Firma Brand24 znacząco poprawiła wyniki finansowe w 2022 roku dzięki odważnym zmianom w cenniku, a teraz skupia się na automatyzacji procesów dzięki integracji z AI, w tym z ChatGPT.
- Przychody Brand24 w 2022 roku wzrosły o 40% do 22 mln zł.
- EBITDA urosła o 74% do 6 mln zł.
- Prezes M. Sadowski tłumaczy, że poprawa wyników to głównie efekt rewolucji cennikowej.
- Brand24 zapowiada integrację narzędzi z AI i ChatGPT.
Co tu dużo pisać, założyciel i prezes Brand24 Michał Sadowski w poniższym tweecie przedstawił w skrócie wszystko co najważniejsze:
Rok zamknięty przychodami na poziomie 22 mln zł (wzrost 40% r/r). Brand24 niemal potroił zysk operacyjny – do poziomu 3,4 mln zł oraz zwiększył EBITDA o 74 proc. do kwoty ok. 6 mln zł. Brawo dla Zespołu, choc dopiero się rozkręcamy!
— Michal Sadowski (@sadek) February 24, 2023
Przypomnijmy, że spółka Brand24 jest właścicielem narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie, które jest sprzedawane w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka jest obecnie wyceniona na 59 mln zł, a jej kapitalizacja poszła w górę w 3 lata o 41%.
Zobacz również: Zestawiliśmy polskie spółki, które lubują się w tej technologii
Notowania Brand24 na tle WIG – 3 lata
Źródło: Stooq
Rewolucyjne zmiany w cenniku przyniosły efekt
Grupa Brand24 w 2022 roku miała 22,17 mln zł przychodu (w porównaniu do 15,79 mln zł w 2021 r.), a skonsolidowana EBITDA wyniosła 5,88 mln zł (3,38 mln zł rok wcześniej). Skonsolidowany wynik z działalności operacyjnej spółki wyniósł 3,39 mln zł (1,19 mln zł w 2021 r.).
Spółka tłumaczy, że kluczowymi czynnikami wpływającymi na wyniki roczne były przede wszystkim zmiany cennika usług, korzystny kurs USD względem PLN oraz nowe funkcje aplikacji BRAND24. Podane wyniki zostały zaprezentowane bez uwzględnienia kosztów wyceny programu motywacyjnego.
"W zeszłym roku zapowiadaliśmy, że dopiero w 2022 r. będziemy w pełni widzieć rezultaty rewolucyjnych zmian w naszym cenniku. Nie polegały one tylko na prostym podniesieniu cen, ale głównie na dostosowaniu planów taryfowych do rzeczywistych potrzeb naszych klientów. Udało nam się dzięki temu znacznie podnieść przychody i wyskalować biznes tak, aby zadziała dźwignia operacyjna. W efekcie uzyskaliśmy bardzo satysfakcjonujące wyniki. Ten rok zaczynamy również od nowych zmian w polityce cenowej" - powiedział Michał Sadowski.
Zobacz również: Ta spółka jeszcze do niedawna była w WIG20. Dziś ma rekordowe straty
Brand24 stawia na AI
Spółka Brand24 twierdzi, że rozwój produktów i narzędzi ma być skierowany na automatyzację procesów, co powinno zaowocować wyższą wydajnością. Brand24 przyznaje, że pracuje nad szerszym zastosowaniem algorytmów AI (sztucznej inteligencji) do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów (spółka pozyskała już 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych na ten cel).
"Popularyzacja technologii związanych z AI to pokoleniowa rewolucja. Nasza strategia w związku z AI to być zwinnym. Tam, gdzie rozwiązania AI są kosztowne, tworzymy własne - model AI sentymentu, języka. Tam, gdzie jest to bardzo dostępne cenowo, integrujemy się z gotowymi rozwiązaniami, np. ChatGPT/GPT3 w Insights24. Narzędzi AI już teraz używamy bardzo szeroko, m.in. do wykrywanie churn-u, tworzenia tekstowych podsumowań tego, co działo się z marką w zadanym okresie, mechanizm filtrowania spamu, tworzenia podpowiedzi wzmianek, które AI określi jako najważniejsze dla konkretnego klienta, automatycznego podziału dyskusji o marce na kilka kluczowych tematów" - powiedział Sadowski.
Popularyzacja technologii związanych z AI to pokoleniowa rewolucja. Wiele osób pyta w jaki sposób wykorzystujemy AI w Brand24? Jak zmienia się produkt, poprawia efektywność, w co inwestujemy i jak zmieniamy organizację - wszystko w jednym miejscu: https://t.co/b6Q5FvqEqB pic.twitter.com/2YJCfjWw8L
— Michal Sadowski (@sadek) February 23, 2023