Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

jak wyglądała pierwsza lalka barbie

Od premiery filmu „Barbie” kurs producenta tej lalki, czyli firmy Mattel… stoi w miejscu. Od początku roku 2023 urósł co prawda o 19%, ale chyba nie takiego „efektu Barbie” się spodziewali akcjonariusze. Kiedy ten efekt zacznie być widoczny?

 

  • Film „Barbie” jest wielkim hitem kinowym lata 2023.
  • Producent lalki, firma Mattel, pokazała wyniki finansowe za II kwartał przewyższające oczekiwania.
  • Mimo to kurs Mattel nie odzwierciedla ani wyników, ani sukcesu filmu „Barbie”.
  • Wpływ filmu na wyniki Mattel będzie dość mocno opóźniony.

 

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Reklama

 

Producent zabawek Mattel odnotował niespodziewany zysk w II kwartale. Jednak kurs spadł w handlu po godzinach, o -1%. A od premiery „Barbie” w kinach (19 lipca) generalnie wycena Mattel… nie zmieniła się. Producent zabawek jest wart około 7,55 mld USD. Od początku roku wycena Mattel urosła o 19%.

Dzieje się tak mimo że film Barbie” z Margot Robbie w roli głównej odnosi wielki sukces. Produkcja wytwórni Warner Bros. przebiła wszelkie oczekiwania, tylko w USA zarabiając w weekend otwarcia 155 mln USD. Tymczasem świetnie przyjęty przez krytyków thriller Christophera Nolana o „Oppenheimer” zarobił 80,5 mln USD.

Zobacz także: Ta inwestycja okazała się strzałem w 10! Stopa zwrotu nie mieści się w głowie

 

Reklama

Notowania Mattel na tle Nasdaq Composite

  grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: TradingView

 

Wyniki Mattel lepsze od oczekiwań

Firma Mattel miała przychody w wysokości 1,09 mld USD w II kwartale 2023, co oznacza spadek w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku. Jednak przerosła oczekiwania analityków (na poziomie około 1,02 mld USD).

Reklama

Spółka Mattel odnotowała skorygowany zysk na akcję w wysokości 10 centów, co oznacza spadek o 44% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednak analitycy przewidywali stratę 3 centów na akcję. Skorygowana marża brutto spółki w wysokości 44,9% była na podobnym poziomie, co rok temu. Prognoza dla skorygowanego zysku na akcję wynosi między 1,10 a 1,20 USD.

Przypomnijmy, że Mattel odnotował stratę na akcję w wysokości 30 centów w I kwartale. Konsumenci nadal ostrożnie podchodzili do swoich uznaniowych wydatków na zabawki. Na wyniki II kwartału nadal negatywny wpływ miało zarządzanie poziomami zapasów przez sprzedawców detalicznych i ogólna słabość branży zabawkowej – przyznał Anthony DiSilvestro, dyrektor finansowy firmy Mattel.

Firma Mattel odnotowuje spadek sprzedaży w Ameryce Północnej (-18%). Sprzedaż w segmencie lalek urosła o 10% i był to efekt zwiększonych zakupów produktów Disney Princess, Frozen i Monster High. Wzrosła również sprzedaż zestawów Hot Wheels – chodzi o samochodziki tzw. resoraki.

Zobacz także: Wystrzał notowań technologicznego giganta! Niezwykle ciekawe dane dotyczące Facebooka

 

Wyniki Mattel – II kw. 2023

Reklama

  grafika numer 2 grafika numer 2

Źródło: spółka

 

Efekt Barbie zadziała z opóźnieniem

Co ciekawe, Barbie – czyli najbardziej znana lalka firmy - odnotowała 7% spadek sprzedaży w II kwartale 2023. Zdaniem zarządu Mattel, jest to skutek zmiany harmonogramów promocji lalki, w celu lepszego dopasowania reklam do kinowej premiery filmu „Barbie”. Mattel przewiduje znaczny wzrost sprzedaży lalek Barbie w II połowie roku.

Dyrektor generalny Mattel Ynon Kreiz powiedział, że wyniki za II kwartał były zgodne z jego oczekiwaniami, oraz że ten kwartał bardzo ważny dla ogólnej strategii medialnej firmy. Film „Barbie” jest swego rodzaju „papierkiem lakmusowym” dla firmy Mattel w zakresie skuteczności jej strategii zarabiania na własności intelektualnej w przemyśle rozrywkowym.

Reklama

„Ten moment zostanie zapamiętany jako kamień milowy w historii naszej firmy” – uważa Kreiz.

Analitycy są optymistycznie nastawieni co do filmu „Barbie” i jego potencjalnego pozytywnego wpływu na firmę Mattel w II połowie 2023 r. Sukces produkcji podsycił wysokie oczekiwania co do wyników firmy Mattel. Jednak należy pamiętać, że wpływ filmu na wyniki Mattel będzie dość mocno opóźniony. Spółka Mattel na pewno będzie mieć wysokomarżowe dochody z dziesiątek partnerstw licencyjnych dotyczących filmu „Barbie”, a te pojawią się w wynikach finansowych firmy w III-IV kwartale 2023 roku.

Zobacz również: Niepokojące informacje o właścicielu wielkiej sieci handlowej notowanej na GPW

 

Prognoza wynikowa Mattel na 2023

  grafika numer 3 grafika numer 3

Reklama

Źródło: spółka

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z jak wyglądała pierwsza lalka barbie