Reklama

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

ile osób zatrudnia bogdanka

Po wtorkowej przecenie wczorajsza sesja przyniosła odreagowanie. WIG zyskał 0,6%, WIG20 i mWIG4 po 0,7%, a sWIG80 0,5%. Wśród blue-chipów wzrostom przewodziły Asseco (3,8%) oraz Dino (2,1%), a traciły zaledwie cztery spółki, w tym najbardziej Tauron (-1,3%) oraz KGHM (-0,6%). Na szerokim rynku przy dużych obrotach wzrostami wyróżniały się Bogdanka (6%) oraz Bumech (31%).

Dobre nastroje panowały także na innych rynkach europejskich – DAX wzrósł 0,8%, FTSE 1,1%, a CAC 0,8%. W USA z kolei S&P zyskał 0,2%, a Nasdaq stracił -0,2%. W krótkim terminie w centrum wydarzeń pozostają Evergrande oraz kwestia podniesienia limitu zadłużenia w USA. Dzisiaj także poznamy odczyty PKB w USA za 2Q21. Z rana NIKKEI zyskuje 0,1%, a kontrakty terminowe na S&P są na 0,5% plusie.

SKRÓT INFORMACJI ZE SPÓŁEK

  • Elektrotim: finalne wyniki za 2Q’21 zgodne ze wstępnymi (znacznie powyżej prognoz), obciążone ujemnym saldem PDO i stratami gł. Zeus. Nieco niższy spadek gotówki i lepszy backlog. Konferencja jutro o 14:00 [komentarz BDM];
  • PCF Group: Spółka w 2Q’21 wypracowała 13,9 mln PLN zysku netto [komentarz BDM];
  • Artifex Mundi: Wyniki za 2Q’21 zgodne ze wcześniejszymi szacunkami [komentarz BDM];
  • Cavatina, Makarony Polskie, BBI, Delko, LSI Software, Herkules, Data Walk, Vivid Games, Sanok, KGL: Publikacja wyników za 1H’21;
  • Cyfrowy Polsat: NWZ zdecyduje 16 listopada o skupie do 83,3 mln akcji własnych;
  • PGNiG: Koncern jest zainteresowany nowymi i istniejącymi koncesjami w Norwegii;
  • Bloober Team (NC): Spółka rozwija dwa duże projekty AAA w gatunku horror na lata 2022-25;
  • PGE: Podsumowanie konferencji po 2Q’21 (29.09.21);
  • Esotiq: Podsumowanie konferencji wynikowej za 2Q’21;
  • Sonel: słabsze wyniki za 2Q’21 dodatkowo obciążone negatywnymi zdarzeniami jednorazowymi [zaległy komentarz BDM];
  • Archicom: A. Więznowski zrezygnował z członkostwa w zarządzie grupy;
  • Biomed Lublin: Inwestor objął 1,27 mln akcji spółki serii S.

WYKRES DNIA

W dniu wczorajszym do jednych z najsłabszych walorów na GPW należały akcje spółki Sonel. Ich spadek sięgnął ok. 8,8%, co było reakcją na słabsze r/r wyniki za 1H’21.

Reklama

Sonel - daily

Odreagowanie. Komentarz poranny, 30.08.2021 - 1Odreagowanie. Komentarz poranny, 30.08.2021 - 1

Źródło: Dom Maklerski BDM S.A., Bloomberg

Surowce

    
 

Cena

1D

1W

MTD

YTD

1R

  

Ropa Brent [USD/bbl]

78,5

-0,8%

3,0%

7,5%

51,5%

91,6%

  

Gaz TTF DA [EUR/MWh]

80,8

2,3%

15,3%

65,9%

321,9%

569,2%

  

Gaz TTF 1M [EUR/MWh]

86,5

9,1%

23,7%

71,7%

353,5%

616,4%

  

CO2 [EUR/t]

62,9

1,6%

3,9%

3,6%

92,9%

134,7%

  

Węgiel ARA [USD/t]

210,0

4,3%

22,1%

35,8%

203,2%

270,0%

  

Miedź LME [USD/t]

9 174,0

-1,2%

-1,4%

-3,7%

18,4%

39,5%

  

Aluminium LME [USD/t]

2 894,6

-1,1%

-0,9%

5,7%

46,7%

65,5%

  

Cynk LME [USD/t]

3 041,4

-0,9%

1,1%

1,6%

11,4%

26,2%

  

Ołów LME [USD/t]

2 157,0

-1,6%

1,5%

-9,6%

9,2%

18,3%

  

Stal HRC [USD/t]

1 900,0

-1,5%

-1,8%

-2,3%

89,1%

245,5%

  

Ruda żelaza [USD/t]

119,4

0,2%

1,6%

-25,0%

-23,4%

-3,5%

  

Węgiel koksujący [USD/t]

354,7

-2,2%

-7,7%

38,2%

229,2%

155,0%

  

Złoto [USD/oz]

1 733,0

-0,3%

-2,5%

-4,5%

-8,5%

-8,7%

  

Srebro [USD/oz]

21,6

-3,7%

-5,6%

-9,7%

-17,9%

-9,2%

  

Platyna [USD/oz]

961,0

-0,7%

-4,6%

-5,5%

-10,2%

6,1%

  

Pallad [USD/oz]

1 861,0

0,4%

-8,6%

-24,6%

-24,2%

-20,1%

  

Bitcoin USD

43 588,6

4,3%

0,3%

-8,0%

52,5%

304,0%

  

Pszenica [USd/bu]

709,3

0,4%

0,5%

0,4%

10,7%

22,7%

  

Kukurydza [USd/bu]

538,8

1,2%

2,5%

0,9%

11,3%

42,2%

  

Cukier ICE [USD/lb]

19,7

-0,6%

-1,7%

-4,0%

38,2%

52,9%

  
Reklama

WIG20

Odreagowanie. Komentarz poranny, 30.08.2021 - 2Odreagowanie. Komentarz poranny, 30.08.2021 - 2

Źródło: Bloomberg, Dom Maklerski BDM S.A.

S&P500

Odreagowanie. Komentarz poranny, 30.08.2021 - 3Odreagowanie. Komentarz poranny, 30.08.2021 - 3

Reklama

Źródło: Bloomberg, Dom Maklerski BDM S.A.

Informacje o spółkach

Elektrotim

Spółka opublikowała finalne wyniki za 2Q’21. Konferencja z zarządem jutro (piątek) o 14:00 na MS Teams.

Komentarz BDM: wyniki zgodne z szacunkami za 21.09.21 i znacznie powyżej naszych założeń w ostatnim RA Elektrotim Kupuj 10,2 PLN/akcję. Sezonowy spadek gotówki nieco mniejszy od oczekiwań. Wyższy backlog (313 mln PLN). Wyniki GK obciążone ujemnym saldem PDO i stratami spółek zależnych (ZEUS).

Więcej w Komentarzu Analityka

Reklama

Wybrane dane finansowe [mln PLN]

 

1Q'19

2Q'19

3Q'19

4Q'19

1Q'20

2Q'20

3Q'20

4Q'20

1Q'21

2Q'21

zmiana
r/r

 

2Q'21S

21.09.21

2Q'21P
BDM

różnica

Przychody

57,1

65,3

53,3

82,8

52,6

49,9

70,6

103,7

52,2

77,7

56%

 

77,7

71,4

8,8%

jednostkowe

39,5

43,5

36,5

54,5

35,7

34,4

51,6

77,9

39,3

64,3

87%

 

64,3

59,2

8,7%

zależne

17,6

21,8

16,8

28,3

16,9

15,5

19,0

25,8

13,0

13,4

-14%

 

13,4

12,3

9,2%

EBIT

-4,4

-8,9

-0,5

-2,3

5,5

3,7

3,6

10,4

-0,6

4,1

13%

 

4,1

2,5

68,2%

jednostkowe

-3,1

-8,4

0,5

-5,1

5,2

3,3

1,5

8,1

-0,2

5,9

81%

 

5,9

2,0

190,3%

zależne

-1,4

-0,5

-1,0

2,8

0,3

0,4

2,1

2,3

-0,5

-1,8

  

-1,8

0,4

 

EBIT adj. (bez PDO)

-4,5

-7,6

-2,7

1,6

-0,4

1,3

4,0

10,1

-0,8

4,9

289%

  

2,5

98,6%

Wynik netto

-4,3

-9,1

-1,1

0,0

4,2

2,7

2,0

7,7

-1,5

3,1

16%

 

3,1

1,8

74,4%

jednostkowe

-2,9

-8,9

-0,5

-2,0

4,3

2,5

0,6

9,3

-0,7

7,6

208%

 

7,6

1,5

422,1%

zależne

-1,4

-0,2

-0,7

2,1

-0,1

0,2

1,4

-1,5

-0,8

-4,5

  

-4,5

0,3

 
                

Marża EBIT

-7,8%

-13,6%

-0,9%

-2,8%

10,5%

7,3%

5,1%

10,0%

-1,2%

5,3%

   

3,4%

 

jednostkowa

-7,7%

-19,3%

1,4%

-9,3%

14,6%

9,5%

2,9%

10,4%

-0,4%

9,2%

   

3,4%

 

zalezne

-7,8%

-2,2%

-6,0%

9,9%

2,1%

2,6%

11,2%

8,7%

-3,6%

-13,2%

   

3,4%

 

Marża netto

-7,6%

-13,9%

-2,1%

0,0%

8,0%

5,4%

2,8%

7,5%

-2,9%

4,0%

   

2,5%

 

jednostkowa

-7,3%

-20,4%

-1,3%

-3,8%

11,9%

7,2%

1,1%

11,9%

-1,7%

11,9%

   

2,5%

 

zalezne

-8,1%

-1,0%

-3,9%

7,3%

-0,3%

1,3%

7,4%

-6,0%

-6,3%

-33,9%

   

2,5%

 
                

Backlog

235,8

224,4

313,9

306,4

294,3

356,2

301,6

291,2

302,6

313,4

   

305,2

3%

                

RMK netto

41,9

36,9

32,9

20,7

0,4

-2,3

11,3

3,7

-3,1

23,0

   

14,3

61%

Kapitał obrotowy netto

13,9

19,1

22,4

22,4

34,3

20,8

28,4

31,7

44,1

26,9

   

39,0

-31%

Dług netto

23,7

35,7

36,8

21,8

10,1

-10,5

5,5

-10,9

-3,9

4,6

   

6,4

-28%

                

P/E

        

6,0

5,8

     

EV/EBITDA

        

2,7

3,0

     

Źródło: BDM, spółka.

Artifex Mundi

Spółka opublikowała wyniki za 2Q’21

Wyniki za 2Q’2021 [mln PLN]

         

 

2Q'20

2Q'21

zmiana r/r

2Q'21P BDM

odchyl.

Przychody

7,7

11,1

43,5%

11,1

0,0%

Zysk brutto ze sprzedaży

4,8

8,6

79,8%

8,1

6,4%

EBITDA

6,1

5,8

-4,5%

5,7

3,0%

EBIT

4,0

4,0

0,3%

3,9

2,7%

Zysk netto

3,4

3,3

-4,3%

3,4

-4,5%

      

Marża zysku brutto ze sprzedaży

62,2%

77,9%

 

73,2%

 

Marża EBITDA

78,8%

52,4%

 

50,9%

 

Marża EBIT

51,9%

36,2%

 

35,3%

 

Marża zysku netto

44,0%

29,3%

 

30,7%

 

Źródło: Dom Maklerski BDM S.A., spółka

BDM:

  • Spółka w 2Q’21 wypracowała 11,1 mln PLN przychodów – z czego HOPY 4,7 mln PLN, F2P 6,3 mln PLN a segment premium 0,2 mln PLN, EBIT wyniósł 4,0 mln PLN, a na poziomie zysku netto spółka wypracowała 3,3 mln PLN.
  • Wzrost przychodów grupy został osiągnięty dzięki wyższym przychodom z komercjalizacji gier free-to- play, z aplikacją Unsolved na czele, dla której, od początku bieżącego roku, prowadzone są efektywne kampanie akwizycji graczy na szerszą skalę. Rentowność brutto na sprzedaży w minionym kwartale wyniosła 77,9%, wobec 62,2% w 2Q’20.
  • Koszty sprzedaży grupy były w 2Q’21 wyższe o 3,6 mln PLN niż w analogicznym okresie 2020 r., o czym przesądziły wydatki na akwizycję graczy dla aplikacji free-to-play (głównie Unsolved).
  • Średnie zatrudnienie w analizowanym okresie zmniejszyło się z 90 do 89 osób.

Więcej w Komentarzu Analityka

Reklama

PCF Group

Spółka opublikowała wyniki za 2Q’21

Wyniki za 2Q’21 [mln PLN]

 

2Q’20

2Q’21

zmiana r/r

Przychody

26,7

46,5

74,0%

Zysk (strata) brutto ze sprzedaży

11,0

22,8

107,3%

EBITDA

11,5

19,5

70,0%

EBIT

9,8

16,8

70,9%

Zysk (strata) brutto

9,6

14,4

50,6%

Zysk (strata) netto

8,6

13,9

61,9%

    

Marża brutto ze sprzedaży

41,2%

49,1%

 

Marża EBITDA

42,9%

41,9%

 

Marża EBIT

36,7%

36,1%

 

Marża zysku netto

32,2%

29,9%

 

Źródło: Dom Maklerski BDM S.A., spółka

Reklama

BDM:

  • Spółka w 2Q’21 wypracowała 46,5 mln PLN przychodów czyli o 74% więcej r/r. Wzrost ten wynikał przede wszystkim z: rozpoznania przychodów z tytułu prac dla Take-Two Interactive Software, Inc. nad produkcją Project Dagger, przychodów generowanych przez Game On Creative, Inc. – spółki, która weszła w skład grupy w okresie pierwszych 6 miesięcy 2021 r.
  • Suma przychodów ze sprzedaży grupy w okresie 1H’21 wyniosła 77,3 mln PLN i była
    o 47% wyższa od wartości analogicznym okresie 2020 r. Największy udział w przychodach ze sprzedaży ogółem grupy (98%) w omawianym okresie miały przychody ze sprzedaży wygenerowane przez segment produkcji gier na zlecenie, które wyniosły 76,1 mln PLN. Udział segmentu praw autorskich do wyprodukowanych gier (tantiemy) stanowił w okresie 1H’21 2% i wyniósł 1,2 mln PLN.
  • Koszt własny sprzedaży wyniósł w tym okresie 23,6 mln PLN (+50,6% r/r), koszty ogólnego zarządu urosły r/r o 18,1% do 7,2 mln PLN.
  • W 2Q’21 spółka wypracowała, 19,5 mln PLN EBITDA, 16,8 mln PLN EBIT oraz 13,9 mln PLN zysku netto.
  • Stan środków pieniężnych grupy na koniec czerwca’21 wyniósł 150,3 mln PLN.
  • Po upływie 45-dniowego terminu wypłaty tantiem na rzecz grupy liczonego od zakończenia kwartału kalendarzowego spółka nie otrzymała od wydawcy wynagrodzenia w formie tantiem za okres od 1.04.2021r. do 30.06.2021 r., co oznacza, że wpływy netto ze sprzedaży gry Outriders nie zapewniły wydawcy zwrotu poniesionych przez niego kosztów związanych z produkcją, dystrybucją i promocją gry. Wobec nieosiągnięcia przez grę Outriders określonego wskaźnika pozytywnych ocen recenzentów wartość procentowa tantiem nie zostanie dodatkowo podniesiona i będzie należna grupie w swojej podstawowej wysokości.
  • Nie ma pewności, że w kolejnym kwartale kalendarzowym oraz następnych, wpływy netto ze sprzedaży gry Outriders zapewnią wydawcy zwrot kosztów na poziomie uprawniającym grupę do otrzymania tantiem.

Delko

W 1H’21 grupa wypracowała 388,8 mln PLN przychodów, ok. 12,1 mln PLN EBIT i 10,5 mln PLN zysku netto.

LSI Sotfware

W 1H’21 grupa wypracowała 22,8 mln PLN przychodów, ok. 2,2 mln PLN EBIT i 2,0 mln PLN zysku netto.

Herkules

W 1H’21 grupa wypracowała 72,5 mln PLN przychodów, ok. 2,1 mln PLN EBIT i 1,6 mln PLN zysku netto.

Reklama

Cavatina

Grupa wypracowała w 1H’21 ok. 18,5 mln PLN przychodów, ok. 106,6 mln PLN EBIT (uwzględniając 108,6 mln PLN zysku z rewaluacji) oraz 88,5 mln PLN wyniku netto.

Makarony Polskie

W 1H’21 grupa wypracowała 82,1 mln PLN przychodów, ok. 4,6 mln PLN EBIT i 3,4 mln PLN zysku netto.

BBI

W 1H’21 grupa wypracowała 15,4 mln PLN przychodów, ok. 0,6 mln PLN EBIT i poniosła 3,1 mln PLN straty netto.

Data Walk

W 2Q’21 grupa wypracowała 10,6 mln PLN przychodów, ok. 3,1 mln PLN EBIT i 3,1 mln PLN zysku netto.

Reklama

Vivid Games

W 1H’21 grupa wypracowała 10,8 mln PLN przychodów oraz poniosła 1,5 mln PLN zysku netto i 1,8 mln PLN straty netto.

Sanok

W 2Q’21 grupa wypracowała 301,1 mln PLN przychodów, ok. 18,2 mln PLN EBIT i 14,0 mln PLN zysku netto.

KGL

W 1H’21 spółka wypracowała 146,8 mln PLN przychodów, ok. 10,5 mln PLN EBIT i 8,0 mln PLN zysku netto.

Bloober Team (NC)

Grupa rozwija dwa duże projekty AAA w gatunku horror na lata 2022-2025 i liczy, że te tytuły pozwolą spółce na wejście do "Ligi Mistrzów" światowej branży gier, poinformował prezes Piotr Babieno.

Producent gier Bloober Team podpisał z amerykańskim Take-Two Interactive umowę dotyczącą wydania nowej gry polskiej firmy.

Cyfrowy Polsat

Akcjonariusze Cyfrowego Polsatu zdecydują 16 listopada o skupie do 83,3 mln akcji własnych po cenie max. 35 PLN za sztukę. Łącznie na buyback może trafić 2,93 mld PLN - podał Cyfrowy Polsat w projektach uchwał na NWZ.

Reklama

PGNiG

Koncern jest zainteresowane akwizycjami kolejnych złóż, zarówno poprzez udział w rundach koncesyjnych w Norwegii, jak i poprzez transakcje na rynku, poinformował ISBnews wiceprezes Robert Perkowski.

Grupa zakłada, że rozpocznie wiercenie na złożu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w połowie przyszłego roku.

Amica

Fabryka spółki we Wronkach zwiększyła moce produkcyjne do 2,5 mln sztuk dużego AGD rocznie. W całym 2020 roku z linii produkcyjnych fabryki we Wronkach zjechały ponad 2 mln kuchni i płyt. Dzienna wydajność sięgnęła wówczas wydajność ok. 6,7 tys. sztuk.

CDRL

Grupa chce udzielić spółkom zależnym wsparcia finansowego w postaci limitów pożyczkowych do łącznej kwoty 10 mln PLN. Wsparcie związane jest z aktualną sytuacją finansową tych spółek oraz trwającymi negocjacjami z wierzycielami.

PGE

Reklama

Podsumowanie konferencji po wynikach za 2Q’21 (29.09.2021)

- zaawansowanie bloków gazowych w Dolna Odra przekroczyło 40% (koniec w 2023 roku);

- za 1H’21 Ciepłownictwo osiągnęło 700 mln PLN EBITDA przy całorocznych założeniach zarządu 1 mld PLN;

- przejście na gaz w Gdyni w 2025-2026 roku potem Kraków i Gdańsk )obecnie ogłoszony przetarg na gazówkę w Rybniku);

- proces wydzielenia aktywów przebiega zgodnie z planem;

Reklama

- porozumienie z PGG gwarantuje stabilność cen i dostaw węgla kamiennego (w kontekście rekordowych cen w portach ARA);

- Turów to bezpieczeństwo energetyczne dla całego regionu w okresie niedoboru energii;

- czy zarząd jest zadowolony z pracy nowego bloku w Turowie ? w prasie pojawiają się informacje o niskiej jakości bloku

Q&A:

- dobre wyniki 1H’21 i outlook na 2H’21 czy do powtórzenia w 2022 ? Presja kosztowa jest duża. W wytwarzaniu konwencjonalnym sytuacja gorsza przez CO2 i potencjalnie niższe wolumeny jak syt. importowa się unormuje. Na razie sytuacja sprzyjająca. Przychody z rynku mocy nie pokryją kosztów. W Ciepłownictwie trudno będzie przenieść koszt CO2 do taryfy (spółka pracuje z URE). W Obrocie spółka skorzystała z dobrej kontraktacji, ale obecnie zmienność duża a rynek „przerażony” wzrostem cen paliw. Powtórzenie rekordowych wyników z 2021 „szalenie trudne”;

Reklama

- proces wydzielenia aktywów ? Co z długiem w kontekście zapisów w umowie społecznej ? Zgodnie z harmonogramem. Obecnie na etapie wyboru doradców. Spółka zakłada, ze dług przypisany do aktywów;

- zmienił się sposób prezentacji zadłużenia ? To gł. uwzględnienie zabezpieczeń klientów na rachunkach PGE;

- NABE i notyfikacja w KE ? wydzielenie aktywów połączone z transformacją górnictwa, spółka nie jest stroną rozmów z KE. Liczy na zrozumienie specyfiki polskiego systemu/ciepłownictwa;

- czy jest możliwy scenariusz, ze wycena aktywów węglowych będzie negatywna (ujemna), bo po rynku mocy w 2026 roku dodatni cash flow się skończy ? Nie ma takiego scenariusza, spółka liczy że cały dług przejdzie na aktywa. Wg spółki nie trzeba będzie notyfikacji ceny za te aktywa (wycena musi być rynkowa);

- aukcja mocy w 2021 roku ? spółka nie będzie się odnosić do tej kwestii, będzie zgłaszać nowe jednostki. Kwestia Rybnika w dialogu z Gaz System (możliwe w aukcji na 2026 rok);

Reklama

- CO2 111 PLN/MWh? To efekt kontraktacji (zarówno energii jak i kosztu CO2)

- jak spółka zapatruje się na reaktory SMR ? spółka nie rozważa inwestycji w projekt jądrowy (sprzedane udziały). SMR’y to ciekawy pomysł, ale spółka skupia się na sprawdzonych technologiach;

- podwyżki taryf detalicznych w segmencie regulowanym ? spółka analizuje koszty i otoczenie;

- ceny węgla kamiennego na 2022 rok ? porozumienie na 2022 rok z PGG jest ze stałymi cenami (umowa długoletnia, ceny ustalone na 2022), wolumeny podobne. Zarząd liczy że PGG sprosta zamówieniom, bo zapotrzebowanie „ogromne” obecnie;

- „konto regulacyjne” w Dystrybucji ? Jaki model zwrotu w kolejnych latach ? nadmiarowy wolumen w relacji do tego co w taryfie skoryguje taryfę 2023 roku (jeśli wolumen w 2021 roku będzie mniejszy od taryfy to pomniejszy to zwrot w 2023 roku). Nowy model nie został zatwierdzony. Spółka oczekuje, że na inwestycje w dystrybucje będą zachęty w postaci atrakcyjnego zwrotu. Obecnie wolumen dystrybucji jest trochę wyższy niż uzgodniony w taryfie

Sonel

Reklama

Spółka przed środową sesją opublikowała wyniki za 2Q’21. Kurs akcji stracił -8,8%.

Komentarz BDM: oczyszczona EBITDA w 2Q’21 jest niższa od naszych założeń o ok. 17% (-18% r/r) mimo znacznie wyższych przychodów (efekt Foxytech 4,3 mln PLN, gdzie pierwszą sprzedaż do Tauron szacowaliśmy dopiero w 3Q’21). Tym samym rentowność brutto grupy spadła do ok. 25%. Wzrost kosztów SG&A to pochodna wyższych przychodów i kosztów zarządu (+0,2 mln PLN vs oczek.). Raportowane wyniki obciążyło ujemne saldo na pozostałej działalności operacyjnej w wysokości -0,6 mln PLN (m.in. koszty likwidacji majątku). Dodatkowo Sonel SA dokonał odpisu prac rozwojowych o wartości -1,3 mln PLN. W SSF widoczne z kolei odwrócenie odpisu na należności (+1,865 mln PLN). Ujemny OCF to efekt wzrostu stanu zapasów zw. z ograniczoną dostępnością komponentów. Gotówka netto spadła z 24 mln PLN do 20 mln PLN. W 3Q’21 spółka wypłaciła 14 mln PLN dywidendy (1 PLN/akcję).(Krystian Brymora).

Wybrane dane finansowe [mln PLN]

 

IQ'19

IIQ'19

IIIQ'19

IVQ'19

IQ'20

IIQ'20

IIIQ'20

IVQ'20

IQ'21

IIQ'21

zmiana r/r

IIQ'21P BDM

różnica

Przychody

23,7

27,8

28,9

28,6

32,3

29,8

25,5

28,5

26,1

31,9

7%

 

26,3

21%

Sonel SA

22,1

24,2

24,2

26,3

29,7

25,7

24,9

28,1

25,4

25,9

1%

 

26,3

-1%

Wynik brutto na sprzedaży

6,8

7,6

7,7

7,1

9,8

8,6

7,2

8,5

9,0

8,0

-7%

 

8,2

-3%

EBITDA

3,9

4,5

4,7

4,3

6,8

6,1

4,6

4,1

6,7

4,1

-32%

 

5,6

-26%

EBITDA adj.*

3,6

4,0

4,4

3,9

7,0

5,7

4,5

5,1

6,4

4,7

-18%

 

5,6

-17%

EBIT

2,3

2,9

3,1

2,6

5,0

4,4

2,9

2,4

4,9

2,2

-50%

 

3,8

-41%

Sonel SA

1,6

3,9

3,1

2,3

4,7

4,3

3,2

2,3

4,0

2,6

-39%

   

Wynik brutto

2,3

2,7

3,2

2,4

5,2

4,1

2,8

2,3

5,2

2,0

-50%

 

3,8

-46%

Wynik netto

1,6

2,7

2,9

2,3

4,7

4,0

2,5

2,3

4,8

1,3

-67%

 

3,4

-61%

               

Marża brutto

28,4%

27,3%

26,6%

24,8%

30,3%

28,8%

28,2%

29,8%

34,6%

25,1%

  

31,3%

 

Marża EBITDA

16,6%

16,0%

16,2%

15,2%

21,1%

20,3%

18,2%

14,3%

25,9%

13,0%

  

21,3%

 

Marża EBIT

9,6%

10,3%

10,6%

9,0%

15,6%

14,9%

11,5%

8,4%

19,0%

7,0%

  

14,4%

 

Sonel SA

7,5%

16,3%

12,9%

8,9%

15,8%

16,6%

12,9%

8,3%

15,8%

9,9%

    

Marża netto

6,6%

9,6%

10,1%

8,1%

14,5%

13,4%

9,7%

7,9%

18,6%

4,2%

  

13,0%

 
               

KON

35,4

35,3

38,3

37,6

41,3

40,8

38,0

24,8

31,8

25,3

    

Dług neto

-10,5

-4,6

-5,0

-6,8

-8,8

-12,6

-13,6

-24,5

-24,3

-20,6

    

ROE annualizowane

10%

12%

13%

11%

14%

16%

15%

15%

14%

13%

    
               

P/E 12m

        

11,2

13,9

    

EV/EBITDA 12m

        

5,9

6,7

    

Źródło: BDM, spółka. *- z wyłączeniem salda na PDO

Esotiq

Podsumowanie konferencji wynikowej za 2Q’21.

  • Powierzchnia – grupa otworzyła 1 sklep na Słowacji oraz 1 na Ukrainie; zamknięto także 6 salonów w Niemczech;
  • E-commerce – kanał wypracował 8,7 mln PLN przychodów (-24% r/r; efekt otwarcia sklepów stacjonarnych i przesunięcia klientek)
  • Wyniki grupy w 2Q’21:
    • Wzrost sprzedaży o 24% r/r;
    • Wzrost marży brutto do 65% (+3,6 p.p. r/r; efekt negocjacji z dostawcami i wzrostu cen sprzedażowych);
    • Wzrost kosztów sklepów w Polsce na mkw. wyniósł 11% r/r
    • Zwiększenie EBITDA o 97% r/r do 11 mln PLN.
  • Plany:
    • Grupa planuje dalszy rozwój e-sklepu;
    • W ’21 ma być otwarte 11 sklepów w Polsce, w tym w modelu franczyzowym;
    • W Niemczech rozwijany ma być e-commerce (w tym na platformach zewnętrznych);
    • Na rynkach wschodnich otwartych ma być 7 salonów.
  • Q&A:
    • Spór z Ewą Minge – zarząd nie traktuje tego jako sporu; dotyczy to spółek EMG i EMD; zarząd ocenia, że roszczenia są bezzasadne;
    • Wpływ USD i produkcji na marże – ceny w sklepach Esotiq ciągle są poniżej cen konkurencji, więc jest przestrzeń do podniesienia cen i utrzymania marż;
    • Zatowarowanie na 4Q’21 – obecnie wszystkie sieci mają problemy z zatowarowaniem z Azji; grupa radzi sobie dosyć dobrze w tym aspekcie, ale widać opóźnienia dostaw; bieżące poziomy dostaw są w miarę bezpieczne;
    • Rynek niemiecki – w 2Q’21 koszty z tyt. działania zamkniętych obecnie sklepów w Niemczech wyniosły ok. 1,5 mln PLN;
    • Pożyczka od PFR – grupa nie ma cały czas decyzji ws. umorzenia pożyczki, mimo że zdaniem zarządu spółka ma prawo do umorzenia 50%;
    • Marketing – zdaniem prezesa wydatki mogą rosnąć wraz z rozwojem sieci;
    • E-commerce – w 2Q’21 miała miejsce bardzo wysoka baza (w 2Q’20 był lockdown); klienci zdecydowanie powrócili w 2Q’21 do sklepów stacjonarnych i ruch z internetu się przesunął; zdaniem prezesa spółka jest „nieco przed konkurencją” pod względem oferty produktowej i działania sklepu;
    • Przebieg 3Q’21 – zarząd jest optymistyczny względem wyników w 3-4Q’21;
    • CAPEX’21 – grupa inwestowała m.in. w nową platformę internetową;
    • Pozycja gotówkowa – zarząd nie odnosi się do kwestii dywidendy; jeśli byłaby opcja akwizycji, to jest to do rozważenia; grupa chce rozwijać e-commerce.

Pointpack (NC)

Fundusze Santander Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych zwiększyły zaangażowanie w spółce Pointpack do 7,61% kapitału zakładowego i głosów na WZ.

Reklama

Mirbud

Spółka zawarła umowę ze Stołecznym Zarządem Infrastruktury o wartości 79,4 mln PLN, w ramach której wybuduje halę remontową z przeznaczeniem do wykonania obsługi i napraw czołgów Leopard 2.

Archicom

Artur Więznowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu grupy.

Banki

Zysk netto sektora bankowego w okresie styczeń-sierpień 2021 roku wyniósł 9,0 mld PLN, co oznacza wzrost rok do roku o 60% - poinformował NBP.

Biomed Lublin

Inwestor objął nową emisję 1.27 mln akcji serii S Biomedu-Lublin po cenie emisyjnej 10,59 PLN za sztukę w trybie subskrypcji prywatnej - podała spółka w komunikacie, nie ujawniając danych inwestora.

Marvipol

Prezydent Wrocławia wybrał ofertę dewelopera na zakup gruntu we Wrocławiu przy al. Architektów o powierzchni 5,4 tys. mkw. za 31,1 mln PLN netto.

Reklama

Handel

Maleje liczba wizyt i obroty w galeriach, co może sprzyjać ruchowi na ulicach handlowych. Ulicznych lokali przybywa, choć branża nie ma złudzeń: najwięcej klientów i tak przeniesie się z zakupami do internetu. - Rzeczpospolita

Energetyka

Energetyczne konflikty w obozie rządzącym spowalniają transformację. – Dziennik Gazeta Prawna

Budownictwo

Szybkie trasy mają powstawać szybciej. Przy braku przetargów ze strony kolejarzy firmy budowlane coraz ostrzej walczą o zlecenia drogowe niskimi ofertami. To może zwiastować kolejne problemy branży. – Dziennik Gazeta Prawna

 

Czytaj więcej