Reklama

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

jak wygląda łańcuch dostaw

Zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw pogłębiły się w ostatnich tygodniach, uderzając w sektory od półprzewodników po producentów samochodów, tekstyliów, mebli i żywności. Ograniczenia mobilności związane z wariantem Delta w Azji spowolniły działalność produkcyjną w Japonii, Korei Południowej i Chinach. Eksport obuwia z Wietnamu spadł o 42% r/r w pierwszej połowie sierpnia, a producenci samochodów, w tym Toyota, Nissan, Ford i General Motors, ograniczyli produkcję z powodu globalnego kryzysu półprzewodników. Toyota, na przykład, zmniejszyła planowaną produkcję na wrzesień o 40%.

 

Analitycy UBS nie sądzą jednak, aby te problemy były na tyle poważne, aby wyhamować globalne ożywienie:

  • Zakłócenia w łańcuchu dostaw w Azji prawdopodobnie okażą się krótkotrwałe.
  • Najnowsze dane pokazują, że firmy radzą sobie z tym problemem.
  • Banki centralne pozostaną akomodacyjne, ponieważ wzrost kosztów jest postrzegany jako tymczasowy.

"Nadal oczekujemy, że w nadchodzących miesiącach wąskie gardła w łańcuchach dostaw będą stopniowo ustępować. Naszym zdaniem ożywienie globalne pozostaje na dobrej drodze i zalecamy inwestorom dalsze pozycjonowanie się na ponowne otwarcie. W szczególności, preferujemy cykliczne i wartościowe obszary rynków akcji, w tym akcje spółek finansowych i energetycznych, akcje japońskie oraz wybrane akcje narażone na ponowne otwarcie gospodarcze w USA, Azji i Europie." - Mark Haefele, Chief Investment Officer, UBS Global Wealth Management

 

Czytaj więcej