Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

jana długosza

W tym temacie przychodzą mi do głowy 2 spółki – Ten Square Games i Robinson Europe.

Ten Square Games to oczywiście gra Fishing Clash. Gra, która jednak ostatnio sobie słabiej radzi. Pozycja w USA spada od kilku miesięcy – wygasa efekt mocnych kampanii reklamowych sprzed roku.

 grafika numer 1 grafika numer 1

Robinson Europe to producent i sprzedawca sprzętu wędkarskiego.

Pandemia koronawirusa w 2020 roku spowodowała gwałtowny wzrost zainteresowania wędkarstwem i zwiększył się popyt na wędki, spławiki itp.

Reklama

Robinson Europe na tym skorzystał.

Wyniki za 2 kwartał 2021 r. kończący się w kwietniu pokazują, że branża przygotowała się na duże zakupy tegoroczne. Stąd duże wcześniejsze zamówienia i wysoka sprzedaż przez Robinson.

Przychody w Q2’21 +51%, a zysk netto +90%.

 grafika numer 2 grafika numer 2

Ale czytając raport można mieć obawy, co do przyszłości:

 

Reklama

 grafika numer 3 grafika numer 3

Krótko mówiąc – rynek oczekiwał kontynuacji mocnego popytu z zeszłego roku, dlatego “obkupił” się przed sezonem, ale teraz okazuje się, że pogoda nie sprzyja wędkarstwu i bieżące zamówienia są dużo niższe.

Wędkarze potwierdzają, że ze względu na niższą temperaturę wody przesunął się okres tarła u wielu gatunków ryb. Wędkarzy niewiele nad wodą (zimny maj) i nie ma kto kupować sprzętu.

Warto też popatrzeć na wyszukiwanie słowa ‘wędka’ w internecie.

 grafika numer 4 grafika numer 4

Google Trends potwierdza mocny skok w 2020 r. i zahamowanie w 2021 r.

Reklama

A to może oznaczać, że kolejne kwartały w Robinson Europe nie będą już tak dobre jak ostatni kwartał podbity raczej oczekiwaniami rynku (zamówienia przedsezonowe) niż rzeczywistym popytem (niższe zamówienia bieżące).

 

Przejdź do oryginalnego artykułu

Czytaj więcej