Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

jakie notowania Enter Air

W tym roku wysoki sezon dla spółki zaczął się szybciej, o czym świadczy znaczący wzrost wykonywanych operacji lotniczych w maju (ok. +25% r/r). W drugiej połowie 2Q’23 do floty przewoźnika dołączyły trzy nowe Boeingi 737 MAX 8, a Enter Air wkroczył w najbardziej intensywny okres w roku z flotą 31 samolotów. Według naszych szacunków, dalsza poprawa popytu na usługi spółki, w połączeniu z rozbudową floty, przełożyła się na wzrost o ok. 30% r/r liczby wykonywanych lotów na przestrzeni 2Q’23.

 

 

Reklama

W całym 2Q’23 oczekujemy progresji EBITDA MSSF 16 na poziomie 27,2% r/r do 143,1 mln PLN oraz zysku netto w wysokości 90,8 mln PLN (vs 31,0 mln PLN straty w 2Q’22). Prognozowane wyniki przewyższają nasze oczekiwania z ostatniej rekomendacji. Tym samym rewidujemy w górę nasze założenia również co do kolejnych okresów, podnosząc liczbę wykonywanych operacji lotniczych przez Enter Air w 2023 r. z 25% do 30%, co przekłada się na rekordowe odczyty spółki w tym okresie. W całym 2023 r. zakładamy przychody na poziomie 2,7 mld PLN, 287,4 mln PLN wyniku brutto ze sprzedaży, 468,4 mln PLN EBITDA oraz 186,7 mln PLN zysku netto. Zwracamy również uwagę, na plany ENT i TUI na stworzenie wspólnej firmy oferującej wynajem i czarter samolotów. Pozytywnie odbieramy tą inicjatywę, która może okazać się w przyszłości potencjalnym nowym źródłem przychodów dla spółki. Dodatkowo pozytywnie na wycenę wpływa spadek stopy wolnej od ryzyka. Po aktualizacji modelu cenę docelową wyznaczamy na poziomie 59,8 PLN, co implikuje podwyższenie zalecenia z Akumuluj do Kupuj.

 

Spółka Enter Air korzysta z gorącego okresu – zwiększony popyt na usługi lotnicze poprawia jej sytuację finansową - 1Spółka Enter Air korzysta z gorącego okresu – zwiększony popyt na usługi lotnicze poprawia jej sytuację finansową - 1

 

W tym roku wysoki sezon dla spółki zaczął się szybciej, o czym świadczy znaczący wzrost wykonywanych operacji lotniczych w maju (ok. +25% r/r). W drugiej połowie 2Q’23 do floty przewoźnika dołączyły trzy nowe Boeingi 737 MAX 8, a Enter Air wkroczył w najbardziej intensywny okres w roku z flotą 31 samolotów (w najbliższych tygodniach powinna pojawić się jeszcze jedna maszyna tego typu). Według naszych szacunków, dalsza poprawa popytu na usługi spółki, w połączeniu z rozbudową floty, przełożyła się na wzrost o ok. 30% r/r liczby wykonywanych lotów na przestrzeni minionego kwartału. Uwzględniając m.in. spadek cen paliwa lotniczego i walut względem PLN szacujemy, że w omawianym okresie Enter Air wypracował 726,0 mln PLN przychodów (+20,5% r/r). W całym 2Q’23 oczekujemy progresji EBITDA MSSF 16 na poziomie 27,2% r/r do 143,1 mln PLN oraz zysku netto w wysokości 90,8 mln PLN (vs 31,0 mln PLN straty w 2Q’22). Prognozowane wyniki przewyższają nasze oczekiwania z ostatniej rekomendacji, tym samym rewidujemy w górę nasze założenia również co do kolejnych okresów.

Reklama

 

Spółka Enter Air korzysta z gorącego okresu – zwiększony popyt na usługi lotnicze poprawia jej sytuację finansową - 2Spółka Enter Air korzysta z gorącego okresu – zwiększony popyt na usługi lotnicze poprawia jej sytuację finansową - 2

 

Mając powyższe na uwadze podnosimy nasze oczekiwania co do wzrostu liczby wykonywanych operacji lotniczych przez Enter Air w 2023 r. z 25% do 30%, co przekłada się na rekordowe odczyty spółki w tym okresie. W całym 2023 r. zakładamy przychody na poziomie 2,7 mld PLN, 287,4 mln PLN wyniku brutto ze sprzedaży, 468,4 mln PLN EBITDA oraz 186,7 mln PLN zysku netto.

Podchodzimy konserwatywnie do prognozy rozbudowy floty w kolejnych latach, zakładając w sezonie’24 utrzymanie poziomu 32 maszyn (pomimo oddania pod koniec 2023 r. 2 samolotów Boeing 737-800).

Reklama

 

Spółka Enter Air korzysta z gorącego okresu – zwiększony popyt na usługi lotnicze poprawia jej sytuację finansową - 3Spółka Enter Air korzysta z gorącego okresu – zwiększony popyt na usługi lotnicze poprawia jej sytuację finansową - 3

 

Zwracamy uwagę na ostatnie komentarze ze strony zarządu Entera, w których informowano o tym, iż aby obsłużyć aktualny popyt na swoje usługi, spółka musiałaby dysponować flotą ok. 40 samolotów. Zasygnalizowano jednocześnie, że jeżeli popyt dalej będzie dawał szansę na stabilizację w kolejnych latach, spółka planuje zwiększyć rozbudowę swojej floty. Pragniemy zauważyć, iż potencjalna silniejsza jej rozbudowa przy utrzymaniu mocnego popytu może skłonić nas do dalszej rewizji w górę naszych założeń.

Zwracamy również uwagę, na plany ENT i TUI na stworzenie wspólnej firmy oferującej wynajem i czarter samolotów, której pełna zdolność operacyjna planowana jest na sezon letni 2024 r. Aktualnie, w związku z niewielką ilością informacji dot. nowego podmiotu, nie ujmujemy go w naszym modelu. Jednakże pozytywnie odbieramy tą inicjatywę, która może okazać się w przyszłości potencjalnym nowym źródłem przychodów dla spółki. Ze względu na ograniczenia wynikające z umowy pożyczki od PFR spółka nie była w stanie wypłacić dywidendy za 2022 r. Zakładamy, że w 2024 r. Enter spłaci całą pożyczkę (pozostało ok. 135 mln PLN) oraz wypłaci rekordową dywidendę na poziomie DPS = 3,2 PLN (DY = 7,3%).

Zobacz także: Lokalne krachy – czyli idea dywersyfikacji geograficznej i jej korzyści inwestycyjne

Reklama

 

 

Spółka Enter Air korzysta z gorącego okresu – zwiększony popyt na usługi lotnicze poprawia jej sytuację finansową - 4Spółka Enter Air korzysta z gorącego okresu – zwiększony popyt na usługi lotnicze poprawia jej sytuację finansową - 4

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Czytaj więcej

Artykuły związane z jakie notowania Enter Air