkach to działania, które sprawdzą się w niemal każdej działalności. Internauci szukają w sieci prawie wszystkiego. Wiele osób, nawet jeśli jakiś produkt zobaczą stacjonarnie, zamawia go w sieci. Dlatego warto inwestować w widoczność w wynikach wyszukiwania. Efekty może przynosić zarówno SEO, jak i PPC – nie trzeba się ograniczać do jednych działań. Warto przetestować oba rozwiązania.

Czytaj więcej

Artykuły związane z konsultacje seo cennik