Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

ipo shopera

Akcje Shopera, spółki z sektora e-commerce, zyskiwały podczas piątkowego debiutu na warszawskim parkiecie. Zdaniem analityków inwestorzy ponownie zwrócili uwagę na firmy z tego sektora, które okazały się w miarę odporne na wpływ pandemii koronawirusa na gospodarkę.

Shoper zadebiutował w piątek po 54,01 złotego za akcję,

czy 15 procent powyżej ceny emisyjnej. Potem akcje dalej drożały, o godzinie 9.05 kosztowały 57,53 złotego, czyli zyskiwały 22,4 procent. "(...) rynek zaczął mocniej dyskontować ryzyko związane z kolejną falą pandemii lockdownem, co byłoby czynnikiem wspierającym dla e-commerce, przez to również dla Shopera; ten efekt widać na przykład po zachowaniu kursu Allegro w ostatnich dniach" - napisał analityk BM Pekao, Łukasz Kosiarski. Od połowy czerwca kurs akcji Allegro i operatora paczkomatów InPost zyskał ponad 20 procent, a internetowego sprzedawcy odzieży Answear.com około 6 procent.

Shoper, który jest właścicielem platformy e-commerce

do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS, oferował 7.731.628 akcji, które reprezentują 27,11% kapitału firmy. Wartość oferty wyniosła 363 milionów złotych. "Myślę, że czynnikiem mogącym wpływać na zainteresowanie inwestorów jest przewaga konkurencyjna spółki oraz bardzo dobre wyniki finansowe, które spółka osiągnęła w pierwszym kwartale 2021 roku" - napisał analityk Noble Securities, Maciej Kietliński. Spółka wypracowała w pierwszym kwartale 15,8 miliona złotych przychodów, co stanowi wzrost o 71% rok do roku, przy zysku netto na poziomie 4,5 miliona złotych, który wzrósł o 92% rok do roku.

Czytaj więcej

Artykuły związane z ipo shopera